Gå til innhold

Er posten ekstra treg for tiden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller har jeg blitt lurt...? Dame fra Finn som sier hun har sendt pakken min, men det var 8 dager FØR påske... 

Anonymkode: f607c...f2c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har ventet på 1 brev, en pakke sendt innad i Norge og en fra utlandet de siste ukene. ALLE brukte lag tid. De fra utladet ankom Norge dagen etter bestilling, men brukte langt over en uke på å komme frem. Så vi er ikke imponert

Anonymkode: b8cf7...197

Skrevet

Jeg trodde jeg var blitt dyrt,men pakken kom etter 15 dager selv om den bare var sendt innenlands.

Anonymkode: f3508...1e8

Skrevet

Posten er blitt mye tregere :/

Anonymkode: ebf03...73c

Skrevet

Ved nyttår endret posten på sendetider. Brevpost skal ta to dager mot 1 dag tidligere. Pakker skal ta 3-5 dager. Ekspresspakker tar 1-2 dager mot 1 dag tidligere (muligens hat nett og bedriftsenter flere og raskere muligheter, men jeg vet ikke)

postkortet mamma sendte meg to en uke før det kom frem. Brevposten jeg sendte en slektning tok 1,5 uke. Imponert er jeg ikke og jeg mister mer og mer tillit til Posten. Posten går man-fre egentlig, men når postterminalen stenger sorteringen før de får inn posten på fredager så kan jeg jo ikke si de er åpene man-fre. Jeg mener de da egentlig burde si de er åpene man-tor. Så pakker vi sender fredag, blir faktisk sortert først på mandagskveld. Men slik er det når posten og regjeringen bil vi skal gå over til digitale ting istede for å sende i posten. 

Anonymkode: 0b272...b2f

Skrevet

Samtidig som de økte prisene ved nyttår senket de også tempoet. Jeg venter i snitt 1-2 dager lengre på hver pakke. 

Anonymkode: eda8b...3d6

Skrevet

Myndighetene ønsker å spare inn mest mulig på posten. Det går utrulig mye tregere enn bare for kort tid siden.

Anonymkode: 64cb7...b9a

Skrevet

Å når det først kommer pakke her,så er der gjerne 4-5 pakker på en gang.

Skrevet

Tja, jeg fikk et bursdagkort 9 mnd og 28 dager etter det var sendt. Strekningen Horten-Kristiansand. Var to mnd og to dager igjen før gavekortet gikk ut. Vet at det ble postet 3 dager før bursdagen min for jeg kunne fortsatt lese stempeldatoen. Dette er noen år siden og det tar vel enda lengre tid nå :kari:

Anonymkode: ef631...a8b

Skrevet

Sønnen min sendte håndskrevet innbydelse til bursdagen sin til familiemedlemmer som bor i samme by og nabokommunen. Det tok 1,5 uke før de kom frem. Da var bursdagen overstått. ( ringte selvfølgelig og inviterte de da, men gleden ved den selvlagde invitasjonen forsvant).

Anonymkode: c721f...09a

Skrevet

Fra 2020 skal vi kun få post annenhver dag hvis de får det godkjent 😔😔😕😕

Anonymkode: 7a19f...f78

Skrevet

Hi her. Jeg har faktisk ventet i 11 virkedager nå på denne pakken. Men det kan altså fortsatt hende det bare er treg postgang, og ikke svindel? 

Hi 

Skrevet

Jeg har ventet 8-9 dager på et brev som er sendt fra nabokommunen, det ble postet før alt stengte før påske.

Anonymkode: f5a2d...ce1

Skrevet
24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hi her. Jeg har faktisk ventet i 11 virkedager nå på denne pakken. Men det kan altså fortsatt hende det bare er treg postgang, og ikke svindel? 

Hi 

Ville ventet med å beskylde noen for svindel. Men om hun/han fikk sporingsnummer på pakken når den ble sendt så kan du spørre om den,å bare bruke som unnskyldning at du er så spent på når varen kommer.

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ville ventet med å beskylde noen for svindel. Men om hun/han fikk sporingsnummer på pakken når den ble sendt så kan du spørre om den,å bare bruke som unnskyldning at du er så spent på når varen kommer.

Har spurt, og det var ikke noe sporingsnummer 😐 

Hi 

Skrevet

Posten var stengt fra onsdag før påske til 2. påskedag. Er det pakke for stor for postkassen, får du nok en lapp eller melding når den ankommer postkontor. Tregheten kommer nok av at det var så lenge stengt. Hør på postkontoret du sogner til, kanskje de kan se etter den.

Anonymkode: 10d80...738

Skrevet

I vårt område får vi ikke lenger hentelapper hvis pakken er for stor for postkassen. Vi må dra på coop og spørre om de har pakke til oss, og de ansatte må lete i hyllene. Smidig...

Skrevet
40 minutter siden, tante grusom master of law skrev:

I vårt område får vi ikke lenger hentelapper hvis pakken er for stor for postkassen. Vi må dra på coop og spørre om de har pakke til oss, og de ansatte må lete i hyllene. Smidig...

Jøss, hva da med de som ikke venter en pakke og ikke vet at den er der?

Her har jeg forsøkt - når jeg har visst at en pakke har ankommet mitt postkontor - å hente den, altså før jeg får lapp om den. Det har jeg fått vite er ulovlig, at de ikke har lov å gi ut pakkene og at de heller ikke kan lete på måfå etter pakker, at de må ha pakkenr. for å lete etter pakken (lite postkontor).

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jøss, hva da med de som ikke venter en pakke og ikke vet at den er der?

Her har jeg forsøkt - når jeg har visst at en pakke har ankommet mitt postkontor - å hente den, altså før jeg får lapp om den. Det har jeg fått vite er ulovlig, at de ikke har lov å gi ut pakkene og at de heller ikke kan lete på måfå etter pakker, at de må ha pakkenr. for å lete etter pakken (lite postkontor).

Det er ikke ulovlig å gi ut pakke ved hjelp av sporingsnummer. Brevpost har i mange tilfeller bare et sporingsnummer som blir gitt når budet ser at pakken er for stor for postkassen og det er ikke noe avsender har. Det sporingsnummeret står på lappen du skal motta. Ville spurt, pakken går nemlig i retur etter å ha ligget på postkontor i 14 dager. Har du info om hvordan pakken er pakket, er det enklere.

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke ulovlig å gi ut pakke ved hjelp av sporingsnummer. Brevpost har i mange tilfeller bare et sporingsnummer som blir gitt når budet ser at pakken er for stor for postkassen og det er ikke noe avsender har. Det sporingsnummeret står på lappen du skal motta. Ville spurt, pakken går nemlig i retur etter å ha ligget på postkontor i 14 dager. Har du info om hvordan pakken er pakket, er det enklere.

Nei, hvis du har sporingsnummeret så er det lov, men det er jo ikke alle pakker som har det. Vanskelig å spørre etter en pakke man ikke vet er der.

Men de har altså sagt på posten til meg hver gang at de ikke har lov å gi ut pakker. Ene gangen så jeg pakken også, den var adressert til meg og jeg hadde legitimasjon, men måtte pent vente to dager til inntil pakkelappen var kommet i postkassen min. Mulig de bare er vanskelig her.

Uansett er det tydelig at posten er veldig treg for tiden.

Skrevet

Det er forskjell på pakke sendt som brev og pakke sendt som pakke. Er den sendt som pakke har den sporingsnummer og kan følges og da må man antagelig ha det nummeret for å få den hentet. Er den sendt som brev kan man ikke spore den og de er det nok lettere å hente den uten hentelapp.

Jeg har opplevd at en pakke, sendt som brev,  har tatt 3 uker før den kom frem. Da var vi sikre på at den var forsvunnet, men den dukket heldigvis opp. 

Anonymkode: 220d1...616

Skrevet

Posten er utrolig treig! De få gangene jeg mottar faktura pr post kommer de frem rett før forfall eller etter forfall. Har klaget to ganger. Men det meste kommer via mail eller rett i nettbanken heldigvis. Men man må være tålmodig skal man sende/motta noe. Dåpsinvitasjonene brukte vel 9 virkedager på å komme frem i januar.

• 1 år senere...
Skrevet
På 5.4.2018 den 19.43, Anonym bruker skrev:

Hei.  Hvordan gikk det med pakken du bestilte via Finn, kom den fram?   Jeg sitter her også skjønner du og venter på en pakke som ble sendt fra et annet sted i Norge til Oslo på mandag, og i dag er det fredag, også via Finn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...