Gå til innhold

Internasjonale skolen i Fredrikstad

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen med kjennskap til den? Hvordan er miljøet? Læring? 

Mobbing osv ? 

Anonymkode: 68b6d...f94

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nulltoleranse ang mobbing.

Som forelder så må du følge opp ganske så mye. Små klasser og god tid til elevene :)

Skrevet
1 minutt siden, Pæddan skrev:

Nulltoleranse ang mobbing.

Som forelder så må du følge opp ganske så mye. Små klasser og god tid til elevene :)

Liker veldig godt det du sier Ang mobbing. Hvilke tiltak gjør de om mobbing/ erting forekommer?  Skolen barna går på nå er ikke imponerende vedrørende tiltak og vi vurderer å flytte/ nye ark! 

Men er den skolen litt ALA Steinerskolen/ «spesiell» eller hvordan fungerer det? 

Mente IKKE no negativt med spesiell, men finner ikke rette beskrivelsen! 

Skrevet

Vet om to tilfeller feks, ei som mobbet ei jente og en som forstyrret undervisningen. Begge måtte skrive brev til rektor, lærer og vedkommende som ble utsatt for mobbing. Ikke nazi regime, men de skal lære seg å oppføre seg. Alle elever tiltaler lærere og foreldre med etternavn. Mye fokus på regler, høflighet og oppførsel.

Nei, vil ikke si det er Steinerskoleaktig, men mer lik slik du har sett på filmer fra USA / England. Elevene har stadig prosjekter som skal gjennomføres, opptredner o.l :)

Skrevet
1 minutt siden, Pæddan skrev:

Vet om to tilfeller feks, ei som mobbet ei jente og en som forstyrret undervisningen. Begge måtte skrive brev til rektor, lærer og vedkommende som ble utsatt for mobbing. Ikke nazi regime, men de skal lære seg å oppføre seg. Alle elever tiltaler lærere og foreldre med etternavn. Mye fokus på regler, høflighet og oppførsel.

Nei, vil ikke si det er Steinerskoleaktig, men mer lik slik du har sett på filmer fra USA / England. Elevene har stadig prosjekter som skal gjennomføres, opptredner o.l :)

Så flott at en skole setter slike regler! Kanskje det er håp om at man lære barn å ikkr være slemme! 

Jeg blir oppriktig gal av de elendige tiltakene her iallfall. Bor ikke engang i Østfold, men har vurdert det, og er fristet av den skolen der. Er dog ikke kjent med stedene eller noe i det hele tatt. 

Hva ligger prisene på? 

Skrevet

2500 for småskolen

2700 for undgomskolen :)

Skrevet
Akkurat nå, Pæddan skrev:

2500 for småskolen

2700 for undgomskolen :)

I måneden? 

Ikke avskrekkende om man får et godt miljø spør du meg :) 

nå ble det mye spm her altså, men hvis man skulle sett litt etter bolig osv, hvor ville du anbefalt ? 

Skrevet

I mnd ja, og 11 mndr i året. Skal bygges en i Sarpsborg også, om det er noe å tenke på. Også finnes det en i Moss.  Mye avhenger av hvilken prisklasse dere er etter, men jeg er glad Begby, Årum, Skjerviken, Ambjørnrød i Fredrikstad, og i Sarpsborg så liker jeg Grålum, Opstad, Hannestad, Kurland områdene.

Bare tll å sende pm om du ønsker :)

Skrevet
22 minutter siden, Pæddan skrev:

I mnd ja, og 11 mndr i året. Skal bygges en i Sarpsborg også, om det er noe å tenke på. Også finnes det en i Moss.  Mye avhenger av hvilken prisklasse dere er etter, men jeg er glad Begby, Årum, Skjerviken, Ambjørnrød i Fredrikstad, og i Sarpsborg så liker jeg Grålum, Opstad, Hannestad, Kurland områdene.

Bare tll å sende pm om du ønsker :)

Tusen takk! Det gjør jeg gjerne :) 

Skrevet

Jeg har vært foresatt til et barn som gikk der. Hadde godt inntrykk av læreren, men barnet bør være ganske skoleflink. Barnet jeg hadde var under middels og ble bedt om å finne seg en annen skole. Det er også MYE lekser og prosjektarbeid. Det er veldig amerikanisert og helt annerledes enn vanlig norsk skole. All undervisning foregår på Engelsk, bortsett fra norsktimene. 

Anonymkode: a7f2f...4d7

Skrevet

Det er nok en skole som fokusere mye på det faglige og som passer for skoleflinke barn. Og ja de har nulltoleranse for mobbing og forstyrrelser nettopp fordi de har et ris bak speilet, nemlig å be elever om å slutte.

Det kan ikke den offentlige skolen.

Skrevet (endret)

Kjenner ei som nettopp har gått ut derifra, toppkarakterer i alle fag. En annen bekjent har søkt barna sine inn der, og gjorde det året de er født for å få plass. Er det ikke lang ventetid?

Pædden: Vet du noe om skolen som skal etableres i Sarpsborg?

Endret av Twintipp
Skrevet
5 minutter siden, Twintipp skrev:

Kjenner ei som nettopp har gått ut derifra, toppkarakterer i alle fag. En annen bekjent har søkt barna sine inn der, og gjorde det året de er født for å få plass. Er det ikke lang ventetid?

Pædden: Vet du noe om skolen som skal etableres i Sarpsborg?

Nei, vet ikke noe mer enn at de har sett på tomtevalg i form av å bygge nytt eller finne noe de kan pusse opp. 

Skrevet

Du kan gå inn på hjemmesiden og melde interesse for skolen i Sarpsborg. Da blir det sikkert et informasjonsmøte når det nærmer seg åpning (det ble det i alle fall i Moss). Vi barn på skolen i Moss, og er veldig fornøyde. 

http://www.cisfredrikstad.no

Anonymkode: 589de...654

Skrevet

jeg er veldig fornøyd. mine går i 3 klasse, 7 klasse og 10 klasse, og de er sterke faglig

Anonymkode: df904...b6a

• 4 år senere...
Skrevet

Hei

Jeg lurer på hvor mange time skal 1.trin starter på dagen, som evt når det starter og slutter? Om det er behov for SFO må man betale mer eller? inkludert skole fri er også musikk, dans? 

Takk på forhånd:)

Anonymkode: 47353...447

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...