Anonym bruker Skrevet 9. april 2018 #1 Skrevet 9. april 2018 Hva slags dekning har dere og hva slags inntekt har dere? Jeg skjønner ikke helt min forsikring. Ser ut som jeg har 22 g, hvor noe 1% betales ut forskuddsvis etter 12 mnd sykmelding til man får ufør vedtak, og så resten i engangssum. Jeg tjener ca 650000. Og er 40 år. Er dette ok, eller for dårlig? Har noe ufør fosikring via jobben også. Men finner ikke papirene akkurat nå... Anonymkode: 372dc...029
Anonym bruker Skrevet 11. april 2018 #4 Skrevet 11. april 2018 Ta kontakt med forsikringsselskapet ditt (evt forsikringsrådgiver i bank) for å få hjelp Dette er ting folk flest ikke kan gi deg råd om. Jeg jobber med forsikring, men ville aldri rådgitt noen på et slikt forum uten tilstrekkelig kompetanse. 22G er en uførekapital? Det er en høy sum. For å kjøpe uførekapital på 2 mill hos oss innhenter vi legeopplysninger og tar lønn inn i beregning for å se om vi vil gi en slik sum. Lønnen din tilsier at du kan få kjøpe en såpass stor forsikring (hos oss iallfall). Anonymkode: c6ce2...e25
Anonym bruker Skrevet 11. april 2018 #5 Skrevet 11. april 2018 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Ta kontakt med forsikringsselskapet ditt (evt forsikringsrådgiver i bank) for å få hjelp Dette er ting folk flest ikke kan gi deg råd om. Jeg jobber med forsikring, men ville aldri rådgitt noen på et slikt forum uten tilstrekkelig kompetanse. 22G er en uførekapital? Det er en høy sum. For å kjøpe uførekapital på 2 mill hos oss innhenter vi legeopplysninger og tar lønn inn i beregning for å se om vi vil gi en slik sum. Lønnen din tilsier at du kan få kjøpe en såpass stor forsikring (hos oss iallfall). Anonymkode: c6ce2...e25 Det heter uføreforsikring i papirene, Gjensidige. Men de to mill dekker det inn inntektstapet da? Synes det høres lite ut når en kanskje blir ufør når man er 45. Og lønna rykker ned med 50%. Ser nå at jeg også har 22 G via jobbforsikringen. Anonymkode: 372dc...029
Anonym bruker Skrevet 11. april 2018 #6 Skrevet 11. april 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Det heter uføreforsikring i papirene, Gjensidige. Men de to mill dekker det inn inntektstapet da? Synes det høres lite ut når en kanskje blir ufør når man er 45. Og lønna rykker ned med 50%. Ser nå at jeg også har 22 G via jobbforsikringen. Anonymkode: 372dc...029 Engangsbeløpet dekker ikke inn inntektstap, det gjør at du kan betale ned på gjeld og få lavere månedlige utgifter og derfor klare deg bedre på trygden. Skal du i tillegg ha en forsikring som dekker inntektstap må du ha en som gir månedlige utbetalinger. Mannen min har en slik forsikring, som om han blir langvarig syk betaler ut en sum i måneden fra og med den dagen han går over på aap til han blir alderspensjonist. Anonymkode: fe422...f87
Anonym bruker Skrevet 11. april 2018 #7 Skrevet 11. april 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Engangsbeløpet dekker ikke inn inntektstap, det gjør at du kan betale ned på gjeld og få lavere månedlige utgifter og derfor klare deg bedre på trygden. Skal du i tillegg ha en forsikring som dekker inntektstap må du ha en som gir månedlige utbetalinger. Mannen min har en slik forsikring, som om han blir langvarig syk betaler ut en sum i måneden fra og med den dagen han går over på aap til han blir alderspensjonist. Anonymkode: fe422...f87 Hvor har han den? Trodde jo det var det vi tegna jeg. Men har så lite greie på det her og gubben ordna det. Burde jeg skaffe sånn med mnd utbetalinger i tillegg? Anonymkode: 372dc...029
Anonym bruker Skrevet 11. april 2018 #8 Skrevet 11. april 2018 Til deg som driver med forsikring: engangsutbetaling er det uførekapital?? Anonymkode: d6748...2da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå