Anonym bruker Skrevet 11. april 2018 #51 Skrevet 11. april 2018 Nei. Ikke har jeg noen ønske om det heller. Jeg har to kroniske sykdommer, den ene er årsak til at mange blir ufør. Jeg er glad jeg kan jobbe, og ønsker å jobbe til jeg blir pensjonist. Jeg jobber 100/ Å være ufør syns jeg ser kjedelig ut og lønnen blir redusert. Jeg må gjøre en innsats for å holde meg på et ok nivå helsemessig. Jeg syns det er såå kjedelig å være syk, at jeg gjør gjerne den innsatsen slik at jeg kan fylle livet med innhold som er viktig for meg. Anonymkode: 9e106...175
Anonym bruker Skrevet 11. april 2018 #52 Skrevet 11. april 2018 Nei. Ikke har jeg noen ønske om det heller. Jeg har to kroniske sykdommer, den ene er årsak til at mange blir ufør. Jeg er glad jeg kan jobbe, og ønsker å jobbe til jeg blir pensjonist. Jeg jobber 100/ Å være ufør syns jeg ser kjedelig ut og lønnen blir redusert. Jeg må gjøre en innsats for å holde meg på et ok nivå helsemessig. Jeg syns det er såå kjedelig å være syk, at jeg gjør gjerne den innsatsen slik at jeg kan fylle livet med innhold som er viktig for meg. Anonymkode: 9e106...175
Anonym bruker Skrevet 11. april 2018 #53 Skrevet 11. april 2018 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Skjønner ikke at noen kan svare ja her! Og de som svarer ja, må jo ha prøvd dette selv og fått det til! Selv om du kanskje har hørt at noen har blitt ufør lett så vil det ikke si at det er sannheten. Det er vondt å innrømme hvor mye man faktisk sliter med sykdom. Man vet aldri hva andre går gjennom. I tillegg kan jeg ikke forstå at noen tror at ufør er noe man ØNSKER å bli!? Hadde det vært noen fordeler eller at man får mye penger kunne jeg ja skjønt det til en viss grad. Jeg går selv på aap, på 7. året. Har gått gjennom mye behandling og mange tiltak, uten at jeg jar klart å komme tilbake i jobb. Det er ikke lett å virkelig ville men å bli skuffet gang på gang. Ufør er IKKE noe normalt friske mennesker ønsker seg, det er noe man er nødt til. De som klarer å fake seg til ufør er virkelig ikke gode i toppen! De blir nok veldig skuffet når de ser hva man ender opp med. Anonymkode: 244b3...525 Jeg svarte ja, fordi jeg er ufør og opplevde det som lett å bli det. Nå har jeg absolutt ikke faket meg til det, men diagnosen og avgjørelsen om uføretrygd er basert på hva jeg selv har fortalt. Om jeg hadde sagt de samme tingene uten at de var sanne, så regner jeg med resultatet hadde blitt det samme. Jeg var livredd for å ikke bli trodd fordi ingenting kunne bevises, men det ble jeg uten problemer. Tviler ikke på at veien er vanskelig for mange, (selv om de har like god grunn for å bli uføretrygdet som meg), og hadde jeg tilhørt et annet NAV kontor eller hatt en annen saksbehandler er det godt mulig svaret mitt hadde vært annerledes. Anonymkode: 06c93...d57
Anonym bruker Skrevet 11. april 2018 #54 Skrevet 11. april 2018 Å tro at man hadde klart det er for øvrig ikke det samme som å ønske det. Anonymkode: 06c93...d57
Anonym bruker Skrevet 11. april 2018 #55 Skrevet 11. april 2018 47 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg svarte ja, fordi jeg er ufør og opplevde det som lett å bli det. Nå har jeg absolutt ikke faket meg til det, men diagnosen og avgjørelsen om uføretrygd er basert på hva jeg selv har fortalt. Om jeg hadde sagt de samme tingene uten at de var sanne, så regner jeg med resultatet hadde blitt det samme. Jeg var livredd for å ikke bli trodd fordi ingenting kunne bevises, men det ble jeg uten problemer. Tviler ikke på at veien er vanskelig for mange, (selv om de har like god grunn for å bli uføretrygdet som meg), og hadde jeg tilhørt et annet NAV kontor eller hatt en annen saksbehandler er det godt mulig svaret mitt hadde vært annerledes. Anonymkode: 06c93...d57 Noen får det lettere, hvem vet hvorfor. Jeg er hun som har strevd i 15 år, leger og spesialister skjønner ingenting, for de mener at jeg burde virkelig bli ufør, har ingen andre muligheter, og har så mange alvorlige diagnoser, så de skjønner virkelig ikke hvorfor Nav ikke vil at jeg skal bli ufør. Og jeg ser det jo jevnlig, noen som får det lett og raskt, og andre som strever og kjemper som noe annet rart, og som er svært syke. Jeg er såpass syk og, at jeg føler jeg ikke har ett verdig liv. Og hadde jeg ikke hatt barn. Så hadde jeg bare tatt livet av meg. Og alt det Nav kjører meg igjennom, hjelper overhodet ikke på psyken. Og vet om noen som tok selvmord, for de fikk ikke den hjelpen de trengte eller hadde krav på av Nav, hadde kjempet i så mange år, og bare ga opp tilslutt. Anonymkode: 0d4db...106
Anonym bruker Skrevet 11. april 2018 #56 Skrevet 11. april 2018 Ja, selvfølgelig. Anonymkode: 5f298...964
Anonym bruker Skrevet 11. april 2018 #57 Skrevet 11. april 2018 Moren min brukte 20 år, med ekte kroniske lidelser, så nei - det hadde jeg nok aldri kunne faket meg til. Å se prossessen hennes samt de småpengene hun har å fikle med, får meg til å heller rømme fra det. Anonymkode: 718df...198
Anonym bruker Skrevet 11. april 2018 #58 Skrevet 11. april 2018 Tja. Jeg er delvis ufør, og NAV-veien dit var overraskende lett. Ett møte før AAP ble innvilget, ett møte før uføretrygd ble innvilget. Det ble aldri stilt spørsmål ved spesialistenes uttalelser eller mine egenvurderinger. Anonymkode: d7492...89b
Anonym bruker Skrevet 11. april 2018 #59 Skrevet 11. april 2018 Nei, kan jeg aldri tenke meg at jeg hadde fått til.... Jobbet i barnehage i 20 år og lengste sykemelding har vært på 1 uke. Hadde sikkert trengt det innimellom men får aldri forklart godt nok når jeg har smerter eller er sliten. Jobber på så går det over. Anonymkode: 79792...6d4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå