Anonym bruker Skrevet 13. april 2018 #1 Skrevet 13. april 2018 Skal sette huset på salg i sommer, tenkte å male vegger og beise verandaen før salget. Men jeg lurer på om jeg skal male furu panelen som er i nesten alle takene, hvite ? eller om det kanskje ikke har noe å si for de som kommer på visning. Hva tror du ? Ville du ha kjøpt et hus med furu tak overalt ? Nettopp ferdig med å pusse opp et rom der jeg malte taket hvitt, og det er sinnsykt mye jobb. Masse akryl som måtte brukes for å fylle opp slik at sprekker i treverket ikke synes, men ble veldig fint etterpå. Men siden vi ikke skal bo her så hadde det vært greit å slippe den omfattende tak jobben, men om det vil skremme vekk potentielle kjøpere så må jeg jo bare. Håper nemlig på å få solgt raskt. Er det noe vits i å bytte laminat gulv som har noen riper i, og noen vannskader etter at oppvaskmaskinen lakk ? Alt er tørrt under men kanskje det vil skremme kjøpere fra å kjøpe om de ser gulvet slik ? Vil jo helst få mest mulig for huset også Anonymkode: 9a404...126
Anonym bruker Skrevet 14. april 2018 #2 Skrevet 14. april 2018 Egentlig helt umulig å si. Vi solgte hus i desember, "alle" sa at det var en utrolig dårlig idé.. vi vurderte å vente til våren sånn at vi kunne male huset utvendig og fikse det opp. Men vi tok sjansen. Gjorde ingenting og det ble budkrig. Gikk til langt over takst...i desember.. Jeg solgte også et rekkehus, ble anbefalt av megler å male dørkarmene på alle innvendige dører, mye jobb, men ble veldig fint. Fikk ikke takst en gang. Anonymkode: 28680...004
Anonym bruker Skrevet 14. april 2018 #3 Skrevet 14. april 2018 Jeg ville malt. Men for all del, dropp fuging av sprekker!! Det blir bare stygt. Taket beveger seg og fuging vil sprekke og se fælt ut. Godt du bare har gjort det på ett rom... Anonymkode: a51c2...7fe
Anonym bruker Skrevet 14. april 2018 #4 Skrevet 14. april 2018 Dropp det. Mye jobb for noe dere ikke får igjen. Om folk vil ha huset, så tenker de at de eventuelt kan male selv. De lar ikke være å kjøpe pga et par vegger som kan males. Så slipper dere masse jobb 😊 Fiks opp feil og mangler og style boligen etter stilen. Anonymkode: e8989...5aa
Anonym bruker Skrevet 14. april 2018 #5 Skrevet 14. april 2018 Akkurat når det gjelder gule og mørke tak er jeg i tvil. For der kan du faktisk få igjen mye fordi mange ikke ser hvor lyst og stort det kan bli. Det vil ikke hindre et salg, men du kan få flere interesserte med lyse tak, og dermed høyere pris. Jeg ville spurt noen kvalifiserte om akkurat taka. Anonymkode: 278c8...ecc
Anonym bruker Skrevet 14. april 2018 #6 Skrevet 14. april 2018 Er en grunn til at "furuhelvete" har blitt et kjent uttrykk. Så JAAAA, mal! Anonymkode: f3c25...8df
Anonym bruker Skrevet 14. april 2018 #7 Skrevet 14. april 2018 Er det hvitlaserte lyse tak i utgangspunktet hadde jeg ikke malt. Er det gammel, gulnet furu hadde jeg malt alle tak. Det gir en helt annen romfølelse, og huset virker større, som igjen gir følelsen av at huset er mer verdt. Husk kvistlakk eller kvist og sperregrunn. Men du vet jo aldri hvilke kjøpere du treffer. Det kan være noen som gleder seg til å male og ordne og sette sitt preg på huset, eller noen som ønsker å flytte «rett inn» uten noe stress. De sistnevnte vil selvfølgelig sette mest pris på nymalte tak. Anonymkode: 9634e...60f
Anonym bruker Skrevet 14. april 2018 #8 Skrevet 14. april 2018 Mal, ja!! Rommet ser større ut og det er lettere å se potensialet enn at man bare ser furuhelvette! Anonymkode: 73926...042
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå