Gå til innhold

Hva er galt med mennesker som sier, «ikke gjør det, det er ikke noe fint, du kommer til å angre»?

Anbefalte innlegg

Jeg har tatt en tatovering, den er hverken på utstilling eller stor og skjemmende. Den har en enorm symbolsk betydning om en person som ikke er i livet mitt lengre.

Jeg aksepterer at noen synes tatovering er stygt, men jeg har problemer med folk som uoppfordret forteller meg at det er stygt, jeg vil angre, tenk hvor stygt det er når du blir gammel. Hva foregår i hodene deres? Er det mulig å bli så enkel at man ikke forstår folk har forskjellig smak?

Har sett trenden her inne også i tråder. Ta feks botox tråden. En kvinne spurte om anbefalinger på steder å ta botox. Flere svarer, ikke gjør det, det er stygt, eller noe i den duren. Nå hadde jo hi i den tråden åpenbart bestemt seg, så hvorfor fortelle henne at dette ikke er bra? Hvorfor skulle en annen persons mening om dette ha noen betydning når man selv liker det?

Så hva foregår i hodene på disse menneskene? Dét lurer jeg på. 

Anonymkode: b5a20...aae

Fortsetter under...

Aner ikke. Men selv digger jeg å høre «tatoveringen ser stygg ut når du blir gammel» 😂 Altså , når jeg er 70 så er vel en skrukkete tattis det minst udelikate på kroppen min tror jeg. 

Anonymkode: 239b6...e8e

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Aner ikke. Men selv digger jeg å høre «tatoveringen ser stygg ut når du blir gammel» 😂 Altså , når jeg er 70 så er vel en skrukkete tattis det minst udelikate på kroppen min tror jeg. 

Hehe. Det er kanskje den dummeste kommentaren jeg vet ja. Selv er jeg bekymret for de lange puppene jeg trolig har da. 

Dessuten, tatovering vil da være ganske vanlig så jeg skiller meg neppe ut på aldershjemmet. 😊

HI

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har tatt en tatovering, den er hverken på utstilling eller stor og skjemmende. Den har en enorm symbolsk betydning om en person som ikke er i livet mitt lengre.

Jeg aksepterer at noen synes tatovering er stygt, men jeg har problemer med folk som uoppfordret forteller meg at det er stygt, jeg vil angre, tenk hvor stygt det er når du blir gammel. Hva foregår i hodene deres? Er det mulig å bli så enkel at man ikke forstår folk har forskjellig smak?

Har sett trenden her inne også i tråder. Ta feks botox tråden. En kvinne spurte om anbefalinger på steder å ta botox. Flere svarer, ikke gjør det, det er stygt, eller noe i den duren. Nå hadde jo hi i den tråden åpenbart bestemt seg, så hvorfor fortelle henne at dette ikke er bra? Hvorfor skulle en annen persons mening om dette ha noen betydning når man selv liker det?

Lurer mer på hva som foregår i hodene til folk som utsetter seg for helserisiko og irreversible inngrep bare på grunn av en motetrend. Både tattiser og botox er unødige inngrep, der en feil kan bli livsvarig.

Anonymkode: ecd78...04d

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Lurer mer på hva som foregår i hodene til folk som utsetter seg for helserisiko og irreversible inngrep bare på grunn av en motetrend. Både tattiser og botox er unødige inngrep, der en feil kan bli livsvarig.

De fleste ulykker skjer uansett i hjemmet. Har du tenkt over dét. Redd for å være hjemme?

Jeg sier ikke noe stygt om folks tatoveringer etter de er tatt, men hvis noen sier at de lurer på å ta en tatovering, men ikke har bestemt seg... Da kan jeg lett si at 'ikke gjør det, du kan komme til å angre'. Flere av venninnene mine tok sånn svære tribals i korsryggen da det var inn for mange år siden, og de er så vanvittig flaue over de i dag ;) 

Anonymkode: f4847...e07

Annonse

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

...litt større risiko med botox, som forøvrig er nervegift, bare så det er sagt. Men for all del. 🤷🏻‍♀️ 

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tja, kanskje vi har mer livserfaring enn deg? Jeg har mange venner og bekjente som angrer på diverse de har gjort, symbolsk betydning eller ei. Det er jo ikke uten grunn at de som fjerner tatoveringer har mye å gjøre...

De fleste trenger ikke ødelegge kroppen sin for å minnes noe/noen, og de fleste skjønner det selv. Noen etter at det er for sent.

Anonymkode: baf06...d6b

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg sier ikke noe stygt om folks tatoveringer etter de er tatt, men hvis noen sier at de lurer på å ta en tatovering, men ikke har bestemt seg... Da kan jeg lett si at 'ikke gjør det, du kan komme til å angre'. Flere av venninnene mine tok sånn svære tribals i korsryggen da det var inn for mange år siden, og de er så vanvittig flaue over de i dag ;) 

Anonymkode: f4847...e07

Ah, tramp stamp, 90-tallet sin farsott 😂👍 

Jeg tatoverte carpe diem på armen... Syntes nå det er passe Harry, men kan jo ikke angre på det. Gjort er gjort, og alt har sin historie.

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De fleste ulykker skjer uansett i hjemmet. Har du tenkt over dét. Redd for å være hjemme?

Alle må ha et hjem. Å injisere gift eller blekk i huden KAN unngås. Vet det er vanskelig for noen, ettersom alle vennene deres gjør det, og egen tankevirksomhet koster - men det finnes faktisk individer som har greid å unngå nåla. Utrolig, men sant.

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Alle må ha et hjem. Å injisere gift eller blekk i huden KAN unngås. Vet det er vanskelig for noen, ettersom alle vennene deres gjør det, og egen tankevirksomhet koster - men det finnes faktisk individer som har greid å unngå nåla. Utrolig, men sant.

OK. Siden din bekymring springer ut fra et folkehelse perspektiv. Kom med relevante linker til farene med tatovering. 

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tja, kanskje vi har mer livserfaring enn deg? Jeg har mange venner og bekjente som angrer på diverse de har gjort, symbolsk betydning eller ei. Det er jo ikke uten grunn at de som fjerner tatoveringer har mye å gjøre...

De fleste trenger ikke ødelegge kroppen sin for å minnes noe/noen, og de fleste skjønner det selv. Noen etter at det er for sent.

Ok, når tror jeg faktisk jeg har en ny favoritt kommentar. 

Mer livserfaring? Så du mener folk som tatoverer seg har lite livserfaring? Min er ikke en mainstream tatovering uansett. 

Jeg er nå 44 år. Og jeg angrer på lite i livet. 

Du forsto virkelig ikke det jeg skrev du. Du er jo en av de som ikke forstår at folk har forskjellig smak. 

24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ok, når tror jeg faktisk jeg har en ny favoritt kommentar. 

Mer livserfaring? Så du mener folk som tatoverer seg har lite livserfaring? Min er ikke en mainstream tatovering uansett. 

Jeg er nå 44 år. Og jeg angrer på lite i livet. 

Du forsto virkelig ikke det jeg skrev du. Du er jo en av de som ikke forstår at folk har forskjellig smak. 

Joda, vet jo at noen har ræva smak. Og du er tudeligvis en av dem. Jeg hadde snudd meg i grava om noen mintes meg ved å tatovere seg etter jeg var død. Det tyder jo på litt lite tankevirksomhet da. 

Annonse

Jeg var ganske rocka i mine yngre dager og fikk en tattoo for snart 30 år siden. Det var noen år før det smalt til og ble ordentlig mainstream og mange stusset og mente at dette ville jeg angre på. Men selvom jeg ville kanskje ikke valgt det samme motivet i dag, kan jeg heller ikke si at jeg angrer, for den er bare blitt en del av meg og jeg sluttet å "se" den for mange år siden. Så jeg tenker at man får gjøre som man vil, i dette tilfellet er det uansett ingen andre enn man selv som må leve med konsekvensene og hva andre måtte mene bryr jeg meg virkelig ikke om. 

Anonymkode: 8950f...3bc

Jeg ville ikke sagt noe ufint om en tatovering som allerede var tatt. Men jeg sier meningen min på en ordentlig måte hvis noen planlegger å ta en tatovering. Kjenner også flere som var såååå overbevist om at de aldri kom til å angre på tatoveringene de tok, noen av dem tok heller ikke "mainstream" tatoveringer. Det tok ikke mange år før de angret. Vet om to som ikke har angret tatoveringer de har tatt, langt flere som angrer.

Du må gjøre det som er riktig for deg, Hi. Og gjør du det som er riktig for deg bør det heller ikke bety noe hva andre mener :)

Anonymkode: 7fb6b...b4f

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Joda, vet jo at noen har ræva smak. Og du er tudeligvis en av dem. Jeg hadde snudd meg i grava om noen mintes meg ved å tatovere seg etter jeg var død. Det tyder jo på litt lite tankevirksomhet da. 

Og du mestrer ikke å diskutere saklig. 

Livserfaring sa du??

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og du mestrer ikke å diskutere saklig. 

Livserfaring sa du??

Hehe.. tenkte å se om du forstod bedre på ditt nivå... og det gjorde du jo! 

Jeg tenker også livserfaring. Og: Det er jo ikke akkurat en hemmelighet at de mest ressurssterke, med høyest utdannelse og mer kunnskap fravelger tatoveringer. Det er mest for middelklasse/arbeiderklasse. 

Ganske lavstatus og harry. Og jeg har selv en tatovering. En minnetatovering jeg tok da jeg var 20. Ville aldri tatt den i dag. Som om jeg trengte den for å minnes vedkommende? Pinlig tankegang 

Anonymkode: 328f6...68d

Lavstatus og white trash ja. Lagt merke til hvor mange paradise hotel-deltakere som har tatovering? Det er den type folk... og jeg sier gjerne fra på forhånd til bekjente som vurderer tatovering (har bare en venninne med tatovering), i et forsøk på å forhindre dem i å sette et slikt stempel på seg selv. 

Minnes noen ved å tatovere seg... hva skal man si?! Jeg klarer iallefall å huske uten å ty til slikt. 44 år og tatovering er bare trist. Hvorfor ikke slenge på en magetopp og danse til Shakira i samme slengen.

