Gå til innhold

Noen med erfaring med legemiddelet Remeron?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har i dag fått respekt på remeron. Jeg går på metotroxat (spøryter) og remsima for revamitisme og IBD. Ingen forbindelse tar jeg 50 MG nobligan hver kveld for å sove uten for mye smerter. 

Jeg er nå igjennom et forferdelig samlivsbrudd. Har skrevet en del innlegg om han tidligere og alle mente jeg burde gå ifra han. Det er så grusomt og jeg strever med å holde hode over vann. 

Skulle ta blodprøver hos legen i dag pga metotroxaten og pratet da med legen. Fortalte at jeg ikke sov selv etter å ha tatt sovepiller med melatonin. Knakk sammen og sa at alt var så mørkt og jeg sleit med alt sammen. Smerter, magen, søvnløshet og samlivsbruddet. Våkner om natta med høt puls og greier ikke å ligge stille. Må konsentrere meg om å puste og gå rundt. Antakelig noe panikkanfall? 

Jeg sliter maks med å komme meg opp og greie å ta vare på barn og jobb. Hun anbefalte disse pillene. Så kommer jeg på apoteket og de sier det er antidepressive. Det var jeg ikke klar over. Uansett så tar jeg en pille og dum som jeg er så leser jeg felleskatalogen etterpå. Der står det sy man bør være veldig forsiktig med å ta det i kombo med tramadol/nobligan. Det har jeg allerede tatt i dag. Legen vet jo om dette. I tillegg har jeg arytmi, som også ikke var anbefalt med dette legemiddelet.  Nå blir jeg litt redd for å ta det over helgen. 

Noen med gode erfaringer fra dette legemiddelet? 

Anonymkode: b3572...9a4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har kroniske smerter og mye migrene. Gikk på Remeron før jeg ble gravid. Jeg sov så godt med den😃 Ikke mye bivirkninger. En av de beste medisinene jeg har tatt.

Anonymkode: bfa4b...1f6

Skrevet

Får dem også for søvnproblemer, var våken i tre døgn en gang. Eneste bivirkningen jeg har merket er hangover neste dag, verst første gangen.

Anonymkode: 9b79c...d4f

Skrevet

Jeg følte meg så "fyllesyk " hver morgen at jeg  måtte slutte. Følte meg så elendig hver morgen, kom meg ikke opp,funket dårlig med jobb og barn, og det som var. 

Skrevet

Jeg gikk også på de en lang periode. Sov godt av de til å begynne med, men plutselig fikk jeg en slags kiling på innsiden av kroppen som gjorde det umulig å sove. Nevnte det for legen som ikke skjønte hva jeg pratet om, men da jeg leste bivirkningene så var det en av de. Det var faktisk helt grusomt og for hver gang jeg prøver de nå kommer samme kiling tilbake og det tar timesvis før jeg sovner pga det..

Skrevet

Mannen mim gikk på disse en periode pga han slet med å sove. Var ikke deprimert før han begynte på de men merket depressive tendenser etter at han begynte på de. Så han får aldri gå på de igjen. Men jobber i helsevesenet og ser at mange pasienter står på dette for å bedre søvnkvaliteten.

Anonymkode: c1d1a...785

Skrevet

Tusen takk for alle svar. 

Har nå våknet og er helt i ørska. Men i går gikk jeg omtrent i bakken. Tok de et par timer før leggtid men ble helt susete. Omtrent kollapset på sofaen. Måtte bruke alle mine krefter for å komme ned og pusse tenner. Helt grusomt. Følte som jeg prøvde å gjøre noe under en narkose. 

Kan det være blandingen med nobligan? For dette var ingen positiv opplevelse. 

HI

Skrevet

Er sykepleier. Har ikke prøvd remeron, men administrert det for mange pasienter. Har fortsatt til gode å se noen som har god effekt av dem.. veldige mye bivirkninger, mange blir rett og slett dopet av dem... syntes du skal kontakte legen din på nytt før du tar dem igjen, mtp hvordan du reagerte på medisinen.

Anonymkode: c275a...5aa

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er sykepleier. Har ikke prøvd remeron, men administrert det for mange pasienter. Har fortsatt til gode å se noen som har god effekt av dem.. veldige mye bivirkninger, mange blir rett og slett dopet av dem... syntes du skal kontakte legen din på nytt før du tar dem igjen, mtp hvordan du reagerte på medisinen.

Anonymkode: c275a...5aa

Er også sykepleier. Flere hos oss tar dette som sovemedisin, og har god effekt. Men ta kontakt med legen igjen, og fortell om dine bekymringer...

Anonymkode: 2dc2c...425

Skrevet

Jeg fikk dem som sovemedisin og opplevde forferdelige bivirkninger, så sluttet på dem før første brett var tomt. Jeg lå med krampelignende bevegelser, kribling i hele kroppen og når jeg endelig sovnet litt så fikk jeg helt forferdelige mareritt. Fikk også veldig hangover og var helt bortreist på både kvelden og morgenen.

Anonymkode: 9a826...2e0

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Tusen takk for alle svar. 

Har nå våknet og er helt i ørska. Men i går gikk jeg omtrent i bakken. Tok de et par timer før leggtid men ble helt susete. Omtrent kollapset på sofaen. Måtte bruke alle mine krefter for å komme ned og pusse tenner. Helt grusomt. Følte som jeg prøvde å gjøre noe under en narkose. 

Kan det være blandingen med nobligan? For dette var ingen positiv opplevelse. 

HI

Jeg har den som smeltetablett, tar den når jeg kryper under dyna. Virker ganske hurtig, tror ikke de er som Melatonin\Circadin som skal taes noen timer før leggetid.

Anonymkode: 9b79c...d4f

Skrevet

Jeg kan ta den i kveld når jeg legger meg istedenfor et par timer før slik legen har foreskrevet den. Men jeg har nettopp vært igjennom en grusom diskusjon/møte med mannen og han har tatt med alle klærne sine og jeg sitter her helt tom. Føler meg helt dopa. Har ikke gråter eller noe. Hodet føles som bomull. Må i butikken men vet nesten ikke om jeg tørr å kjøre.. 

hI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...