Anonym bruker Skrevet 9. april 2018 #1 Skrevet 9. april 2018 Noen som har hatt det? Fjernet en føflekk for to uker siden og fikk telefon i dag om at det var funnet minimale celleforandringer. Må tilbake og skjære vekk mer av huden rundt. Har jeg kreft nå? Anonymkode: 1b621...07d
Anonym bruker Skrevet 9. april 2018 #2 Skrevet 9. april 2018 Hadde det for noen år siden. I to samtidig så var skkker på at det var kreft. Skar bort litt rundt hos hudlege. Ble analysert, var ufarlig. Får ekstra oppfølging av hudlege i etterkant, veldig betryggende. Går en gang i året for full sjekk. Lykke til! Går nok helt bra ❤️ Anonymkode: db835...614
Anonym bruker Skrevet 9. april 2018 #3 Skrevet 9. april 2018 Nei nei, det har skjedd faktisk ganske mange jeg kjenner. Men, det kunne ha utviklet seg til kreft, over tid. Dersom de ikke sa du hadde kreftceller så har du jo ikke kreft. De jeg kjenner var inne igjen, skjærte bort mer for å være sikre, og alle har hatt det helt uproblematisk etterpå👌🏼 Anonymkode: 95b5c...335
Anonym bruker Skrevet 9. april 2018 #4 Skrevet 9. april 2018 Celleforandringer er ikke kreft, det kan være et forstadie til det, men det har ikke gått så langt ennå. De skjærer bare vekk enda mer for å være sikker på at de fjerner alt som har celleforandringer på seg. Anonymkode: 4f2b2...981
Anonym bruker Skrevet 9. april 2018 #5 Skrevet 9. april 2018 Føflekkreft er vel sjelden farlig uansett, det finnes vel aggresive typer, men de fleste er det ikke. Svigerfar hadde ondartet kreft i en føflekk han fjernet i fjor, han måtte også bare inn å skjære vekk litt mer for sikkerhets skyld, ingen annen behandling. Skal tilbake til kontroll om et halvt år for å sjekke om det har kommet tilbake noe. Hadde det spredd seg til vevet rundt ville han fått immunterapi, men såvidt jeg forsto var det som regel nok å bare fjerne litt ekstra rundt der føflekken satt i tilfelle alt ikke var fjernet første gangen. Du har jo ikke noe ondartet engang, bare celleforandringer, som bare er forstadiet til kreft, det går nok helt fint. Du kan jo lese hva kreftforeningen skriver også, dette er ikke en veldig farlig kreftform https://kreftforeningen.no/om-kreft/kreftformer/foflekkreft/ Anonymkode: 505c3...da2
Anonym bruker Skrevet 9. april 2018 #6 Skrevet 9. april 2018 Jeg fjernet en sånn for wtt par år siden. Legen var såpass sikker på at det var noe galt, så han fjernet en bit på str med en 5-krone rundt. De sjekket ytterkantene etterpå og så at alt var fjernet. De fant celleforandring i selve føflekken. Måtte ikke fjerne mer etterpå da Anonymkode: c99c8...cca
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå