Gå til innhold

Ahh... altså alder på å ta med seg barn i garderoben under bading.. offentlig

Anbefalte innlegg

Skrevet
Akkurat nå, Leverpostei skrev:

Skolestart er en fornuftig grense, om ikke svømmehallen har satt en grense selv. 

Dere som er redd for at guttungen ikke skal mestre teknologien, finne veien eller er redd for overgrep - dere må jo spørre badevakten om å følge med! Det er alltid en badevakt av hvert kjønn på jobb, og vedkommende kan ha et øye på barnet i garderoben. 

Her har de ikke kapasitet til å ha badevakter i garderoben, de har ikke flere enn at de må holde seg ved bassenget.

Anonymkode: e56a4...5b7

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Her har de ikke kapasitet til å ha badevakter i garderoben, de har ikke flere enn at de må holde seg ved bassenget.

Da er det en liten hall med små garderober, og badevakten kan garantert titte inn med jevne mellomrom. De er alltid to på jobb. 

Jeg mener selvsagt ikke at vakten skal sitte i garderoben, og hjelpe med å skylle ut sjampoen. Det må dere lære barnet hjemme. 

Skrevet
53 minutter siden, Anonym bruker skrev:

For noen pripne småunger. Det er vel sånne snøfnugg, flasket opp på Fantobangen eller hva det nå heter. Makan til møl. Da jeg var barn så var barn barn. Gutt og jente på 7 og 8 år som var på besøk hos hverandre badet nakne sammen i badekaret, med moren til stede.

Anonymkode: effe1...edc

Jeg tviler på hun var oppdratt til å bli sånn, da moren bare avfeide hennes innvendinger og sa "kropp er kropp". Jeg hadde imidlertid full forståelse, da jeg var sånn selv som barn (uten at det var mine foreldres feil heller, da mine søsken gjerne gikk rundt nakne til langt inn i puberteten). De aller fleste jentene i garderoben min sønn var i brydde seg da heller ikke. Barn er nok forskjellige nå som før...

Skrevet

Jeg husker jeg var med min far i herregarderoben da jeg var barn.. husker jeg traff på nabogutten (som forøvring var nyankommen muslim og sikkert ikke så jentetisser så ofte) som lo og pekte på tissen min. Min far kjeftet selvsagt på ham, men etter det ville jeg ikke i guttegarderoben mer.. Tenker at det er greit å legge til rette for å la barna gå i riktig garderobe så langt det går..

Anonymkode: 6ffbe...c71

Skrevet
32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mens jeg mener at du oppriktig har et problem hvis du ikke har lært 6-7 åringen din å klare seg i garderoben selv....

Anonymkode: dd160...c70

Det klsrer han nok å gjennomføre. Litt redd, full av ubehag og som nevnt over her tidenes bytte for overgripere. Å ta hensyn til et barn på 6 som trenger mor er virkelig mer riktig enn å ta hensyn til et forskrudd syn hos en seksåring som vegrer seg for sin nakenhet. Lurer på hva hjemmet har påført henne av skam og dritt.

Anonymkode: aec93...42f

Skrevet

Det er faktisk veldig enkelt: den ekle, forvokste, stirrende snørrungen din er ikke velkommen i motsatt kjønns garderobe, da får dere enten la være å gå i svømmehall eller sende ham med en mann i rett garderobe.

Skrevet

Jeg lurer litt på... er fedre like redde for å sende jentene sine alene i damegarderoben i frykt for overgrep?

Skrevet
3 minutter siden, sug lut skrev:

Det er faktisk veldig enkelt: den ekle, forvokste, stirrende snørrungen din er ikke velkommen i motsatt kjønns garderobe, da får dere enten la være å gå i svømmehall eller sende ham med en mann i rett garderobe.

Der gikk du over grensa. En seks år ganmel gutt er er uskyldig barn, ikke en ekkel, forvokst snørrunge. Herregud. 

Håper vi støter på deg og den pripne dattera di, neste gang. Jeg rikker meg ikke. Min sønn har lik rett til å lære å svømme som andre barn selv om faren stakk da han var mindre 😘

Skrevet
12 minutter siden, Leverpostei skrev:

Skolestart er en fornuftig grense, om ikke svømmehallen har satt en grense selv. 

Dere som er redd for at guttungen ikke skal mestre teknologien, finne veien eller er redd for overgrep - dere må jo spørre badevakten om å følge med! Det er alltid en badevakt av hvert kjønn på jobb, og vedkommende kan ha et øye på barnet i garderoben. 

Badevaktene her er knapt voksne selv, og vil ikke ta på seg ansvaret for at bar får skiftet. Sønnen min er 8 og får ikke til å gå i garderobe alene, så da blir det ikke svømmehall på oss. Han gruer seg til og med til svømming med skolen som starter nå etter påske fordi han ikke tør være naken

Anonymkode: 7e286...568

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg lurer litt på... er fedre like redde for å sende jentene sine alene i damegarderoben i frykt for overgrep?

Min mann sender i alle fall vår datter i damegarderoben.

Én gang klarte hun ikke åpne skapet sitt. Hun frøs, og begynte til slutt å gråte. Da fikk hun hjelp av en annen dame. Det går helst bra. 

Jeg tenker at garderober er åpne og oversiktlige. Er man bekymret allierer man seg med noen som kan følge litt med. 

Skrevet
21 minutes ago, Anonym bruker said:

Eh nei

Jeg har møtt en gutt i garderoben med reisning fordi han så på alle damene (stirret og bøyde seg ned for å se bedre etc)

Den moren lot som ingenting...

Anonymkode: aa146...c6a

Du høres ut som de sprø paranoide naboene mine. Som vil hugge ned alt av trær i strøket på grunn av den såkalte «blotteren». En person de påstår at foreldrene så én gang på 1950-tallet.

Skrevet
18 minutes ago, sug lut said:

Det er faktisk veldig enkelt: Den ekle, sure forvokste luten din er ikke velkommen i kvinne- og barnegarderoben. Nei, små barn i barnehagealder hører ikke under noen omstendighet hjemme i garderoben for voksne menn. Skal liksom 2-åringer også tvinges til mannegarderober fordi kvinnemennesker i 50-årene som sug lut ikke tåler barn?

Skrevet

Husker de viste på TV en gang, en etterforsker som jobbet med overgrepssaker. De hadde oppe at en nesten ikke kunne så nakne barn på stranda lenger. Han kunne fortelle at det ikke var fremmende på stranda eller i badegarderobene en skulle frykte mest. De aller fleste overgrep blir gjort av personer som barnet kjenner, og har tillit til.

Jeg selv har alltid irritert meg over at alle dusjbåser peker mot hverandre, og ikke fra hverandre. Men med tanke på overgrep, så er det jo veldig oversiktlig når det er slik. Tror det ville vært vanskelig å utføre overgrep, uten at flere ville sett og hørt det, her vi bader i alle fall. Så nå er jeg blitt tilhenger av denne løsningen.

Anonymkode: 6dbf5...632

Skrevet
40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Der gikk du over grensa. En seks år ganmel gutt er er uskyldig barn, ikke en ekkel, forvokst snørrunge. Herregud. 

Håper vi støter på deg og den pripne dattera di, neste gang. Jeg rikker meg ikke. Min sønn har lik rett til å lære å svømme som andre barn selv om faren stakk da han var mindre 😘

Nå er det nå engang regler i samfunnet som alle må følge. Hvis aldersgrensen er 6 år så må dere også forholde dere til det, og hvis du ikke klarer å finne en løsning slik at din sønn benytter guttegarderoben så kan han faktisk ikke delta på svømmetrening. Jeg opplevde en mor som deg som insisterte på å ta med seg sin sønn på 7 år inn i jentegarderoben, hun fikk tilsnakk av meg og flere men var kun frekk tilbake. Hun mente at hun hadde all rett til å ta med seg sin sønn inn i jentegarderoben, og at jentene syntes det var ubehagelig var ikke hennes problem. For å si det slik så ble det hennes problem da vi varslet badevakten som kom og ba vedkommende om å sende gutten i guttegarderoben. Det nektet moren og enden på visen ble at hun og gutten ble bedt om å fjerne seg fra svømmehallen hvis de ikke klarte å forholde seg til reglene. Kan godt si at det var ei sur mor som måtte ta med seg gutten hjem etter å ha prøvd å argumenterer lenge, men jeg hadde ikke dårlig samvittighet i et sekund en gang. Jeg var bare veldig glad for at svømmehallen faktisk hadde en vakt som fikk fjernet gutten fra jentegarderoben.

Anonymkode: db66a...bb9

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Her er det 8 år som er regelen. Det plager ikke meg, men det er veldig ubehageig for dørrtene mine.

