Anonym bruker Skrevet 14. april 2018 #1 Skrevet 14. april 2018 Nåken som he blitt diagnostisert med dette etter første svangerskap? Hvordan fekk dåkk diagnosen, var det kun med ultralyd? Me he lyst på et barn te. He et barn på 1.5år. Fekk mensen tebaks 11 mnd itte svangerskapet. Var på gyn tilsyn for ca 3 veke sia der jeg ble fortalt at det kunne se ut som pcos grunnet mange eggpåsa 🤔. eg he ingen symptomer på dette. He regelmessig mens. Einaste er at eg ikkje he gått ned alle kg eg gjekk opp i svangerskapet. Tok det lang tid å bli gravide for dåke som he pcos? Håpe nåken vil ta seg tid til å svare😊 Anonymkode: cc4d8...82a
Anonym bruker Skrevet 14. april 2018 #2 Skrevet 14. april 2018 Hei! Jeg fikk det påvist når nr 2 lot vente på seg. (Hos gynekolog). Prøvde både pergotime og femar uten resultat. Fikk tilslutt noen sprøyter, og da satt den. Høres ut som du er på Jæren, så kan anbefale Johan Berg på Madla i stavanger Anonymkode: fc6e3...1a3
Anonym bruker Skrevet 14. april 2018 #3 Skrevet 14. april 2018 Med førstemann ble jeg gravid med en gang. Så etter noen år forsvant mensen helt og jeg fikk påvist pcos (ultralyd og blodprøve). Gikk et par år før vi prøvde å få barn nr 2 (varierte veldig når mensen kom), men da klaffet det også på første forsøk, men mistet i spontanabort. Etter dette fikk jeg ikke mensen tilbake og etter et år jeg fikk pergotimekur. Da ble det baby:) Anonymkode: 821e6...0fb
Anonym bruker Skrevet 14. april 2018 #4 Skrevet 14. april 2018 Tusen takk for svar. Ke e pergotime? Må me vente 1 år før me kan få hjelp til å bli gravide? Eg blei gravid med engang itte å ha hatt mensen et par ganger itte svangerskapet men endte med SA derfor e he våre hos gynekologen der ho sa at det kunne tyde på pcos. Men ho sa ikkje meir enn det og er først nå eg tenker på det😨 he ikkje så veldig lyst å vente så lenge med nr 2 da eg begynner å dra på årene🙈 Hi Anonymkode: cc4d8...82a
Anonym bruker Skrevet 14. april 2018 #5 Skrevet 14. april 2018 Veit dåkk ke blodprøve som må taes for å få bekreftelse på diagnosen? Anonymkode: cc4d8...82a
Anonym bruker Skrevet 14. april 2018 #6 Skrevet 14. april 2018 36 minutter siden, Anonym bruker skrev: Veit dåkk ke blodprøve som må taes for å få bekreftelse på diagnosen? Anonymkode: cc4d8...82a Ultralyd av eggstokkene. Anonymkode: fc6e3...1a3
Anonym bruker Skrevet 14. april 2018 #7 Skrevet 14. april 2018 Det er jo forskjell på PCOS og PCO. PCOS er en kombinasjon av flere symptomer. (F.eks hormonforstyrrelser, androgyne trekk, «mandig» hårvekst, epleform, uregelmessig mens, osv) Har du bare cyster har du PCO. Gå til legen og be om å få sjekket hormonene. Jeg kjenner flere med PCOS, og de fleste har epleform og bart. Jeg har PCOS, men er slank. Har heller ingen andre synlige tegn, men eggstokkene så ut som bringebær, og hormonene var så ille at jeg neppe hadde eggløsning. Tok fem år å bli gravid med første. Anonymkode: 9dd97...ec4
Anonym bruker Skrevet 14. april 2018 #8 Skrevet 14. april 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Veit dåkk ke blodprøve som må taes for å få bekreftelse på diagnosen? Anonymkode: cc4d8...82a De sjekker hvor mye testosteron du har i kroppen. Alle damer har litt, men de med pcos har for mye. Hvis du går til privat gynekolog så får du hjelp med en gang. Pergotime er en hormonkur som skal hjelpe kroppen med eggløsning, hvis du ikke har det. Anonymkode: 821e6...0fb
Anonym bruker Skrevet 18. april 2018 #9 Skrevet 18. april 2018 Jeg har pcos. Fikk nettopp diagnosen da jeg mistet mensen og gikk opp 20kg etter SA. Anbefaler veldig medicus i Stavanger. De var kjappe med å sette diagnose og få meg på metformin og letrozol. Gikk 5dager på enkel dose med letrozol - ingen endring. Rett på dobbel dose, som fungerte som fy! nå er vi superklare for å prøve. Setter ovitrelle sprøyte i morgen for å hjelpe eggløsning. Krysser alt jeg har for full klaff 👍 Anonymkode: 07bdb...448
Anonym bruker Skrevet 20. april 2018 #10 Skrevet 20. april 2018 Håpe det vil hjelpe og at dåkk blir fort gravide! E he bestilt meg time hos legen så får me se ke som skjer. Har foreløpig ikkje fått mensen, 4 feb var siste med SA i slutten av mars. Er det vanskelig å gå ned i vekt når me he pco/pcos? Anonymkode: cc4d8...82a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå