Gå til innhold

En langhelg til Skottland. Hvor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenkte å ta med meg datteren min på en tur. Vi har lyst til å reise til Skottland. Ønsker å se litt av høylandet. Noen tips til hvor og til hvilke priser?

Anonymkode: bf28d...e73

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har bare vært i Edinburgh, og det er en veldig fin by.

Anonymkode: 3931b...d9d

Skrevet

Håper langhelga er veldig lang! For der er masse fantastisk å se, avhengig av hva dere liker. Jeg har mange turer til Skottland bak meg.  Å leie bil og kjøre nordover fra f eks Berwick er flott. Da kan du overnatte utenfor Edinburgh og dra inn til byen på dagtid. Der er det fint å være forgjenger, den har et kompakt sentrum. 

Eller se the Durrell collecting i Glasgow, og derfra dra vestover og ut til Hebridene og dra rundt der. På veien vestover passerer dere Eilean Donan. Slå det opp, og du vil skjønne hva jeg mener!

Anonymkode: 128dc...0fc

Skrevet

Enig i at det er mye flott i Skottland. Har ikke vært i Perth selv, men ville kanskje ha vurdert det om det kun var for ei langhelg, muligens med en natt i Edinburgh for litt shopping før man reiser hjem. Mener det er lett å få billige billetter til Edinburgh også er det mulig å ta tog til Perth. 

Anonymkode: a3a58...0fb

Skrevet

Liker hun Harry Potter kan dere jo dra innom Glencoe der en del av filmene ble spilt inn. Arran er en fantastisk øy, har også hørt at Isle of Skye er fin. Skal dere være litt mer "eksotiske" kan dere jo dra til Shetland :) 

Skrevet

Tusen takk for tips! Skal sjekke ut 😀👍

Anonymkode: bf28d...e73

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Håper langhelga er veldig lang! For der er masse fantastisk å se, avhengig av hva dere liker. Jeg har mange turer til Skottland bak meg.  Å leie bil og kjøre nordover fra f eks Berwick er flott. Da kan du overnatte utenfor Edinburgh og dra inn til byen på dagtid. Der er det fint å være forgjenger, den har et kompakt sentrum. 

Eller se the Durrell collecting i Glasgow, og derfra dra vestover og ut til Hebridene og dra rundt der. På veien vestover passerer dere Eilean Donan. Slå det opp, og du vil skjønne hva jeg mener!

Støtter Glasgow. Tror det er Burrell Collection som menes her.

Anonymkode: 5b155...546

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Mener at det er stengt i et par år fremover. Glasgow er bedre enn Edinburgh på shopping, men gamlebyen i Edinburgh er fantastisk. 

Det går bussturer til høylandet fra begge byene.

Anonymkode: 3587d...fd4

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Damn you autocorrect! Det stemmer! Og den er fantastisk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...