Gå til innhold

Hvor lang nedbetalingstid har dere på billån?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg valgte ti år. Jeg hadde på tidspunktet vare 50 % jobb, så turte ikke noe annet. Plutselig dukker det opp noe annet som jeg må bruke penger på.

Fikk 100 % få måneder etter at jeg tok opp lånet. Lot det være på 10 år. Hadde ikke utslag på renta. Har bare betalt inn ekstra når jeg kan. Hvis noen måneder har vært fylt med andre utgifter har jeg bare latt det gå vanlig trekk. Målet er å være ferdig med lånet etter 3,5 år. Ikke 10.

Anonymkode: 91c42...7fc

Vi har aldri hatt billån. Kjøper bil vi kan betale kontant og sparer heller opp på sparekontoen til vi skal bytte. Hvis du må ha fullfinnansiering på den nye bilen vil vell det si at du har slitt ut den gamle på 5 år.

Du må jo ikke beregne å betale i dere år enn du beregner at bilen har verdi. Hvis ikke ender det med at du må betale på flere billån på en gang.

Anonymkode: cb52d...fd1

Aldri mer enn 5 år. Det lønner seg ikke, da bilen taper seg fortere i verdi enn du betaler ned om du har lengre.

Ferdig nedbetalt om 2 mnd her, så det blir 5000 ekstra i mnd til feriekontoen i stedet! 👍

Anonymkode: 4b7cf...63e

Annonse

Kan jo ikke ha mer enn 5 år, da taper verdien seg fortere enn lånet.

Skulle det skje noe så du må selge bilen må du selge den for mindre enn du har i gjeld og sitter igjen med restgjeld når den selges, det er kjipt.

Anonymkode: 52577...8ca

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...