Gå til innhold

Grind i bunn av trappa- hvor lenge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er mitt tredje barn, så jeg burde jo egentlig husket dette selv, men det gjør jeg altså ikke. 🙈

Vi har ei trapp opp fra stua, og jeg begynner å bli lei den grinda vi har i bunn. Med en aktiv krabat på 10måneder er det helt nødvendig å ha den der nå, men jeg gleder meg til barnet blir stort nok til å skjønne at det ikke skal klatre opp der. 

Så mitt spørsmål er, hvor store pleier barna være når de forstår at de ikke skal krype opp den trappa? Er det håp om at jeg bare skal holde ut til sommeren, og ta den bort etter ferien?, eller bør jeg belage meg på en høst med grind?

Grinda på toppen av trappa plager meg ikke. Merkelig nok. 

Anonymkode: 45aa4...828

Fortsetter under...

Skrevet

Vi har hatt grind til ungene har mestret trappa opp og ned på egenhånd, rundt 1,5 år kanskje.

Anonymkode: a1b38...cf5

Skrevet

Vi tok den bort da yngste var 2,5 år. Veldig aktiv jente som klatret på alt mulig og hoppet i sengene og fra stoler og bord dersom hun klarte å snike seg opp alene. 

Anonymkode: fe10c...896

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Dette er mitt tredje barn, så jeg burde jo egentlig husket dette selv, men det gjør jeg altså ikke. 🙈

Vi har ei trapp opp fra stua, og jeg begynner å bli lei den grinda vi har i bunn. Med en aktiv krabat på 10måneder er det helt nødvendig å ha den der nå, men jeg gleder meg til barnet blir stort nok til å skjønne at det ikke skal klatre opp der. 

Så mitt spørsmål er, hvor store pleier barna være når de forstår at de ikke skal krype opp den trappa? Er det håp om at jeg bare skal holde ut til sommeren, og ta den bort etter ferien?, eller bør jeg belage meg på en høst med grind?

Grinda på toppen av trappa plager meg ikke. Merkelig nok. 

Her tas grinda bort når de går trygt og stødig opp og ned selv. Vi har glatt og bratt trapp så her er det rundt treårsalder. Vi har hatt besøk av barn eldre enn det som har ramla i den trappa. 

Anonymkode: cdc17...4dd

Skrevet

Tre barn og aldri hatt grind. Da fikk de prøve seg under kontrolerte forhold tidlig og trappa ble aldri noe spennende de løp til ved hver anledning de fikk.

Anonymkode: 8de99...8f2

Skrevet

Med jenta vår , tok vi den vekk da hun var litt over 1 år. Nå har vi en sønn som er litt over 1 1/2 år. Vi lar den nederste stå åpen mesteparten av tiden, men den øverste beholder vi en stund til. Han glemmer seg litt og vil stupe nesten ned trappa.

Anonymkode: a5af2...a5b

Annonse

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tre barn og aldri hatt grind. Da fikk de prøve seg under kontrolerte forhold tidlig og trappa ble aldri noe spennende de løp til ved hver anledning de fikk.

Anonymkode: 8de99...8f2

Her har vi soverom oppe. Hvor de eldre søskena leker.  Så det er ikke trappa som sådan som er spennende, men det som er på toppen... 

Takk for alle svar! Mener å huske at vi tok bort den nede da forrige barn var drøyt året, men er redd for at det blir lenger denne gangen, for å hindre minsten i å plage søskena..

Skrevet

Grinda står selvfølgelig til barnet kan gå trygt i trappa selv.

Anonymkode: 96e3a...d4f

Skrevet

Sønnen vår er 2 1/2 og vi har fortsatt trappegrind – tre stykker! Har tre etasjer og selv om han går stødig i trappa hender det han glemmer seg, nesten faller, våkner om natten, sniker seg opp mens jeg lager mat osv. Tryggest med grind fortsatt, men gleder meg til vi kan ta dem vekk.

Anonymkode: a0ee3...0d8

Skrevet

4 barn, og aldri hatt grind i trappene. 

Dei utforsket den under oppsyn og lærte seg tidlig hvordan den skulle brukes ☺️ Ikke var den spennende heller, siden den alltid var tilgjengelig 🙊 

Anonymkode: 8181f...9d3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...