Gå til innhold

Ahh... altså alder på å ta med seg barn i garderoben under bading.. offentlig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min sønn på 6 år er ekstremt umoden, og vil trolig få noen diagnoser i fremtiden. Det er direkte uforsvarlig å sende ham aleine i herregarderoben. Så han må da bli med meg. Jeg håper ikke det er lenge til han klarer seg selv, men jeg har mine tvil. Skal vi bare bli hjemme, vi da? Inkluderende samfunn meg i ræven!

Anonymkode: be179...888

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Herre min hatt. Sønnen får ikke lov å svømme i flere år fordi han nektes å slippe inn i kvinne- og barnegarderoben, men er alt for liten til å gå trygt inn i herregarderoben. Da er det noe alvorlig galt. Hvis sønnen er så liten at han ikke kan gå trygt inn i herregarderoben så hører han per definisjon hjemme i kvinne- og barnegarderoben sammen med sin mor. Vi snakker her altså om en 7-åring!!!?? Praktisk talt om et barnehavebarn.

Anonymkode: effe1...edc

Går på skolen, når en er 7 år

Skrevet
16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Denne gutten vår vesentlig over aldersgrensen og stirret veldig i dusjen der han om moren var de eneste som ikke respekterte reglen om å dusje nakne. Om han ikke ble plaget av at andre var nakne så hadde det heller ikke gjort ham noe at jeg var naken lengre enn vanlig.

Anonymkode: 323e6...31e

Nå kan man jo se her at aldersgrensen er forskjellig. Noen har 6 år, noen har 8 år. Det vil si at en alder som er vesentlig over 6 år, er helt innafor andre steder. 

Anonymkode: 7e286...568

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Min sønn på 6 år er ekstremt umoden, og vil trolig få noen diagnoser i fremtiden. Det er direkte uforsvarlig å sende ham aleine i herregarderoben. Så han må da bli med meg. Jeg håper ikke det er lenge til han klarer seg selv, men jeg har mine tvil. Skal vi bare bli hjemme, vi da? Inkluderende samfunn meg i ræven!

Hvis han ikke kan gå alene, eller bli fulgt av en mann/gutt eller dere kan låne en annen garderobe, da må han droppe svømming når han passrer aldersgrensen, ja. Det hjelper ikke om han er umoden, funksjonshemmet eller utviklingshemmet.

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå kan man jo se her at aldersgrensen er forskjellig. Noen har 6 år, noen har 8 år. Det vil si at en alder som er vesentlig over 6 år, er helt innafor andre steder. 

Og aldersgrensen gjelder uansett. Da min eldste var 7 og 8 brukte vi ikke vår nærmeste svømmehall på grunn av at hun ikke var bekvem med å møte gutter fra skolen i garderoben. Da valgte vi en hall med grense "skolestart" når hun var med. 

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis han ikke kan gå alene, eller bli fulgt av en mann/gutt eller dere kan låne en annen garderobe, da må han droppe svømming når han passrer aldersgrensen, ja. Det hjelper ikke om han er umoden, funksjonshemmet eller utviklingshemmet.

Skulle så gjerne likt å se deg så iskald om det gjaldt ditt eget barn. Han er SEKS ÅR, og bading er en av de tingene han elsker. Han glor ikke på andre, er ikke interessert en plass. Han oppfører seg omtrent som om han er fire år. Det gjør meg så trist at verden er full av kalde fisker som dere.

Skrevet

Jeg var så skuffet i morges da jeg så det var så fredelig i denne tråden. Nå er jeg ikke det. 

DIB-damene leverer. Herre så sinte dere blir. Hvorfor?

Anonymkode: 9760a...b81

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Skulle så gjerne likt å se deg så iskald om det gjaldt ditt eget barn. Han er SEKS ÅR, og bading er en av de tingene han elsker. Han glor ikke på andre, er ikke interessert en plass. Han oppfører seg omtrent som om han er fire år. Det gjør meg så trist at verden er full av kalde fisker som dere.

Selvfølgelig er det leit at han er tilbaketående, men du må like gult forstå at jevnaldrende synes det er pinlig å møte ham naken.