Det mest hårreisende er at de største guttene heller ikke dusjer nakne selv. De får lov av mødrene å beholde badebukse på, men blir sendt inn i dusjen til intetanende nakne jenter på samme alder. Hvis barnet selv synes det er pinlig å være naken i motsatt kjønns garderobe har det i hvertfall ingenting der å gjøre.

Anonymkode: 323e6...31e

Vi hadde også en slik gutt (og mamma) på svømminga til jenta mi. 

Gutten gikk i parallellklassen til min jente og de svømte sammen. Han var med i jentegarderoben til 3 klasse - Selv om de har klare regler på 1.klasse her! Han fikk dusjet med badebukse på, for det var så ekkelt for han å dusje naken må vite. I tillegg insisterte moren på å oppta en stor del av garderoben , fast plass, slik at hun kunne lage noe slags fort til han slik at han slapp å vise seg naken foran jentene. Han sto og stirret på dem da... 

Det ble tatt opp med dem gjennom svømmeklubben gang på gang, men moren brydde seg ikke. 

Gutten sluttet å svømme tilslutt da, vet ikke om hun endelig skjønte galskapen.

Anonymkode: af1eb...65b

Skrevet

Det provoserer meg at små gutter i skolealder, jages ut. Mens en mann som mener han er kvinne, er hjertelig velkommen.

Dobbelmoralen lenge leve!

Anonymkode: 691c1...518

Skrevet
29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå er det nå engang regler i samfunnet som alle må følge. Hvis aldersgrensen er 6 år så må dere også forholde dere til det, og hvis du ikke klarer å finne en løsning slik at din sønn benytter guttegarderoben så kan han faktisk ikke delta på svømmetrening. Jeg opplevde en mor som deg som insisterte på å ta med seg sin sønn på 7 år inn i jentegarderoben, hun fikk tilsnakk av meg og flere men var kun frekk tilbake. Hun mente at hun hadde all rett til å ta med seg sin sønn inn i jentegarderoben, og at jentene syntes det var ubehagelig var ikke hennes problem. For å si det slik så ble det hennes problem da vi varslet badevakten som kom og ba vedkommende om å sende gutten i guttegarderoben. Det nektet moren og enden på visen ble at hun og gutten ble bedt om å fjerne seg fra svømmehallen hvis de ikke klarte å forholde seg til reglene. Kan godt si at det var ei sur mor som måtte ta med seg gutten hjem etter å ha prøvd å argumenterer lenge, men jeg hadde ikke dårlig samvittighet i et sekund en gang. Jeg var bare veldig glad for at svømmehallen faktisk hadde en vakt som fikk fjernet gutten fra jentegarderoben.

Synes synd på gutten jeg. At dere mammaer laget bråk om det har mulig gjort at gutten ikke vil i svømmehallen mer. Ser ikke noe problem med at man sier fra altså, men håper dere tenkte på gutten og skjerming av han. Er jo ikke hans feil

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Synes synd på gutten jeg. At dere mammaer laget bråk om det har mulig gjort at gutten ikke vil i svømmehallen mer. Ser ikke noe problem med at man sier fra altså, men håper dere tenkte på gutten og skjerming av han. Er jo ikke hans feil

Klart det er synd på gutten som har fått en sånn mor, men det er likevel hensynet til jentene i jentegarderoben som går foran. 

Jeg har forrsten sikkert oppført meg "ufint" mot noen. Jeg har, høyt og tydelig, fortalt datteren min at hun ikke trenger kle av seg før xx har forlatt garderoben, jeg har bedt gutter kle av seg i dusjen g jeg har med vilje valgt skapet ved siden av en mor med en stor gutt. Da brukte jeg laaang tid på å tørke håret mens jeg var naken og de var tvunget til å nesten komme borti meg for å komme til skapet sitt. Stirret på gutten gjorde jeg også. Det var egentlig ganske morsomt 😁.

Skrevet
21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Klart det er synd på gutten som har fått en sånn mor, men det er likevel hensynet til jentene i jentegarderoben som går foran. 

Jeg har forrsten sikkert oppført meg "ufint" mot noen. Jeg har, høyt og tydelig, fortalt datteren min at hun ikke trenger kle av seg før xx har forlatt garderoben, jeg har bedt gutter kle av seg i dusjen g jeg har med vilje valgt skapet ved siden av en mor med en stor gutt. Da brukte jeg laaang tid på å tørke håret mens jeg var naken og de var tvunget til å nesten komme borti meg for å komme til skapet sitt. Stirret på gutten gjorde jeg også. Det var egentlig ganske morsomt 😁.

Er det morsomt å være ond mot barn?

Jeg har en sønn som har angst for nakenhet både når det gjelder han selv og andre. Han er nettopp blitt 8, så nå kan han ikke gå i garderoben med meg lenger. Han psykiske plage hadde ikke blitt bedre av sånne som deg. Han ønsker jo selvsagt ikke å ha det sånn, men å leve med angst som barn er jammen ikke lett og forverres av sånne som deg. Du bør ta en runde med deg selv. 

Skrevet
16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har en sønn som har angst for nakenhet både når det gjelder han selv og andre. Han er nettopp blitt 8, så nå kan han ikke gå i garderoben med meg lenger. Han psykiske plage hadde ikke blitt bedre av sånne som deg. Han ønsker jo selvsagt ikke å ha det sånn, men å leve med angst som barn er jammen ikke lett og forverres av sånne som deg. Du bør ta en runde med deg selv. 

Da er det du som mor som må forholde deg til hans utfordringer, og ikke sette han i situasjoner som forsterker angsten. Du kan ikke forvente at alle skal ta hensyn til din sønn når det går på bekostning av andre barn som følger regler i forhold til alder i garderober. Hvis du opplever å bli tilsnakket når barnet er innenfor lovlig alder så har vedkommende som snakker til deg ingen rett til det, men når ditt barns nærvær i damegarderoben skaper ubehag for jenter så er det faktisk din sønn som må vike hvis dere bryter reglene.

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da er det du som mor som må forholde deg til hans utfordringer, og ikke sette han i situasjoner som forsterker angsten. Du kan ikke forvente at alle skal ta hensyn til din sønn når det går på bekostning av andre barn som følger regler i forhold til alder i garderober. Hvis du opplever å bli tilsnakket når barnet er innenfor lovlig alder så har vedkommende som snakker til deg ingen rett til det, men når ditt barns nærvær i damegarderoben skaper ubehag for jenter så er det faktisk din sønn som må vike hvis dere bryter reglene.

Jeg har aldri opplevd at noen har snakket til meg noen gang om at han er med i garderoben. Og ikke har jeg brutt regler heller.

Men jeg reagerer på at noen mennesker finner det underholdende å plage barn og til og med er stolt av det. 

Skrevet
27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis sønnen din har angst for nakne damer regner jeg med at du ikke tar ham med i en damegatderobe der det er påbudt å dusje naken.

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hvis sønnen din har angst for nakne damer regner jeg med at du ikke tar ham med i en damegatderobe der det er påbudt å dusje naken.

Det var vel ikke det jeg skrev. 

Han har angst for å vise seg naken. Og som jeg har skrevet, så kan jeg ikke lenger ta han med i damegarderoben fordi han nylig er blitt 8. 

Han har ikke angst for å se nakne damer, men han stirrer ikke på de og er null interessert i hva han ser. Han er mer opptatt av at det ikke er noen som skal se han naken, så han har ikke tid til noe annet enn det

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det var vel ikke det jeg skrev. 

Han har angst for å vise seg naken. Og som jeg har skrevet, så kan jeg ikke lenger ta han med i damegarderoben fordi han nylig er blitt 8. 

Han har ikke angst for å se nakne damer, men han stirrer ikke på de og er null interessert i hva han ser. Han er mer opptatt av at det ikke er noen som skal se han naken, så han har ikke tid til noe annet enn det

Denne gutten vår vesentlig over aldersgrensen og stirret veldig i dusjen der han om moren var de eneste som ikke respekterte reglen om å dusje nakne. Om han ikke ble plaget av at andre var nakne så hadde det heller ikke gjort ham noe at jeg var naken lengre enn vanlig.

Skrevet

Hadde jeg opplevd gutter over skolealder i damegarderoben så hadde jeg valgt å dusje med badetøy og byttet på do. Jeg er nok ikke den eneste som tenker slik, så da kan dere som mener gutter over 6 år er greit i damegarderoben være klar over at det fort blir dårlig hygiene i den svømmehallen. 

Har selv vært alene med min sønn i alle år og når han var 5 år så sendte jeg han inn i herregarderoben på egenhånd uten problemer. 

De fleste her mener nok at det er overgrep om en far tar med ei jente på 8-9 år i herregarderoben, men helt greit om en gutt på samme alder er med i damegarderoben... 

Anonymkode: 7b72b...83d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...