Gå til innhold

Noen voksne her som har hatt hånd, fot og munnsykdom?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har blitt smittet av barna som hadde noen blemmer rundt munnen en ukes tid. Jeg har fått alle blemmene på tungen og klarer verken å spise eller snakke. Noen som har opplevd det samme? Hvor lenge holdt det på?

Anonymkode: 68c7f...3c6

Fortsetter under...

Skrevet

Ja, barnet mitt fikk det. To uker 

Anonymkode: 32c98...0b6

Skrevet

For et par år siden. Det var helt jævlig. Hender og føtter var uproblematisk, men munnen gjorde sykt vondt i over en uke og var plagsom i nesten to uker til... Sorry. Jeg endte med å få xylocain munnspray, det lindret det verste. Hadde åpne sår all over og langt bakover ganen. 

Anonymkode: 69d23...c71

Skrevet

ja hadde det, helt forferdelig, fikk det samtidlig som bhg gutten, men de andre 3 i huset slapp unna

Anonymkode: 9c189...66f

Skrevet

Varte et par uker. Forferdelig vondt og ubehagelig. 

Anonymkode: e0bdf...479

Skrevet

Huff, dette virker ikke lovende for de neste dagene. Er så syyyyykt smertefullt og har tungen full av heftige blemmer. Har fått respet på Xylocain munnspray, så får vi håpe den tar det verste.

Annonse

Skrevet

Ja. Var 11 uker gravid også. Mistet i MA. Vet ikke om det har noen sammenheng, men ble veldig dårlig. 

Anonymkode: feff0...d3c

Skrevet

Jeg hadde da jeg var gravid med minste. Var 9 uke på vei. Aldri følt meg så syk før. Jeg fikk bare blemmer i hendene og under føttene,samt 40 i feber første døgnet. Var som å tråkke på nåler og hendene klødde første døgnet. Satt oppe hele natten og klødde. Etterhvert kom blemmene, Men da var smertene over, men så jo ikke ut. Tok flere uker før alle blemmene var borte og huden var fin igjen. 

Anonymkode: 0fef9...3ff

Skrevet

Jeg fikk masse i munnen og svelget. Klarte ikke å spise ordentlig på 3 uker. Klarte nesten ikke å snakke og spise i 2 av dem. 

Anonymkode: 7806e...2b6

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg fikk masse i munnen og svelget. Klarte ikke å spise ordentlig på 3 uker. Klarte nesten ikke å snakke og spise i 2 av dem. 

Det høres veldig ut som meg! Men har "bare" hatt blemmene i 2 dager nå. Aner ikke hvordan jeg skal få i meg føde, eneste som funker er kaldt vann og iskaffe. Alt annet er enormt smertefullt eller svir. Husker du hva du spiste mens dette pågikk?

Skrevet

Ja, klarte nesten ikke spise, var supervondt. Fikk det etter barna, og husker jeg tenkte at jeg burde synes enda mer synd på de da de var syke stakkars. 

Anonymkode: 1f4b6...4f7

Skrevet
19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det høres veldig ut som meg! Men har "bare" hatt blemmene i 2 dager nå. Aner ikke hvordan jeg skal få i meg føde, eneste som funker er kaldt vann og iskaffe. Alt annet er enormt smertefullt eller svir. Husker du hva du spiste mens dette pågikk?

Is ✌🏼 Hehe, var det eneste som «lammet» munnen litt. Lagde min egen smoothie-is til slutt, skjønte at det var eneste næringa jeg fikk i meg så lenge blemmene var så intense. 

Jeg lå med håndkle på puta om natta. Jeg siklet sånn fordi jeg ikke klarte å svelge mitt eget spytt.

Dem har noe på apoteket for å etse blemmene. Husker ikke hva det heter, men er for munnsår. Dette hjalp noe for min del, men var helt jævlig å påføre. Men fant ikke ut om denne før det gikk mot slutten for blemmene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...