Her i området har alle svømmehallene egne handicapgarderober, nettopp gode det er noen som ikke er som alle andre.  Hvorfor ikke bare bruke den?

Skrevet

Selvfølgelig er det leit at han er tilbaketående, men du må like gult forstå at jevnaldrende synes det er pinlig å møte ham naken.

Her i området har alle svømmehallene egne handicapgarderober, nettopp gode det er noen som ikke er som alle andre.  Hvorfor ikke bare bruke den?

Fordi det ikke finnes her. Alt er ikke likt overalt. Dessuten står det faktisk heller ingenting i trivselsreglene om aldersgrense, da må man kunne bruke skjønn.

Skrevet

Fordi det ikke finnes her. Alt er ikke likt overalt. Dessuten står det faktisk heller ingenting i trivselsreglene om aldersgrense, da må man kunne bruke skjønn.

Har du spurt om det finnes?

Hvis det ikke er noen regel om at store gutter eller menn må holde seg i egen garderobe har du jo ditt på det tørre, men ikke forvent å alle andre er bekvemme med det.

Skrevet
28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men kan ikke du heller bli med han inn i herregarderoben da? 

Anonymkode: 7b72b...83d

Skrevet
52 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tenker at når den tid kommer så kan jo gutten ha en støttekontakt med seg i garderoben? 

Jeg jobber med folk som ikke klarer seg selv i hverdagen pga psykisk handicap. Og mange av de har godt av svømming, bading og varmt vann. Og selv om vi damene har sett mennene/guttene vi jobber med nakne så er det jo ALLTID en mannlig ansatt som følger dem i garderoben på bading. Rett og slett av hensyn til andre... 

Anonymkode: 6ffbe...c71

Skrevet
19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tenker at når den tid kommer så kan jo gutten ha en støttekontakt med seg i garderoben? 

Jeg jobber med folk som ikke klarer seg selv i hverdagen pga psykisk handicap. Og mange av de har godt av svømming, bading og varmt vann. Og selv om vi damene har sett mennene/guttene vi jobber med nakne så er det jo ALLTID en mannlig ansatt som følger dem i garderoben på bading. Rett og slett av hensyn til andre... 

Anonymkode: 6ffbe...c71

Ja, når han er eldre så kan vi jo håpe at den slags er på plass. Jeg må jo slutte når han bikker 7-8 uansett. Men at folk her reagerer på at en liten gutt på 6 år er i damegarderoben, er bare så utrolig typisk DIB!

Skrevet
52 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har en med diverse diagnoser som ikke kan gå alene i garderober. Han var med meg så lenge han kunne (altså til skolestart,Som var regelen ved bassengt  her) og etter det kommer han seg i bassenget KUN sammen med støttekontakt. Sånn er det bare. Var tungvint som fy, vanskelig siden han har en søster og vi kunne aldri dra sammen i bassenget f.eks.  Men som andre her sier, hensynet til andre går faktisk foran.  

Gutten min er nå 15 år, klarer seg fortsatt ikke alene i garderoben. Kan jo ikke fortsette i det uendelige å skylde på at ungene trenger hjelp.  Man må forholde seg til reglene.

Anonymkode: af1eb...65b

Skrevet

Hvorfor kan ikke du som mamma gå i herregarderoben?  Nei jeg tuller ikke. 

Det er en uting at  gutter i skolealder er i garderoben med jenter på samme alder. 

Jeg er voksen og burde fint ha taklet og skifte i herregarderoben. Barn skal få slippe og bli beglodd av andre barn. .

Anonymkode: fdea3...a3c

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, når han er eldre så kan vi jo håpe at den slags er på plass. Jeg må jo slutte når han bikker 7-8 uansett. Men at folk her reagerer på at en liten gutt på 6 år er i damegarderoben, er bare så utrolig typisk DIB!

Verden skal ta hensyn til din sønn som vil bade, men ikke til de med jentene som synes det er ugreit å være naken foran gutter de går i klasse med. For de er bare pripne og mangler korrekt fri oppdragelse. De fleste voksne damer har ikke problemer med gutter i garderoben. Mange små skolejenter synes ikke det er greit. Hvorfor skal det tas mer hensyn til din gutt og ikke min datter som ikke vil vise seg naken for klassekompiser?

Anonymkode: 73077...f71

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Verden skal ta hensyn til din sønn som vil bade, men ikke til de med jentene som synes det er ugreit å være naken foran gutter de går i klasse med. For de er bare pripne og mangler korrekt fri oppdragelse. De fleste voksne damer har ikke problemer med gutter i garderoben. Mange små skolejenter synes ikke det er greit. Hvorfor skal det tas mer hensyn til din gutt og ikke min datter som ikke vil vise seg naken for klassekompiser?

Hvis aldersgrensen er 8 år, så må de bare tåle det eller ikke ikke dra i svømmehallen. Regler er regler. Er de over 8, så er det noe annet

Skrevet

Jeg er ikke mamma enda, og er ikke ofte i en svømmehall heller, så jeg ble mildt sagt sjokka da 4 gutter i 7-10 års alderen sto og dusja ved siden av meg.

De hadde jo badebukser på, mens kvinnen som fulgte dem ikke skulle bade og bare satt i kafeen..

Har det kommet regler jeg ikke har hørt om før? 8 år? Hva er det? Kan ikke de guttene heller få hjelp i herregarderoben?

Samme gjelder jo for jenter selvsagt.

Skrevet
På 3. april 2018 den 12.36, Anonym bruker skrev:

Jeg var så skuffet i morges da jeg så det var så fredelig i denne tråden. Nå er jeg ikke det. 

DIB-damene leverer. Herre så sinte dere blir. Hvorfor?

Anonymkode: 9760a...b81

Mye PMS, sikkert, og gammeldagse holdninger. I tillegg til fryktbasert beslutningstaking.

Anonymkode: 2c3b7...07c

Skrevet
5 minutter siden, lita_00 skrev:

Jeg er ikke mamma enda, og er ikke ofte i en svømmehall heller, så jeg ble mildt sagt sjokka da 4 gutter i 7-10 års alderen sto og dusja ved siden av meg.

De hadde jo badebukser på, mens kvinnen som fulgte dem ikke skulle bade og bare satt i kafeen..

Har det kommet regler jeg ikke har hørt om før? 8 år? Hva er det? Kan ikke de guttene heller få hjelp i herregarderoben?

Samme gjelder jo for jenter selvsagt.

Du ble medlem for én time siden kun for å fortelle dette? 

Neste gang foreslår jeg at i stedet for å bli "sjokka" så bare sier du til dem at de må bytte garderobe.

Skrevet
På 3. april 2018 den 9.07, Anonym bruker skrev:

Nei, barn på 7 år er jenter, alle som en. De blir ikke funksjonelt gutter før mange år senere. De hører hjemme med mødrene sine. Punktum.

Anonymkode: effe1...edc

Blir du ikke litt lei engang? 

Anonymkode: 6ac3d...1c1

Skrevet
På 3. april 2018 den 21.55, Anonym bruker skrev:

Fordi holdninger kan endres. Utviklingshemming er som den er.

Skrevet
På 3. april 2018 den 21.19, Anonym bruker skrev:

Hvorfor kan ikke du som mamma gå i herregarderoben?  Nei jeg tuller ikke. 

Det er en uting at  gutter i skolealder er i garderoben med jenter på samme alder. 

Jeg er voksen og burde fint ha taklet og skifte i herregarderoben. Barn skal få slippe og bli beglodd av andre barn. .

Anonymkode: fdea3...a3c

Hvis mødrene deres ikke hadde gjort dette til et tabu, hadde de neppe følt det som et.

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Du ble medlem for én time siden kun for å fortelle dette? 

Neste gang foreslår jeg at i stedet for å bli "sjokka" så bare sier du til dem at de må bytte garderobe.

Takk.. ja det var kun for å si hva jeg mente om det.

Skal slutte å kommentere.

Skrevet
På 3. april 2018 den 12.46, Anonym bruker skrev:

Men kan ikke du heller bli med han inn i herregarderoben da? 

Anonymkode: 7b72b...83d

De andre herrene har vel litt de skulle ha sagt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...