Sip Skrevet 13. april 2018 #1 Skrevet 13. april 2018 Hei jeg skal strikke en mariusgenser. Jeg lurer på om dere kan forklare meg hva en forstykket og en bakstykke er år jeg strikke med rundpinner..? Og hva mener de med sidemerker? Har dere noen video tips på YouTube som forklarer dette på norsk eller engelsk? Og kan noen hjelpe meg med å begynne å strikke denne? Jeg vet hvordan man strikker denne helt til glattstrikket. Jeg setter virkelig pris på det hvis noen kan hjelpe!
Anonym bruker Skrevet 13. april 2018 #2 Skrevet 13. april 2018 Fortykket og bakstykke er bare foran og bak på genseren. Har ikke noe å si når du strikker på rundpinne. Sidemerker er en sikkerhetsnål, maskemarkør etc som du setter på hver side slik at du vet hvor du skal sette armene Anonymkode: b686f...010
Anonym bruker Skrevet 13. april 2018 #3 Skrevet 13. april 2018 Da du la opp fikk du en tråd i begynnelsen av omgangen. Det er begynnelsen av omgangen din. Forstykket blir da fra den tråden og halvparten av maskene bortover til venstre langs rundpinnen. Når du har telt deg bortover halvparten av maskene setter du et sidemerke der, for å markere at der begynner bakstykket. Jeg tar bare en tråd som jeg legger der, og når jeg har strikket noen omganger flytter jeg ene enden av tråden oppover. Det er lurt å ha et slikt sidemerke også der du begynte omgangen/forstykket, da er det lettere å ha kontroll på begge sidene. Garnstudio.no har mange fine videoer. Anonymkode: 7a5bc...cab
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 13. april 2018 #4 Skrevet 13. april 2018 Forstykket og bakstykke er foran og bak på bolen. Hvis du blir bedt om å bruke sidemerker er dette skillene mellom for- og bakstykket. Jeg er ikke noen erfaren strikker, men har aldri erfart at det blir skilt mellom for- og bakstykket når man rundstrikker. på YouTube søker du selv etter det du lurer på, det er vanskelig å tipse deg uten å vite konkret hva du trenger hjelp til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå