Gå til innhold

Hva var dine tidligste symptomer på graviditet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke symptomer opplevde du tidlig i svangerskapet, før IKM/rett etter? Kjør på med lister av symptomer! 

Bill.mrk. Livmor søker leieboer. 🙄😂

Anonymkode: 3a55a...339

Fortsetter under...

Skrevet

Tunge pupper før ikm. 

Kvalm og hodepine dagen etter ikm. Og fortsatt 13+6.... 

Skrevet

Kvalme, var kvalm i flere dager før jeg ventet mens.

Da jeg tok en test på dagen for forventet mens lyste den positiv før jeg var ferdig å tisse på den, og bekreftet bare det jeg allerede visste.

Men å være kvam så tidlig anbefales ikke, jeg reagerte veldig på svangerskapshormonene og ble bare sykere og sykere. Brakk meg til langt ut i femte måned og var kvalm absolutt hele svangerskapet.

Anonymkode: 0b144...251

Skrevet

Har alltid en del plager i dagene rett før mensen. Halsbrann, murringer, morgenkvalme (brekker meg ved tannpuss), må tisse hele tiden (også på natt). Ved alle fem graviditetene har jeg ikke hatt en eneste plage før ikm. Så det har vært mitt symptom.

Anonymkode: 9b388...a3b

Skrevet

Kaffe smakte rart, måtte rose unormalt ofte.

Sinnsyke menssmerter 

Veldig hissig 

VELDIG følsom

Anonymkode: d6618...2be

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Kaffe smakte rart, måtte rose unormalt ofte.

Sinnsyke menssmerter 

Veldig hissig 

VELDIG følsom

*tisse

Annonse

Skrevet

Stikninger nederst i magen, og kvalme. 

Anonymkode: f0ac0...4bc

Skrevet

Ingen. Fikk ømme pupper rundt uke 12.

Anonymkode: da11c...52f

Skrevet

Mitt aller første gravid symptom var at brystvortene var litt hovne og litt mørkere i fargen. Dette var ca på ikm og hadde ikke testet enda. Testet tre dager etter og var gravid. Kvalmen kom i uke 7-8.

Anonymkode: d34d9...e47

Skrevet

Mensmurringer og større bryster. Egentlig mye av de samme symptomene jeg fikk før jeg fikk mensen i de prøveperioden jeg ikke ble gravid. Testet positivt 11 dpo. Etterhvert ble jeg uvel og veldig trøtt, og brystene ble ømme. Men det skjedde ikke før jeg var ca 2-3 uker etter IKM. 

Skrevet

Nr 1: Jeg var fyllesjuk etter fest. Da jeg fremdeles var fyllesjuk tre døgn senere, tok jeg en test. Og fant ut hos lege at jeg var 16 uker på vei. 

Nr2: våknet opp seende ut som Pamela samme dag jeg ventet mensen. 

Nr3: begynte å kaste opp. Var 9 uker på vei.

Nr4: veldig trøtt. Var da 6 uker på vei. 

Anonymkode: 2fbd8...04f

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvilke symptomer opplevde du tidlig i svangerskapet, før IKM/rett etter? Kjør på med lister av symptomer! 

Har ikke lister av symptomer, men begge gangene var det som dobbelt så sterk PMS (ømme bryst og mensenmurring, veldig(!) trøtt, og uggen) Testet positiv tre dager før forventet mens begge to

Anonymkode: 46709...289

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har ikke lister av symptomer, men begge gangene var det som dobbelt så sterk PMS (ømme bryst og mensenmurring, veldig(!) trøtt, og uggen) Testet positiv tre dager før forventet mens begge to

Anonymkode: 46709...289

2 gutter? 

Annonse

Skrevet

Måtte tisse på natta (må det aldri ellers), mareritt, halsbrann, veeeldig ømme pupper.

Anonymkode: a9c30...b19

Skrevet

Jeg er Gravid nå, 4+6. Har samme symptomer som jeg ofte har rundt ikm. Stikninger nederst i magen og ømme bryster. Men har også vært kvalm og har veldig sensitiv luktesans. Synes det mye lukter sterkt og ekkelt, til og med kaffe.  Stussa litt når jeg var den eneste på jobb som reagert på en lukt i felleskjøleskapet. Var kjempekvalm hele svangerskapet med nr to, nå har jeg ikke vært kvalm på noen dager, så krysser fingrene for at jeg slipper det verste denne gangen. :)

Anonymkode: 89def...cb5

Skrevet

Menssmerter! Har aldri hatt det før mensen kommer tidligere. Fikk også helt utrolig kraftige menssmerter etter en orgasme, begynte å lure da. 