Anonymkode: a1d98...bf4

Jeg synes tatovering kan være pent. Kan også skjønne at noen velger å ta botox. At man skal stemple mennesker som harry og lavmål pga det, da har man et overflatisk menneskesyn. Hjelper ikke å være utdannet og ha såkalt høy sosial status da.

Anonymkode: c06e4...bba

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jo, det skal jeg fortelle deg, siden du åpenbart ikke forstår det selv. Det er fordi enkelte mennesker bryr seg om andre. Jeg var en av dem som svarte hi i den tråden om botox som du refererer til, at hun burde droppe det, rett og slett fordi hun skader seg selv. Botox er gift. I tillegg blir man seende dum ut, så ved å lytte til mitt råd, er det dobbelt-vinn. 

Anonymkode: 4d9f4...caa

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tenker også livserfaring. Og: Det er jo ikke akkurat en hemmelighet at de mest ressurssterke, med høyest utdannelse og mer kunnskap fravelger tatoveringer. Det er mest for middelklasse/arbeiderklasse. 

Ganske lavstatus og harry. Og jeg har selv en tatovering. En minnetatovering jeg tok da jeg var 20. Ville aldri tatt den i dag. Som om jeg trengte den for å minnes vedkommende? Pinlig tankegang 

Nå er det jo faktisk ikke slik lenger at tatovering er så lavstatus. Det har blitt dyrt, så folk må ut med ganske mye penger for å kunne gjennomføre det (ikke kjøkkentatoveringer, da. Men det holder heldigvis de fleste seg unna). Det er leger med sleeves, det er advokater, det er butikkarbeidere, det er sanitærarbeidere, sykepleiere, folk med lederstilling og folk som er arbeidsledige som har tatoveringer i dag. 

Selv har jeg mange, har doktorgrad i kjemi, og vil ikke kalle meg selv ressurssvak. Jeg vil derimot kalle meg selv lite dømmende. For meg er det utrolig nok helt likegyldig hva andre vil gjøre med sin kropp, kunne heller ikke falt meg inn å snakke stygt om noen basert på at de har en annen smak enn meg.

Og det er jo nettopp det Hi irriterer seg over; at folk føler de har rett til å, ikke bare si sin mening, men slenge med leppa om valg som rett og slett kun går utover henne selv.

Anonymkode: 2f384...571

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Rart at jeg med mastergrad og god økonomi har flere tattoveringer,da.  Og mange andre ressurssterke også. Kanskje vi er så ressurssterke at vi klarer å skille person/ utseende. 

Leste et sted på en tatoveringsconvention en gang (ja, går på slikt og) at «Forskjellen på de med og uten tatovering at de MED tatovering ikke bryr seg om at de andre ikke har». 

Jeg har aldri angret på mine, og tviler på jeg sprader så mye i bikini på gamlehjemmet at de ikke synes jeg er sexy med tatoveringer.

Anonymkode: 06eef...295

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå er det jo faktisk ikke slik lenger at tatovering er så lavstatus. Det har blitt dyrt, så folk må ut med ganske mye penger for å kunne gjennomføre det (ikke kjøkkentatoveringer, da. Men det holder heldigvis de fleste seg unna). Det er leger med sleeves, det er advokater, det er butikkarbeidere, det er sanitærarbeidere, sykepleiere, folk med lederstilling og folk som er arbeidsledige som har tatoveringer i dag. 

Selv har jeg mange, har doktorgrad i kjemi, og vil ikke kalle meg selv ressurssvak. Jeg vil derimot kalle meg selv lite dømmende. For meg er det utrolig nok helt likegyldig hva andre vil gjøre med sin kropp, kunne heller ikke falt meg inn å snakke stygt om noen basert på at de har en annen smak enn meg.

Og det er jo nettopp det Hi irriterer seg over; at folk føler de har rett til å, ikke bare si sin mening, men slenge med leppa om valg som rett og slett kun går utover henne selv.

Anonymkode: 2f384...571

Tusen takk. Det er veldig godt det finnes mennesker som deg her inne. 

Velger å slutte å diskutere i egen tråd nå. Det ser ut til at jeg vekket uhyret. 

HI (som synes tatoveringen sin er FIN) 😊

Man må vel ha lov til å komme med råd? Om man følger rådene, er jo opp til den enkelte. Noen av rådene skyldes smak og behag, andre skyldes livserfaring. Selv har jeg passert førti , ønsket meg lenge tatoveringer. Var like før jeg skaffet meg en mange ganger. Heldigvis gjorde jeg det ikke. Det er jeg glad for nå. Har sett for mye gjennom jobben min i helsevesenet. Men jeg har åtte piercinger. Tøft da jeg gjorde det, men ikke nå. Gror ikke ,selv om jeg ikke har noe i dem, og er ganske synlige. Hadde ikke gjort det om igjen. Hadde noen spurt meg, hadde jeg rådet til å ikke tatovere, men at det selvsagt er helt opp til den som spør.

Anonymkode: 8cd13...07e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...