Gå til innhold

Alkoholfri øl under soning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, er det noen av dere som vet om man kan drikke alkoholfri øl når man har åpen soning?

Jeg soner en dom med fotlenke, dag nr 4 av 21. Jeg drikker ikke brus, så når helga kommer bruker jeg å ta meg en øl eller to. Siden det ikke er lov å drikke alkohol under soning, lurer jeg på om man kan drikke alkoholfritt øl, og om noen har erfaring med dette?

Grunnen til at jeg spørr, er fordi i alkoholfri øl kan ha en grense på 0,7%, og om dette vil vises på en eventuell promillekontroll.

Jeg vet at gravide og kjørende kan drikke dette uten problem, og at det er like høy alkoholprosent i bla. kefir.

Håper på svar! :)

Hilsen en ølglad kriminell

Anonymkode: 27075...b1a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje en veldig god anledning å se om du greier å holde deg unna øl?

Ellers er vel dette noe du burde spørre andre om, ikke på et anonymt forum hvor du ikke vet noe om hvem som svarer eller hvilke hensikter de har med svarene sine.

Anonymkode: 9f72b...a36

Skrevet

Jeg hadde latt være. Er jo bare i 3 uker

Anonymkode: 64e95...920

Skrevet

Det er ingen problem å holde meg unna alkohol, men hvis det er lov å drikke alkoholfri øl og flere har erfaring eller vet om noen øltyper som har 0% alkohol i seg, hadde jeg så klart sjekket det opp før jeg eventuelt hadde drukket det.

Poenget med spørsmålet var å spørre om noen vet om det finnes øltyper som er helt alkoholfrie hvor man ikke får promille i det hele tatt. Hvis det ikke gjør det er det helt greit, men det må jo være lov å spørre - iallefall i et forum? :) 

Skrevet

Kan ikke i min villeste fantasi skjønne at det skulle være et problem å ta en munkholm. 

Anonymkode: f1591...921

Skrevet
3 minutes ago, Anonym bruker said:

Kan ikke i min villeste fantasi skjønne at det skulle være et problem å ta en munkholm. 

Tenker også at det ikke skal være et problem, men den innholder 0,4%. Så aner ikke hva som ville slått ut på en blåseprøve

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tenker også at det ikke skal være et problem, men den innholder 0,4%. Så aner ikke hva som ville slått ut på en blåseprøve

Til sammenligning så vil en 0,33 l øl med 4,5 % gi 0,25 i promille. En munkholm inneholder under 1/10 av dette. Du må styrte 10 flasker for å få noe utslag. 

Skrevet
30 minutes ago, Anonym bruker said:

Til sammenligning så vil en 0,33 l øl med 4,5 % gi 0,25 i promille. En munkholm inneholder under 1/10 av dette. Du må styrte 10 flasker for å få noe utslag. 

Takk for svar 😊

Skrevet
1 hour ago, Anonym bruker said:

Kanskje en veldig god anledning å se om du greier å holde deg unna øl?

Ellers er vel dette noe du burde spørre andre om, ikke på et anonymt forum hvor du ikke vet noe om hvem som svarer eller hvilke hensikter de har med svarene sine.

Anonymkode: 9f72b...a36

Det går fint å holde seg unna øl, men når man ikke har så mye annet å kose seg meg, hadde det vært hyggelig å kunne tatt en alkoholfri øl.

Skrevet

Alkoholfritt er alkoholfritt og kan drikkes. Lettøl ville jeg unngått.. 

Anonymkode: 3734e...a58

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...