Hadde også festeblødning ca en uke før ikm. 

Et par uker etter positiv test kom ømme pupper og kvalme.

Anonymkode: b8e4e...72c

Skrevet

Husker ikke med de to eldste, men nr 3. Var veldig lite planlagt. Mensen var 4-5 dager forsinka, men vi var på ferie i Sverige, og jeg tenkte ikke over det for den har aldri vært 100% regelmessig. Så skulle vi bade på hotellet vi bodde på. Og jeg frøs så fælt. Sto og hakka tenner i bassenget. Ingen av de andre syns det var kaldt. Da slo det meg at jeg kanskje burde ta en test. Og joda, kjøpte test neste dag, og den ble positiv før jeg rakk å snu meg.

Skrevet

Mitt aller første symptom var faktisk at jeg "kjente" at befruktningen skjedde. Vet mange er skeptiske til dette, men har vært gravid 3 ganger og har "visst" om det alle gangene. Men av øvrige symptomer var det at jeg ble ekstremt tørst! Nesten sånn "nå tørster jeg ihjel og må ha vann NÅ!!"-følelse. Jeg fikk også en slags følelse av at noe va på fære i kroppen. Nesten som den følelsen du får når du kjenner du brygger på en kraftig forkjølelse.

Anonymkode: 91131...31f

Skrevet

Jeg har tre barn, og de eneste symptomene jeg har fått er at mensen ikke kom, og så viste testen positivt. Neste symptom var spark, og at magen begynte å vokse - med førstemann rundt uke 20, med de to andre noe tidligere. Følte meg nesten litt unormal som ikke har merket noe, men det var deilig også! Spesielt med de to siste, da jeg ikke hadde så god "tid" til å være dårlig heller😉 Med første lette jeg ned lys og lykte etter symptomer, og brukte mange hundre kroner på tester,  bare for å forsikre meg om at jeg fortsatt var gravid 😁

Anonymkode: 283f3...a7a

Skrevet

Begge gangene har jeg fått mistanke om at jeg er gravid før jeg testet pga jeg fikk plutselig veldig lyst på noe jeg ellers aldri spiser. Ikke sånn vanlig lyst på, men sånn akutt MÅ HA DET MED EN GANG type lyst på. Nå var det assistert befruktning begge ganger her, så jeg var selvfølgelig veldig klar over muligheten for at jeg kunne være gravid.

Anonymkode: ebe41...ea2

Skrevet

Luktet annerledes av urinen. Ulvehunger. Kvalme. Dette kom en uke etter befruktning. Så kom sterke menssmerter. Og tissetrang. Testet positivt lenge før IKM. Mye HCG og hyperemesis. Hver jævla gang!

Anonymkode: f995a...eb4

Skrevet

Jeg fikk plutselig mens smerter, noe jeg aldri har. Masse murringer nederst i magen :)

Skrevet

Jeg begynte å spy daglig da jeg var litt over 3 uker, over en uke før positiv test. Jeg kaster aldri opp når jeg ikke er gravid (unntatt om jeg har omgangssyke).

Fikk hyperemesis og gikk ned 10 kg på 3 måneder...

Anonymkode: 8c76e...3f7

Skrevet

Jeg hadde fått beskjed av leger om at jeg nok aldri ville få barn på naturlig måte, så jeg visste det ikke da, men:

Jeg fikk ekstremt såre brystvorter, det må ha vært ganske rett etter egget festet seg.

Var så utrolig gretten, trodde det var fordi jeg var sliten og trøtt (sov myyye mer enn normalt). Likte ikke julemiddagen eller ølen, da var jeg ca fire uker på vei. Kunne med andre ord testet den dagen og fått verdens fineste julegave, men det falt meg ikke inn engang at det kunne være det.

I romjula skulle vi ut på byen med venner, satt å gulpa opp ølen, så orka ikke drikke noe. 

Så stoppa alt litt opp, og jeg var overbevist om at alt skyltes at jeg hadde vært overarbeidet og sliten. Men så fikk jeg det jeg trodde var omgangssyken...kasta opp i en ukes tid før jeg karra meg til legen. De testet for graviditet, var da 13 uker på vei. Kasta opp 20-40 ganger om dagen frem til jeg fødte! 

Ikke et lett svangerskap, men virkelig et mirakel likevel! Ungen er nå 9 år, og det blir ingen flere. Helt utrolig at en liten krabat klarte å klore seg fast mor alle odds! :D

Anonymkode: 87234...a37

Skrevet
15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ekstremt trøtt i ca 2 uker! 

Ellers ingen andre symptomer :) 

Anonymkode: cddd9...3c5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...