Gå til innhold

Har du campingvogn? :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal kjøpe campingvogn nå og gleder meg mer enn unga 😂 Hvor drar dere på campingturer hen? Hvem reiser dere med? Reiser dere lenge av gangen eller mest i helgene? Bruker dere vogna om vinteren? Tips og triks? 

La oss lage en skikkelig campingtråd 😄

Anonymkode: c8708...6ba

Skrevet

Vi har campingvogn:-) Hatt i noen år, men stort sett bare brukt den i sommerferien og kanskje et par helger utenom. Ungene elsker å være på tur med vogna. Treffer alltid noen å leke med og storkoser seg.

Vi har fire barn og synes ofte det har vært litt slit å komme avgårde. Nå i dag fikk vi bekreftet at vi fikk fast plass på campingen vi har pleid å være om sommeren. Da tenker jeg at det blir veldig mye lettere å bruke den. Da blir det nesten litt mer som en hytte ved sjøen:-) Da kan vi pakke med oss noen klær å reise avgårde. Jeg og barna kan i mye større grad også reise alene i helger osv. Alt vi trenger blir da værende på campingen. Nå blir det kjøkkenkrok, spisebord og sofakrok i forteltet. Gleder meg skikkelig.

Vi bruker den bare om sommeren.

Mitt beste tips om dere skal flytte dere rundt: kost på dere enten et lufttelt eller markise med vegger. Dere trenger garantert den ekstra plassen og disse er lette å sette opp. Vi gadd ikke sette opp fortelt for mindre enn 14. dager.

Anonymkode: a54ed...b4b

Skrevet

Vi har Tesla X og drar på kjøreferie nedover i Europa for andre år nå med vogna.

Stortrives med å ferie på den måte, er så deilig å ha alt man trenger med seg og ferdig utpakket til enhver tid.

Har leid plass på en camping i Italia som er hovedmålet for turen.

Anonymkode: a4c8c...df1

Skrevet

Vi er ferske campere som har fått fast plass på Daftø i Sverige, jeg gleder meg også mer enn unga tror jeg, hi 😂 

Har kjøpt en helt ny vogn som ser utrolig lekker ut 😍 Har tre små barn i barnehagealder, så ser for meg at denne feriemåten vil være perfekt for oss i årene som kommer. Jeg er ikke spesielt glad i å reiser langt avgårde med dem når de er så små. Synes det er mer stress og slit enn kos å ta en sydentur f.eks, så må bli bra å kjøre en times tid avgårde til vogna og ha late og fine dager der sommeren lang! Masse barn som unga kan leke med og mye gøy som skjer på campingplassen! Ser også for meg at vi får en del besøk der nede 😊👍

Vært å handla masse på IKEA til vogna og bestilt spisegruppe, sofa osv til forteltet. Blir jo som en liten hytte dette! 😁

Gleder meg masse til campingsesongen 🤗

Anonymkode: c75c3...823

Skrevet

Det jeg gleder meg aller mest til er frihetsfølelsen! 🤗 Å ha en ferdig pakket vogn på gårdsplassen, som vi bare kan dra av gårde i når vi vil! Tror det blir noen helgeturer på oss, for vi er veldig glad i å reise. Det er likevel mye mere slit å pakke barnehagebarn inn i fly og bil og leiebiler og alt sånt på helgetur til storby, enn i campingvogn. Og mye dyrere! Så jeg tror dette blir veldig bra for oss 🤗🤗 

Og så har jeg lenge ønsket meg hytte og denne kan man jo ha både i vannkanten og på fjellet 🤗🤗 

Er det noen som har noen tips til fine steder å se i Norge eller Sverige da? Jeg har veldig lyst til å se Geirangerfjorden og Vøringsfossen i hvertfall. Andre fine steder? 

