Anonym bruker Skrevet 9. april 2018 #1 Skrevet 9. april 2018 Vi skal vi konfirmasjon til et fadderbarn snart. Vi må fly og bo på hotell så helgen kommer med reis og opphold på ca 6000,- Mannen har mistet jobben så vi prøver å leve etter evne og jeg er litt bekymret for gaven. Jeg har funnet noen fine mansjett knapper i sølv. Med gravering av initialer kommer de på ca 500,- Jeg ville gjerne gitt mer penger men med så dyr tur er det ikke mer å gå på. Tenker det kanskje er kjekkere med en sånn gave enn en fem hundrelapp. Hva syns dere? Anonymkode: 821ed...da9
Anonym bruker Skrevet 9. april 2018 #2 Skrevet 9. april 2018 Syns det høres ut som en veldig fin gave. Man gir etter evne. Anonymkode: f486e...a19
Anonym bruker Skrevet 9. april 2018 #4 Skrevet 9. april 2018 Hva slags folk er dette da? Absolutt ingen menn i min storfamilie bruker mansjettknapper..... Jeg ville heller gått for en slipsnål om jeg skulle kjøpt noe sånt, det bruker de fleste som har det, uansett om de er lærer eller lege, men mansjettknapper kjenner jeg ingen som bruker. Prisen skal du ikke tenke på, man gir etter evne. Anonymkode: 03e1b...801
Anonym bruker Skrevet 9. april 2018 #5 Skrevet 9. april 2018 Veldig fin gave👍🏻😀 Anonymkode: 8a8df...fc1
Anonym bruker Skrevet 9. april 2018 #6 Skrevet 9. april 2018 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hva slags folk er dette da? Absolutt ingen menn i min storfamilie bruker mansjettknapper..... Jeg ville heller gått for en slipsnål om jeg skulle kjøpt noe sånt, det bruker de fleste som har det, uansett om de er lærer eller lege, men mansjettknapper kjenner jeg ingen som bruker. Prisen skal du ikke tenke på, man gir etter evne. Anonymkode: 03e1b...801 Aha. Trodde gutta brukte sånn. Vår femtenåring syns sine er stas og bruker de til findressen. HI Anonymkode: 821ed...da9
Anonym bruker Skrevet 9. april 2018 #7 Skrevet 9. april 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Aha. Trodde gutta brukte sånn. Vår femtenåring syns sine er stas og bruker de til findressen. HI Anonymkode: 821ed...da9 Kanskje litt lokale forskjeller på det? Har en 16-åring selv og de digger å kle seg opp, går i full dress på juleball, 17.mai osv, men de har vanlige skjorter med vanlig knapp. Er ikke skjorter beregner til mansjettknapper en del dyrere enn vanlige penskjorter? Her har de fleste slipsnål, som de fikk til konfirmasjonen, men jeg har ikke sett noen med mansjettknapper. Kanskje du skal høre litt med foreldrene til konfirmanten, hva som er vanlig der? Anonymkode: 03e1b...801
Milla1986 Skrevet 9. april 2018 #8 Skrevet 9. april 2018 Mansjettknapper bruker man jo til dress til penbruk, feks julaften og 17. Mai. Man bruker det kanskje ikke til dress på jobben, men det hører med til penbruk. Synes det høres ut som en flott gave jeg, og mer varig enn en 500-lapp.
Anonym bruker Skrevet 9. april 2018 #9 Skrevet 9. april 2018 Har «aldri» sett en mann med mansjettknapper, de fleste skjorter har jo knapper. Blir fort en gave som blir liggende ubrukt, da å kjøpe egne skjorter for mansjettknapper er for spesielt interresserte. Ville heller spurt foreldrene hva han interesserer seg for, er det noe sportsutstyr han vil ha, gavekort på en opplevelse, ønsker han seg penger for å spare til noe osv Anonymkode: 477cd...376
Anonym bruker Skrevet 9. april 2018 #10 Skrevet 9. april 2018 Mannen fikk mansjettknapper med gravering av meg i bryllupsgave. 2 år senere fikk han mansjettknapper av foreldene sine i 30 årsgave. Han har ikke brukt noen av disse 🙈 men samtidig syns jeg det er en fin gave. Som nevnt over.. hva med en slipsnål? Anonymkode: 6a2b6...650
Anonym bruker Skrevet 9. april 2018 #11 Skrevet 9. april 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har «aldri» sett en mann med mansjettknapper, de fleste skjorter har jo knapper. Blir fort en gave som blir liggende ubrukt, da å kjøpe egne skjorter for mansjettknapper er for spesielt interresserte. Ville heller spurt foreldrene hva han interesserer seg for, er det noe sportsutstyr han vil ha, gavekort på en opplevelse, ønsker han seg penger for å spare til noe osv Anonymkode: 477cd...376 Poenget som sikkert ikke kom frem da var at jeg ønsket ikke å gi penger for det virker så lite å gi fem hundre kroner. Da virket en gave «mer». HI Anonymkode: 821ed...da9
Anonym bruker Skrevet 9. april 2018 #12 Skrevet 9. april 2018 Veldig fin gave! Alle menn i min familie bruker mansjettknapper. Ingen bruker slipsnål. Anonymkode: 2e382...9d4
Anonym bruker Skrevet 9. april 2018 #13 Skrevet 9. april 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Poenget som sikkert ikke kom frem da var at jeg ønsket ikke å gi penger for det virker så lite å gi fem hundre kroner. Da virket en gave «mer». HI Anonymkode: 821ed...da9 Ser den, men ikke om det er en gave han overhodet ikke ønsker, da er 500kr i lapper «500kr nærmere moped/laptop osv». Det kan være han er en gutt som digger en slik gave,men ville spurt foreldrene hva de synes og om det er noe annet han ønsker seg. Det er surt å betale 500kr en egentlig ikke har råd til for noe som ligger i en skuff. Om de er graverte kan de ikke byttes hellee Anonymkode: 477cd...376
Anonym bruker Skrevet 9. april 2018 #14 Skrevet 9. april 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Veldig fin gave! Alle menn i min familie bruker mansjettknapper. Ingen bruker slipsnål. Anonymkode: 2e382...9d4 Hehe, vittig at det er sånne forskjeller. Anonymkode: 03e1b...801
Anonym bruker Skrevet 9. april 2018 #15 Skrevet 9. april 2018 Flott gave Selv om ikke gutten bruker det nå, er det noe han kan bruke senere i livet. Det er vel gjerne slik at man med alderen setter pris på andre ting enn når man er ung. Mine sønner på 21 år og 16 år bruker mansjettknapper. En del skjorter fra f.eks Dressmann har både vanlig knapp og mulighet for å bruke mansjettknapper. Anonymkode: 36702...e4b
HvittHus Skrevet 9. april 2018 #16 Skrevet 9. april 2018 Mange unge bruker mansjettknapper, så det er en flott gave. Mine sønner bruker ikke lenger slips, de er gått over til sløyfe, så der ville en slipsnål ikke blitt mye brukt. Men må dere dra begge to? Med tanke på at dere er i en presset økonomisk situasjon, er det et stort løft å skulle bruke 6K på en konfirmasjon.
