Anonym bruker Skrevet 2. april 2018 #1 Skrevet 2. april 2018 Vi var på hotell i påsken og min jente er snart 8år. Dette med gutter og nakenhet er begynt å bli et tema og hun var tydelig ukomfortabel når en gutt på minst hennes alder var med sin mor i garderoben og dusjen før bading på hotellet.. hva mener dere er aldersgrense eller hva tenker dere på dette området ?? Her følger hun ikke pappaen sin lenger i garderoben om de drar alene. Anonymkode: dc940...018
Anonym bruker Skrevet 2. april 2018 #2 Skrevet 2. april 2018 Her er aldersgrensa 6år. Det medførte at sønnen min måtte stå over svømmehallen noen år, da jeg ikke ville slippe han alene inn i herregarderoben. Jeg mener allikevel at aldersgrensa er riktig. Det må være foreldrenes jobb å sørge for at barna kan bruke riktig garderobe etter at de har begynt på skolen. Har man ingen som kan følge eller gå alene, må man stå over. Ingen skolebarn skal måtte føle seg beklemt i sin egen garderobe. Anonymkode: b9b45...0de
Anonym bruker Skrevet 2. april 2018 #3 Skrevet 2. april 2018 Skolestart, eller 6 år, hva enn som kommer først. De fleste barn bør da være i stand til å klare seg alene i garderoben. Klarer de ikke det så er det foreldrenes ansvar å finne en løsning, eller droppe svømmehallen frem til de fikser det alene. Anonymkode: dd160...c70
Anonym bruker Skrevet 2. april 2018 #4 Skrevet 2. april 2018 Har ikke noe fasitsvar på dette.... Skulle ønske det var familiegarderober tilgjengelig, jeg er ikke komfortabel med å sende sønnen min på 6 alene i herregarderoben. Det har forresten ikke med at han ikke klarer å dusje alene - det har med risikoen for overgrep å gjøre. Samtidig skjønner jeg det er kjipt for jentene på samme alder. Anonymkode: 46d96...cc6
Anonym bruker Skrevet 2. april 2018 #5 Skrevet 2. april 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har ikke noe fasitsvar på dette.... Skulle ønske det var familiegarderober tilgjengelig, jeg er ikke komfortabel med å sende sønnen min på 6 alene i herregarderoben. Det har forresten ikke med at han ikke klarer å dusje alene - det har med risikoen for overgrep å gjøre. Samtidig skjønner jeg det er kjipt for jentene på samme alder. Anonymkode: 46d96...cc6 Men da får han bli med faren eller en annen mannlig familiemedlem, eller rett og slett la være å reise på offentlig bad til du er komfortabel med det. Anonymkode: 2feaa...467
Anonym bruker Skrevet 2. april 2018 #6 Skrevet 2. april 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Men da får han bli med faren eller en annen mannlig familiemedlem, eller rett og slett la være å reise på offentlig bad til du er komfortabel med det. Anonymkode: 2feaa...467 Absolutt, ikke uenig i det. Men litt trist for gutten er det jo. Anonymkode: 46d96...cc6
Anonym bruker Skrevet 2. april 2018 #7 Skrevet 2. april 2018 Her er aldersgrensen 7 år. Så er muligheter for å treffe klassevenner av motsatt kjønn her. Men sånn er det bare. Anonymkode: 58963...9f4
Anonym bruker Skrevet 2. april 2018 #8 Skrevet 2. april 2018 Dette har vært diskutert her mange ganger. Det blir alltid litt temperatur i tråden. Her er det skolestart. Og det synes jeg er helt OK. Man skal slippe å møte klassekamerater eller enda verre, de som går i klassen over. Jeg vet at ikke alle klarer seg alene i garderoben ved den alderen. Da får man faktisk ikke reist i svømmehallen. Det er ingen menneskerett å få benytte seg av den. Jeg har sett flere steder at «familiegarderobe» er blitt mer og mer vanlig og det er supert. Jeg har selv fått kommentert kroppen min av en liten gutt rundt seks år « mamma, hun dama der har myyyyye større pupper enn deg» Når de begynner å komme med slike kommentarer tenker jeg det er på tide at de skifter i egen garderobe. 😂😂😂 Mora ble nok mer flau enn meg da. Anonymkode: 9760a...b81
Anonym bruker Skrevet 2. april 2018 #9 Skrevet 2. april 2018 Trenger vi enda en tråd om dette...? HI: du vet ikke hvor gammelt det barnet er, eller hvor mye hjelp det trenger. La det ligge, og lær heller jenta di å skifte litt diskret hvis dette er så stort et problem. Anonymkode: 2c3b7...07c
Anonym bruker Skrevet 3. april 2018 #10 Skrevet 3. april 2018 Hva jeg personlig mener har ikke så stor praktisk beydning, da svømmehallen her er veldig tydelig på at skolestart er grensen. Følger selvsagt det. Har en førsteklassing på 6,5, og han går på svømmekurs der grensa for feil garderobe er 7 år. Så han har gått i jentegarderoben med meg når pappan ikke kunne være med, men en gang opplevde jeg ei jente som nektet å kle av seg pga det. Måtte bare skynde oss gjennom så hun fikk rukket kurset hun også stakkar, men etter kurset sendte jeg ham alene i guttegarderoben. Da skulle han ikke rekke noe, så det gikk greit at han brukte en time. Basert på den opplevelsen så tenker jeg nok at grense ved skolestart er riktig. (Vi har sørget for at pappan har kunnet være med etter dette.) Det er kjipt for de som da ikke får badet, men hensynet til de som faktisk hører til i garderoben bør komme først. Anonymkode: e56a4...5b7
Anonym bruker Skrevet 3. april 2018 #11 Skrevet 3. april 2018 Her er det skolestart i nærmeste badeland og 8 år i nærmeste svømmebasseng. Anonymkode: 1b477...dd3
Anonym bruker Skrevet 3. april 2018 #12 Skrevet 3. april 2018 8 hours ago, Anonym bruker said: Her er aldersgrensa 6år. Det medførte at sønnen min måtte stå over svømmehallen noen år, da jeg ikke ville slippe han alene inn i herregarderoben. Jeg mener allikevel at aldersgrensa er riktig. Det må være foreldrenes jobb å sørge for at barna kan bruke riktig garderobe etter at de har begynt på skolen. Har man ingen som kan følge eller gå alene, må man stå over. Ingen skolebarn skal måtte føle seg beklemt i sin egen garderobe. Anonymkode: b9b45...0de Herre min hatt. Sønnen får ikke lov å svømme i flere år fordi han nektes å slippe inn i kvinne- og barnegarderoben, men er alt for liten til å gå trygt inn i herregarderoben. Da er det noe alvorlig galt. Hvis sønnen er så liten at han ikke kan gå trygt inn i herregarderoben så hører han per definisjon hjemme i kvinne- og barnegarderoben sammen med sin mor. Vi snakker her altså om en 7-åring!!!?? Praktisk talt om et barnehavebarn. Anonymkode: effe1...edc
Anonym bruker Skrevet 3. april 2018 #13 Skrevet 3. april 2018 Hva man mener spiller ingen rolle. De fleste steder har grenser, så du får høre med hotellet hva grensen er der. Her er det skolestart det ene stedet og ni år det andre. Anonymkode: 9501d...fdf
Anonym bruker Skrevet 3. april 2018 #14 Skrevet 3. april 2018 33 minutes ago, Anonym bruker said: Hva jeg personlig mener har ikke så stor praktisk beydning, da svømmehallen her er veldig tydelig på at skolestart er grensen. Følger selvsagt det. Har en førsteklassing på 6,5, og han går på svømmekurs der grensa for feil garderobe er 7 år. Så han har gått i jentegarderoben med meg når pappan ikke kunne være med, men en gang opplevde jeg ei jente som nektet å kle av seg pga det. Måtte bare skynde oss gjennom så hun fikk rukket kurset hun også stakkar, men etter kurset sendte jeg ham alene i guttegarderoben. Da skulle han ikke rekke noe, så det gikk greit at han brukte en time. Basert på den opplevelsen så tenker jeg nok at grense ved skolestart er riktig. (Vi har sørget for at pappan har kunnet være med etter dette.) Det er kjipt for de som da ikke får badet, men hensynet til de som faktisk hører til i garderoben bør komme først. Anonymkode: e56a4...5b7 For noen pripne småunger. Det er vel sånne snøfnugg, flasket opp på Fantobangen eller hva det nå heter. Makan til møl. Da jeg var barn så var barn barn. Gutt og jente på 7 og 8 år som var på besøk hos hverandre badet nakne sammen i badekaret, med moren til stede. Anonymkode: effe1...edc
Anonym bruker Skrevet 3. april 2018 #15 Skrevet 3. april 2018 6 minutes ago, Anonym bruker said: For noen pripne småunger. Det er vel sånne snøfnugg, flasket opp på Fantobangen eller hva det nå heter. Makan til møl. Da jeg var barn så var barn barn. Gutt og jente på 7 og 8 år som var på besøk hos hverandre badet nakne sammen i badekaret, med moren til stede. Anonymkode: effe1...edc Ting endrer seg. Det som var greit på 70-tallet er ikke like greit i dag. Anonymkode: f1a39...59a
Anonym bruker Skrevet 3. april 2018 #16 Skrevet 3. april 2018 1 minute ago, Anonym bruker said: Ting endrer seg. Det som var greit på 70-tallet er ikke like greit i dag. Anonymkode: f1a39...59a 70-tallet? Var ikke engang født på 70-tallet. Anonymkode: effe1...edc
Anonym bruker Skrevet 3. april 2018 #17 Skrevet 3. april 2018 Shit for noen kjipe damer enkelte av dere er! Hvis jenta di på 7 sliter i garderoben pga en gutt på 7, så mener jeg oppriktig at det er du som hsr et problem med ungen din, ikke den alenemammaen som ikke har andre valg enn å ha sin førsteklassing med i garderoben før svømmekurset. Barn er barn! Anonymkode: aec93...42f
Anonym bruker Skrevet 3. april 2018 #18 Skrevet 3. april 2018 Her er grensen 8 år. Min sønn er sjenert og har totalt angst for å vise seg naken, se andre nakne, klare seg alene osv. Vi fikk svømmehall for et år siden og har vært der et par ganger bare, og med det avanserte (teknologiske) systemet de har, så er det umulig for han å få det til selv. Vi har forsøkt å få det til når han har vært med meg, men han får det ikke til. Men nå har han ikke lov å være med meg lenger og ikke har jeg noen som kan følge han heller. Anonymkode: 7e286...568
Anonym bruker Skrevet 3. april 2018 #19 Skrevet 3. april 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Shit for noen kjipe damer enkelte av dere er! Hvis jenta di på 7 sliter i garderoben pga en gutt på 7, så mener jeg oppriktig at det er du som hsr et problem med ungen din, ikke den alenemammaen som ikke har andre valg enn å ha sin førsteklassing med i garderoben før svømmekurset. Barn er barn! Anonymkode: aec93...42f Mens jeg mener at du oppriktig har et problem hvis du ikke har lært 6-7 åringen din å klare seg i garderoben selv.... Anonymkode: dd160...c70
Anonym bruker Skrevet 3. april 2018 #20 Skrevet 3. april 2018 Her er det 8 år som er regelen. Det plager ikke meg, men det er veldig ubehageig for dørrtene mine. Det mest hårreisende er at de største guttene heller ikke dusjer nakne selv. De får lov av mødrene å beholde badebukse på, men blir sendt inn i dusjen til intetanende nakne jenter på samme alder. Hvis barnet selv synes det er pinlig å være naken i motsatt kjønns garderobe har det i hvertfall ingenting der å gjøre. Anonymkode: 323e6...31e
Anonym bruker Skrevet 3. april 2018 #21 Skrevet 3. april 2018 Forstår frustrasjonen! Jeg kunne ikke dratt i svømmehallen alene med min 7-åring. Han må gå med pappaen. Vi begynte vel med det når han nærmet seg skolealder. Jeg tror det hadde vært kriiise både for gutt og jente om han hadde møtt ei klassevenninne i dame/herregarderoben. Jeg hadde sagt fra til den moren altså. Alenemødre får da alliere seg med pappaen eller en mannlig venn eller da avstå fra å dra i svømmehallen med barnet frem til ungen lærer seg å gå i herregarderoben alene. Sånn er det bare. Anonymkode: 0b094...4b4
Anonym bruker Skrevet 3. april 2018 #22 Skrevet 3. april 2018 15 minutes ago, Anonym bruker said: Forstår frustrasjonen! Jeg kunne ikke dratt i svømmehallen alene med min 7-åring. Han må gå med pappaen. Vi begynte vel med det når han nærmet seg skolealder. Jeg tror det hadde vært kriiise både for gutt og jente om han hadde møtt ei klassevenninne i dame/herregarderoben. Jeg hadde sagt fra til den moren altså. Alenemødre får da alliere seg med pappaen eller en mannlig venn eller da avstå fra å dra i svømmehallen med barnet frem til ungen lærer seg å gå i herregarderoben alene. Sånn er det bare. Anonymkode: 0b094...4b4 Nei, barn på 7 år er jenter, alle som en. De blir ikke funksjonelt gutter før mange år senere. De hører hjemme med mødrene sine. Punktum. Anonymkode: effe1...edc
Anonym bruker Skrevet 3. april 2018 #23 Skrevet 3. april 2018 Har hatt med sønnen i jentegatderoben da han var 7, og da datteren var på samme alder gikk hun i guttegarderoben med faren om han var alene med barna i svømmehallen. Men da jeg hadde med gutten, opptrådte vi jo mest mulig diskret. Skiftet i en krok slik at få så ham, og gikk i dusjen da det ikke var mange der. Å sende en 7-åring alene i herregarderoben er faktisk ikke særlig greit. Anonymkode: 3ce56...ce1
Leverpostei Skrevet 3. april 2018 #24 Skrevet 3. april 2018 Skolestart er en fornuftig grense, om ikke svømmehallen har satt en grense selv. Dere som er redd for at guttungen ikke skal mestre teknologien, finne veien eller er redd for overgrep - dere må jo spørre badevakten om å følge med! Det er alltid en badevakt av hvert kjønn på jobb, og vedkommende kan ha et øye på barnet i garderoben.
Anonym bruker Skrevet 3. april 2018 #25 Skrevet 3. april 2018 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei, barn på 7 år er jenter, alle som en. De blir ikke funksjonelt gutter før mange år senere. De hører hjemme med mødrene sine. Punktum. Anonymkode: effe1...edc Eh nei Jeg har møtt en gutt i garderoben med reisning fordi han så på alle damene (stirret og bøyde seg ned for å se bedre etc) Den moren lot som ingenting... Anonymkode: aa146...c6a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå