Gå til innhold

Bjørneparken og Hunderfossen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det fine parker for gutt 6 år? 

Vi bor langt unna og tenker å få med oss både de to parkene pluss Tusenfryd og Dyreparken 😅 men jeg har hørt så lite om Bjørneparken og Hunderfossen, så jeg lurer på om de er verd omveien? 

Anonymkode: 6eb53...ce2

Fortsetter under...

Skrevet

Hvilken omvei? 

Her er det ca 4,5-5 timer å kjøre til Hunderfossen, og for min på 5 år er det kjempefint der. Men alt er svindyrt :P Og det er ikke veldig stort, akkurat, men jeg kan anbefale det.

Anonymkode: 9f277...41d

Skrevet

JA! :)

I alle fall Hunderfossen.

Har hørt mye bra om Bjørneparken også, men ikke vært der selv. :)

Skrevet

Ungene mine har vert begge steder og har virkelig kost seg der. Mye og se og oppleve.

Anonymkode: ddc7f...0ad

Skrevet

Er i bjørneparken hvert år og har vært det fra barna var 2 og 4. Nå er de 8 og 10 og vil fortsatt dit. Vi bruker en hel dag der. Tar med matpakke og drikke. Kjøper en vaffel og kaffe og tar en tur innom McDonald’s som ligger rett ved på veien hjem. 

Hunderfossen har jeg vært to ganger. Ikke imponert. 

Lilleputthammer er i nærheten av Hunderfossen og vi trives bedre der enn Hunderfossen. 

Anonymkode: 4794d...182

Skrevet
29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvilken omvei? 

Her er det ca 4,5-5 timer å kjøre til Hunderfossen, og for min på 5 år er det kjempefint der. Men alt er svindyrt :P Og det er ikke veldig stort, akkurat, men jeg kan anbefale det.

Anonymkode: 9f277...41d

Omvei i forhold til hvor vi bor, selvsagt? 

Tusen takk til alle for svar, da blir i hvertfall bjørneparken lagt inn i reiseruten, så får vi se om vi velger Hunderfossen eller Lilleputthammer. 

Hi

Anonymkode: 6eb53...ce2

Annonse

Skrevet

Hunderfossen er ekstremt dyrt i forhold til hva du kan oppleve.

går fort igjennom parken og inngangsbillett står virkelig ikke til hva du får.

Skrevet

Vi har årskort på Hunderfossen og stortrives der. Rafting, eventyrskipet og energihuset er favorittene til min gutt som blir 6 år i år. Pluss showene da! Er show på dagtid hver dag. De kan ta "førerkort", kjøre lastebil, være i eventyrhuset, få med seg 4D kino, være i trollet, grave ned gravemaskin, kjøre fjernstyrte båter osv. Og så er det et lite badeland der som også er populært her! Og en egen avdeling for de minste, der det også er klatre"vegg". Denne kan de større barna drive i å. Det er griller i parken, så kan ha med grilmat osv selv. Får leid traller til å ha bagasjen i ved inngangen. Så trenger ikke å bruke penger inne i parken, utenom til en is 😉

Lilleputthammer er også fint! Der er alt tilrettelagt til de minste. En 6-åring tror jeg vil kose seg der, men skal ikke være mange år eldre før man er for stor.

Vi er i bjørneparken hvert år, og trives der. Er show der å, man hilser på bjørnene og ser flere andre dyr. Har også kommet en berg og dalbane der, og er et stort klatreområde der. Så verdt turen det å 😊

Anonymkode: 9c0f5...5f9

Skrevet

Vi har barn på 8 år, 6 år og 3 år. Alle tre koser seg med hver sine ting(og noe sammen) på Hunderfossen.

Vi har sesongkort på Hunderfossen og har vært der mange ganger hvert år. Vi kan fortsatt bruke en hel dag der. Og da får ungene styr hva de vil gjøre(gjerne om og om igjen samme tingen).

Ja, mat på kioskene og serveringsstedene er dyr(som alle andre parker), men vi tar med oss pølse, lompe, potetsalat og annet godt vi ønsker oss. Det er en grillplass innerst på Hunderfossen men flere griller og bord. Da blir det ikke så dyrt. Vi har også med kjølebag som vi låser inn i skap, og henter ut når vi trenger ny drikke og grillmat/dessert. Oppbevaringsskapene Bruker en 20kroning(som du ikke får igjen)

Ofte låner vi også tralle der, som vi fyller med sekker/badetøy/sliten 3 åring.

Er det fint vær, er badeanlegget fint å bruke tid på. Det er ikke stort, men duger for vår del. 

Lilleputthammer er mye mindre, og for en på seks år, blir det fortere kjedelig der enn på Hunderfossen. For all del, fint der også! Men det er en grunn til at vi har vært der 1 gang. Been there, done that..

Anonymkode: 4c2f8...7bb

Skrevet

Mine barn elsker Hunderfossen. Det er dit de vil hver sommer. Vi var i dyreparken i fjor, dit er det ingen i familien som vil igjen.

Bjørneparken kjenner jeg ikke til.

Anonymkode: b3e31...9b4

Skrevet

Har kun vært i Bjørneparken av disse, og det har vært stor suksess de to gangene vi har vært der. Var der senest i fjor med unger på 12 og 10 år. De syns det var like kjekt som år tidligere. Mye å se og fint område.

Skrevet

JA :)

Anonymkode: 23107...c25

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...