Skrevet

Vi driver å vurderer å kjøpe campingvogn nå. Så slenger meg med i tråden i håp om å få gode tips til hvor reise på campingtur, hva vi bør ha osv. Med 2 små barn håper jeg at dette blir en start på mange fine ferieturer 😊

Anonymkode: badda...096

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Vi driver å vurderer å kjøpe campingvogn nå. Så slenger meg med i tråden i håp om å få gode tips til hvor reise på campingtur, hva vi bør ha osv. Med 2 små barn håper jeg at dette blir en start på mange fine ferieturer 😊

Så koselig 😊 Hvilken vogn ser dere på? 

Skrevet

Vi har lånt 2 ganger - ikke noe for oss... endte med å ta inn på hotell begge gangene med campingvogna på slep :D 

Anonymkode: a78a9...32f

Skrevet
30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så koselig 😊 Hvilken vogn ser dere på? 

Hobby 650 ett eller annet 🙈 Med fast dobbeltseng og køyeseng til barna 😊 Lånte vogn i fjor, og unga koste seg veldig på campingferie. Så nå har jeg begynt å drømme meg bort om å reise på campingferie til Kroatia 😍😂

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hobby 650 ett eller annet 🙈 Med fast dobbeltseng og køyeseng til barna 😊 Lånte vogn i fjor, og unga koste seg veldig på campingferie. Så nå har jeg begynt å drømme meg bort om å reise på campingferie til Kroatia 😍😂

Husk barecat Hobby er dårlige isolerte vogner og krever mye oppvarming hvys dere skal vintercampe.

Skal dere vintercampe anbefaler jeg Adria Alpina, den er fullisolert og beregnet for både sommer og vinter.

Skrevet

Campinglivet kan være sjarmerende, men det er mye grilling og høy harryfaktor.

Anonymkode: 2366d...ad7

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Husk barecat Hobby er dårlige isolerte vogner og krever mye oppvarming hvys dere skal vintercampe.

Skal dere vintercampe anbefaler jeg Adria Alpina, den er fullisolert og beregnet for både sommer og vinter.

Takk for råd! Vi tenker i utgangspunktet kun vogn for å bruke på sommeren (og litt vår/høst) 😊

Gjest KenCreek
Skrevet

Vi har vogn på fast plass, bruker den hele året. Vi elsker det! 

Har vurdert hytte, men ser ikke helt behovet nå når vi trives så godt med vogn og spikertelt. Trivelig miljø på campingen også. 

Skrevet
50 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Akkurat det vil vi ha også 😊 Men vi gjorde litt research og fant ut at hobbyvogner egner seg best til fast plass, siden de ikke tåler like mye som andre vogner. Vi har lyst til å kjøre mye (vil også gjerne nedover i Europa 🤗). Så det blir Dethleffs på oss. Har samme planløsning og kan brukes om vinteren også, så det er hot tips 😜 Men, hobbyvognene er visst Norges mest solgte 27 år på rad, så så ille kan de umulig være 😊🙄

Skrevet
39 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Campinglivet kan være sjarmerende, men det er mye grilling og høy harryfaktor.

Anonymkode: 2366d...ad7

Det kan hende vi blir nødt til å gå til innkjøp av matchende grilldresser ja 😎

Skrevet

Campinglivet er helt topp med barn! Vi er campere på 6. året nå og stortrives! Er vokst opp med campingvogn på fast plass og har utrolig mange gode minner fra stedet. Vi har valgt å reise rundt (foreløpig) og bruker vogna kun i sommerhalvåret. Har en Hobbyvogn med fast dobbelseng og fast køyeseng. Den fungerer helt utmerket på tur! Nå er vi tre barn og burde egentlig byttet ut vogna med en litt større, men det er så greit med ei som ikke er for stor når vi kjører rundt. 

Vi har vært myyye i Danmark og på Daftø i Sverige. Litt misunnelig på deg som skulle ha vogna fast på Daftø... Det må være yndlingsplassen, men litt for langt for oss til å stå der fast. Vi har også kjørt i Tyskland og det er planen i sommer også. Når minstemann blir litt eldre og bedre på bilkjøring skal vi til Paris et år og Kroatia et år. 

Anonymkode: 110aa...dc7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...