Anonym bruker Skrevet 9. april 2018 #17 Skrevet 9. april 2018 Trodde alle menn brukte mansjettknapper. Penskjorter og smokinskjorter kommer vel som regel ikke med knapper? Anonymkode: 55a26...698
Anonym bruker Skrevet 9. april 2018 #18 Skrevet 9. april 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Trodde alle menn brukte mansjettknapper. Penskjorter og smokinskjorter kommer vel som regel ikke med knapper? Anonymkode: 55a26...698 «Smokingskjorter» Anonymkode: 55a26...698
*Miss Marple* Skrevet 9. april 2018 #19 Skrevet 9. april 2018 Flott gave! Jeg gir gjerne penger til konfirmasjon, men til fadderbarn synes jeg det er kjekt med en gave Pengene jeg fikk til min egen konfirmasjon er for lengst borte selv om de ble brukt 'fornuftig', men sølvskjeene jeg fikk av fadderen min er stadig i bruk. Og om han ikke bruker mansettknapper enda kan det komme når han blir eldre.
Anonym bruker Skrevet 9. april 2018 #20 Skrevet 9. april 2018 Mansjettknapper er en veldig fin gave HI! Mannen min har kun 2 skjorter som han kan bruke mansjettknapper på, men hver staselige anledning, julebordet + julaften kommer de frem. Selv om konfirmanten kanskje ikke har skjorte nå som kan benyttes til det vil han sikkert verdsette det som voksen. Mye bedre med mansjettknapper enn slipsnål, og at de er graverte gjør det til en enda finere (og mer påtenkt) gave. Anonymkode: 5c946...cb1
Anonym bruker Skrevet 9. april 2018 #21 Skrevet 9. april 2018 Spurte akkurat kjæresten til dattra som kom inn dørs nå: super gave! Begge er komfirmanter i år. Selv om penger er det store, så er slike gaver enda mer hyggelige å få. De fleste gir penger, så gaver blir gjerne mer enn det er. En trekatt jeg fikk av min første kjæreste står nå på benken i gangen. Nå er det ikke jeg som absolutt må spare på den, men ungene som syns det er så koselig når de hørte hvem jeg fikk den av. (En nabo som spurte om vi skulle bli kjærester, joda det kunne vi. Var vel kjærester i to dager, en klem og det var det. Så skikkelig barnekjærester) Fikk en paraply og penger av noe familie, paraplyen var igrunn det jeg ble mest glad for. En anderledes gave, noe jeg brukte når det regnet og hver gang jeg brukte den så ble jeg minnet på konfirmasjonsdagen. Anonymkode: 6e4c0...dff
Anonym bruker Skrevet 9. april 2018 #22 Skrevet 9. april 2018 Kjempe fin gave og ikke noe å si på prisen. Og ikke bry deg om de som sier at det er en gave som ikke vil bli brukt. Det kommer Ann på person til person. Min samboer nekter å bruke penskjorte med knapper og bruker kun mansjetter. Samme gjør min far og flere i familien. I min familie er det mer uvanlig å ikke bruke mansjetter. Anonymkode: f1784...bbf
Anonym bruker Skrevet 9. april 2018 #23 Skrevet 9. april 2018 Flott gave, Hi! Mansjettknapper er stilig på en litt diskret måte. Anonymkode: c90b0...39b
Anonym bruker Skrevet 9. april 2018 #24 Skrevet 9. april 2018 Mansjettknapper er flott! Dessuten en mye mer varig gave enn en 500-lapp. Anonymkode: ee7de...bd7
Anonym bruker Skrevet 9. april 2018 #25 Skrevet 9. april 2018 Flott gave! Om ikke han bruker det, så er det et minne om hva han fikk av dere. Jeg har ikke brukt halvparten av alle smykkene jeg fikk, for jeg er ikke en som liker å bruke smykker. Men jeg husker hvilket jeg fikk av hvem og det betyr mye for meg. Anonymkode: 3c52e...4f9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå