Gå til innhold

Fett hår rett etter vask???

Anbefalte innlegg

Jenta på 12 år har så utrolig fett hår. Og nå når hun var ferdig på badet med dusj, hårvask og føning var jaggu håret fett oppå! Kjente det når jeg tok i det.

Er det mulig?! At håret er fett rett etter hun har gått ut av dusjen? Jeg gir snart på det håret.

Anonymkode: 57f04...fb9

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144346034-fett-h%C3%A5r-rett-etter-vask/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det skjedde med meg også dn gang. Dusjet med sjampo og håret var fett når det tørket. Jeg dusjet da og vasket håret godt med zalo, jepp zalo;) og så vasket jeg over med sjampo og balsam i tuppene og da ble det helt fint igjen.

Anonymkode: f0c02...133

Hehe, da jeg var i den alderen prøvde en gang jeg å kutte ned dusjtiden ved å skippe sjampo og bare bruke balsam. Håret var rimelig fett da det tørket, for å si det sånn. Kan det være noe sånt som har hendt..?😉

Anonymkode: d7622...fbe

Da får vi prøve Zalo. Jeg blir helt desperat av det håret.

Jeg har til og med vasket håret hennes selv for å vise henne. Og Hun sjamponerer alltid to ganger. Noen ganger tre også om det er veldig fett (noe det alltid er).

Har bestilt frisørshampo for fett hår. Må bare prøve noe, for det håret ser virkelig ikke bra ut.

Hi

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hehe, da jeg var i den alderen prøvde en gang jeg å kutte ned dusjtiden ved å skippe sjampo og bare bruke balsam. Håret var rimelig fett da det tørket, for å si det sånn. Kan det være noe sånt som har hendt..?😉

Anonymkode: d7622...fbe

Nei, hun bruker ikke balsam. Har fått beskjed om at hun kun skal bruke shampo. Hun er ganske oppgitt selv, så hun gjør nok ikke noe hun vet hun får fett hår av.

Annonse

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da får vi prøve Zalo. Jeg blir helt desperat av det håret.

Jeg har til og med vasket håret hennes selv for å vise henne. Og Hun sjamponerer alltid to ganger. Noen ganger tre også om det er veldig fett (noe det alltid er).

Har bestilt frisørshampo for fett hår. Må bare prøve noe, for det håret ser virkelig ikke bra ut.

Hi

Kan ikke skjønne at zallo skal gjøre det noe bedre. Hva med å prøve en renseshampo?

Anonymkode: 74f0e...829

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bruk en god kur mot fet hodebunn. Masse hormoner i sving i den alderen. Tipper hun overproduserer talg i hodebunnen. 

Anonymkode: 1a195...3c6

Har bestilt frisørshampo for fett hår. Er det nok, eller er det kurhun bør ta i tillegg?

Hi

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Har bestilt frisørshampo for fett hår. Er det nok, eller er det kurhun bør ta i tillegg?

Hi

Ville brukt kur til hodebunnen også. Det er den hun må stagge. Fettet kommer derfra Og en Shampo vil ikke fjerne problemet. En slik kur brukes litt oftere til talgkjertlene er normalisert. Deretter med ujevne mellomrom om problemet dukker opp igjen. Ville brukt den så ofte som 2-3 ganger per uke i starten. 

Anonymkode: 1a195...3c6

Bruk en volum-sjampo ( hvilket som helst merke, feks define el.l) og lær henne til å sjanponere flere ganger til sjampoen skummer godt i hodebunnen, og skylle til håret er tråkt å ta på. Unngå for mye føning/ håndtering etterpå. 

Anonymkode: d0822...686

Annonse

Ikke bruk sjampo som inneholder oljer av noe slag. Volumsjampo er det beste, de virker ikke tyngende. Jeg sliter med raskt fett hår selv og har prøvd alt mulig, men det som fungerer best er de billige Define pure volume og Garnier Respons med havremelk.

Anonymkode: b1372...d31

Jeg vet at alderen gjør at håret blir fett, men det er såpass ille at jeg prøver å finne noe som hjelper litt i allefall.

Skal se om jeg finner en slik kur.

Også skal vi prøve volumshampo.

Ang føning, så syns jeg det er vanskelig å vite. Noen sier håret bør føles og andre sier det ikke skal fønes.

Hadde vi enda fått håret til å holde slik at det holder å vaske det annenhver dag. Og at det ser rent ut i mellom vask.

Hi

Min 12-åring (gutt) har akkurat det samme problemet. Uansett hvor nydusjet han er ser han nesten alltid sjuskete ut. Han er liten og spinkel også, noe som gjør at klærne slenger rundt ham. Årtiden nå (med lyseblå hud) hjelper heller ikke spesielt mye. Han er utrolig fjern, så i det siste har jeg bedt ham ta på seg badebukse og hjulpet ham med hårvasken så jeg er sikker på at det blir skikkelig gjort, men det blir ikke bedre. Håper det retter seg etter hvert.

Anonymkode: abe07...5bf

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Min 12-åring (gutt) har akkurat det samme problemet. Uansett hvor nydusjet han er ser han nesten alltid sjuskete ut. Han er liten og spinkel også, noe som gjør at klærne slenger rundt ham. Årtiden nå (med lyseblå hud) hjelper heller ikke spesielt mye. Han er utrolig fjern, så i det siste har jeg bedt ham ta på seg badebukse og hjulpet ham med hårvasken så jeg er sikker på at det blir skikkelig gjort, men det blir ikke bedre. Håper det retter seg etter hvert.

Anonymkode: abe07...5bf

Du må hjelpe tolvåringen med å vaske håret? Er gutten mentalt tilbakestående eller mangler han armer?

Anonymkode: 16a15...d2e

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du må hjelpe tolvåringen med å vaske håret? Er gutten mentalt tilbakestående eller mangler han armer?

Hva er du da, som tydeligvis er for dum til å forstå en enkel tekst

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva er du da, som tydeligvis er for dum til å forstå en enkel tekst

Jeg er så overasket over innholdet i teksten at jeg forsøker å finne ut hvordan innholdet kan stemme. Det finnes vel ikke friske tolvårimger som ikke kan vaske håret selv?

Jeg er så overasket over innholdet i teksten at jeg forsøker å finne ut hvordan innholdet kan stemme. Det finnes vel ikke friske tolvårimger som ikke kan vaske håret selv?

Hun må ikke vaske håret hans, men når han vasker selv, ser det fett ut. Da har hun bestemt seg for å vaske det, for å hjelpe han til at håret skal se skikkelig ut. Men det hjelper ikke det heller. 

Det var det jeg fikk ut av teksten, hvor misforsto du?

Anonymkode: e0946...781

Du bekrefter bare det jeg skrev om deg

Håret mitt kan reagere på enkelte sjampoer. Det vil da bli helt fett og se neste verre ut etter vask. Med meg så må jeg enten bruke en skikkelig renseshampo eller zalo før det er hensikt å begynne på ny shampo. Dette har ikke noe med verken hodebunn eller hårtypen. Det er rett og slett bare en reaksjon som eskalerer hvis jeg ikke får renset det og byttet shampo. 

Anonymkode: 9e03d...fab

19 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jenta på 12 år har så utrolig fett hår. Og nå når hun var ferdig på badet med dusj, hårvask og føning var jaggu håret fett oppå! Kjente det når jeg tok i det.

Er det mulig?! At håret er fett rett etter hun har gått ut av dusjen? Jeg gir snart på det håret.

Høres ut som dattera di ikke vasker håret ordentlig. Hvis ikke så må dere prøve en annen sjampo og balsam! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...