Gå til innhold

2 paralgin forte, 2 ibux og vin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ei venninne av meg  ringte meg ikveld og at hun hadde falt ned en skrent på to meter og at hun dermed hadde tatt 2 paralgin forte og to Ibux, etter råd fra en lege. I telefonen sa hun plutselig at hun nå hadde vin. Jeg kjeftet på henne men hun ville ikke høre, svarte meg med veldig lys stemme, fniste og sa at det ikke gjør noe. Vel? Hva synes dere? Det skal nevnes at hun ikveld er alene med barn, det yngste er 6 år og eldste er 15. Jeg syntes det ble fjollete og la dermed på røret/.

Anonymkode: 96cfa...251

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går nok helt fint. Blir nok mest trøtt av det

Anonymkode: 09c31...0ec

Skrevet

Kroppen hennes tåler det nok. Men du blir små-rusa, og bør ikke kjøre bil, på to paralgin forte (jeg tar det fast ved hver mens pga endometeriose , og kjenner det av en -men fungerer. To stk hadde jeg blitt ruset av) og med vin i tillegg så er det jo uforsvarlig å være alene med to barn! 

En pf når du er alene med barn, Ok. To pf når du er alene med barn, på kanten. Vin i tillegg, ugreit. 

Anonymkode: b1040...d49

Skrevet
3 minutes ago, Anonym bruker said:

Kroppen hennes tåler det nok. Men du blir små-rusa, og bør ikke kjøre bil, på to paralgin forte (jeg tar det fast ved hver mens pga endometeriose , og kjenner det av en -men fungerer. To stk hadde jeg blitt ruset av) og med vin i tillegg så er det jo uforsvarlig å være alene med to barn! 

En pf når du er alene med barn, Ok. To pf når du er alene med barn, på kanten. Vin i tillegg, ugreit. 

Jeg kjenner absolutt ingen rus av Paralgin forte, så dette er individuelt. 

Ikke anbefalt å blande medisiner og alkohol selvsagt, men ikke noe å bli hysterisk av heller

Skrevet

Din venninne er uansvarlig, HI. Og om hun drikker mye vin kan det være farlig for henne siden paralgin forten forsterker virkningen av alkohol og hvilken virkning det gir er individuelt, men kombinasjonen kan bl.a. føre til pustestopp. Hva som er tålegrense er individuelt.

Å gjøre dette når hun har ansvar for to barn er helt uansvarlig! Jeg hadde bedt noen som står henne nær oppsøkt henne og vært der over natten. Ungene bør ikke være alene med henne!

Hun viser veldig dårlig dømmekraft når hun velger å kombinere så sterke tabletter med alkohol, og det er noe jeg hadde sett på som et faretegn mtp. hvordan hun bruker rusmidler.

Anonymkode: 85fd2...43d

Skrevet

En femtenåring er stor nok til å ta vare på en seksåring ved krise. Og det er bra, for denne moren kan godt finne på å sove så tungt at hun ikke våkner av jordskjelv i natt. Hun vil trolig fremstå ruset og litt skremmende for barna om de prater med henne nå, fortsatt at hun er helt uvant med Paralgin forte. Da er det direkte teit å blande med vin.

Men horribelt er det ikke, bare veldig godt over i tåpelig.

Anonymkode: eb2a5...a32

Skrevet
20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg kjenner absolutt ingen rus av Paralgin forte, så dette er individuelt. 

Ikke anbefalt å blande medisiner og alkohol selvsagt, men ikke noe å bli hysterisk av heller

Da kan det være at du innehar et gen som gjør at du ikke får den rusen, Ca. 10% av befolkningen omdanner ikke kodein til morfin og vil derfor ikke oppleve økt smertelindrende effekt eller rus ved at denne typen legemidler også har kodein som virkestoff. 

Men HIs venninne fniser allerede, så jeg tror ikke hun er en av de. 

Står ved det jeg sa i stad, syntes hun er uforsvarlig når hun er eneste voksen i huset.

Skrevet

Kjenner ingen som noensinne har fått rus av paralgin forte. 

Når det er sagt, paralgin forte har ingen smertestillende effekt heller, på meg. 

Synes du er hysterisk. Neppe noen krise.

Anonymkode: 019c7...6a8

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kjenner ingen som noensinne har fått rus av paralgin forte. 

Når det er sagt, paralgin forte har ingen smertestillende effekt heller, på meg. 

Synes du er hysterisk. Neppe noen krise.

Anonymkode: 019c7...6a8

Jeg har måtte gi folk naloxson pga (overdreven) paralgin forte (opiat) bruk. Så det er flåsete å undervurdere det. Klart, det må mer en to stk til å havne der, men fortsatt -det er reel opiat rus man kan oppnå.

Skrevet

2 og gjør ikke noe for meg. Mulig pga hyppig bruk.

3 på en gang gir meg en deilig rus.

Den er så deilig atvjeg har kjent på lysten å ta 3 stk bare for rusen.

Jeg har aldrig gjort det...men kjent på lysten til å gjøre det. 

Har på det meste tatt 9 pf fordelt på 3×3 ila 12 timer. 

Paralgin førte gjør meg IKKE trøtt.

Tvert imot ligger jeg VÅKEN hele natta.

Og kløøøør. 

Morfin-kløe.

Din venninne har ansvar for barn. Og bør ikke kombinere alkohol og piller. 

Anonymkode: ad087...380

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...