Gå til innhold

Absensanfall eller dagdrømming?

Anbefalte innlegg

Er det noen med barn med absensanfall (epilepsi) som kan skrive litt om hvordan anfallene ser ut? Vi har ei på 8 som  i det siste har hatt noen episoder der hun bare "tuner ut" mens hun sitter på bord med andre som er i full gang med prat eller lek. Ser fraværende og helt borte ut. Sier selv at hun har så mange tanker i hodet, så det kan jo være dagdrømming, vi lurer bare på hva vi skal se etter. 

Anonymkode: 58e1f...1ad

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144345205-absensanfall-eller-dagdr%C3%B8mming/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis det skjer gjentatte ganger ville jeg kontaktet fastlegen for henvisning videre. Dette bør og må utredes om det er epilepsi. 

Jeg jobber med veldig mye epilepsi hvor flere har absenser og det arter seg jo(på flere) som "dagdrømming" eller at de bare faller bort litt. Så umulig å si hva det er med datteren din. Kan være bare tanker og det kan være epilepsi. 

Anonymkode: 258d1...907

Læreren kommenterte at hun "falt ut" i timene et par uker før påske, men da tenkte vi dagdrømming/manglende konsentrasjon. Men så merket vi det selv en gang nå i påska og nå nettopp ved middagsbordet. Jeg har kontaktsamtale med læreren på fredag, så tenkte jeg skulle få litt mer input der før jeg bestiller time hos lege. Føles så smått å bestille time for, men samtidig blir jeg skikkelig redd ved tanken på at det kan være noe annet enn dagdrømming.

Anonymkode: 58e1f...1ad

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...