Gå til innhold

Trampoline fra OBS eller Europris?

Anbefalte innlegg

Ser at begge har trampoline til 2000 kommende uke. Det skiller bittelitt på str, men ikke allverden. Sikkerhetsnettet ser ut til å være på innsiden av fjærene på den fra OBS, mens det er montert på utsiden av fjærene på den fra Europris.

Trampolinen er til en snart 3 år gammel jente, så å kjøpe en «skikkelig» til flerfoldige tusen, tenker jeg at er uaktuelt pr nå..? 

Erfaringer med disse to? 

Anonymkode: 1da11...dec

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144345046-trampoline-fra-obs-eller-europris/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi hadde også en rimelig en når ungene var såpass små, kjøpte en dyrere en da de ble eldre.

Vår billige var fra Toy's R'us og fungerte fint, men det var ikke reservedeler å få til den så da den var ca 4 år gammel måtte den kastes fordi både nettet og noen fjærer hadde røket. Så jeg ville sjekket om det var reservedeler å få til de du tenker på.

Nå har vi en fra Berg, veldig fornøyd, god sprett til større barn, og alle slitedeler kan kjøpes som reservedeler. Men den er dyr.

Anonymkode: 0ceeb...a41

Jeg kjøper heller en dyr trampoline fra f.eks. Jumpking eller andre proffe leverandører, og har den i mange år, enn å kjøpe billig ræl. 

Vår trampoline er nå 10 år, innkjøpt fra nettopp Jumpking, og skal nå byttes ut med en ny fra Jumpking. 

Anonymkode: c59ca...d55

Annonse

24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg kjøper heller en dyr trampoline fra f.eks. Jumpking eller andre proffe leverandører, og har den i mange år, enn å kjøpe billig ræl. 

Vår trampoline er nå 10 år, innkjøpt fra nettopp Jumpking, og skal nå byttes ut med en ny fra Jumpking. 

Anonymkode: c59ca...d55

Vi har billig ræl,  som du sier, fra europris,  faktisk.  Den er 7 år gammel.  Har fått nytt nett, ny kant, men mer har vi ikke trengt å skifte. I år skal vi kjøpe nytt nett og kant igjen,  for den har stått ute permanent de siste to tre årene.  Den har vært i omtrent daglig bruk til lek og trening,  og er ikke ræl selv om den var billig. 

Anonymkode: 7ef9c...cc5

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi har fra Europris. Veldig fornøyd. Tror ikke forskjellene er verdt å betale så mye mer for, holder nå på femte året, bør snart bytte kanten, holder kanskje ut denne sesongen

Anonymkode: f52dc...558

Forskjellen på spretten er veldig stor når ungene blir tyngre. Har selv to gutter på 14 og 17 år som har trent turn hele barneskolen og er vant til skikkelige trampoliner med god sprett, og de er helt klare på den forskjellen.

I vennegjengen er vi noen som har slike dyre trampoliner, og mange som har rimelige trampiliner. Disse store guttene gidder ikke hoppe på de rimelige for de får ikke god nok sprett på dem til å ta alle triksene de driver med (og når de gir hverandre sprett treffer de bakken), det er bare når de er hos de som har de litt mer eksklusive modellene de leker på trampolinen når de har blitt så store.

Men for en 3-åring, som i HI sitt tilfelle spiller det overhodet ingen rolle. Mest sannsynlig vil hun få bedre sprett i en litt "slappere" trampoline enn på en stram en. Den trampolinen vi har fra Berg er beregnet på ungdom og voksne, og har mye strammere duk og fjærer.

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ser at begge har trampoline til 2000 kommende uke. Det skiller bittelitt på str, men ikke allverden. Sikkerhetsnettet ser ut til å være på innsiden av fjærene på den fra OBS, mens det er montert på utsiden av fjærene på den fra Europris.

Trampolinen er til en snart 3 år gammel jente, så å kjøpe en «skikkelig» til flerfoldige tusen, tenker jeg at er uaktuelt pr nå..? 

Erfaringer med disse to? 

Anonymkode: 1da11...dec

Dette hadde vært avgjørende for meg. Hadde aldri kjøpt trampoline med nettet på utsiden av fjærene.

Anonymkode: b6be5...d88

Annonse

Kjøp fra xxl! De har gode tilbud nå på våren. Kjøpte trampoline på 4m med nett for 2500. 

Det avgjrøende for oss var at nettet var på innsiden av fjørene og ikke på utsiden. Trampolinene fra xxl har sikkerhetsnettet på innsiden. Utrolig mye tryggere, samt at trampolinen var overraskende god og stødig til den prisen. 

Til og med jeg på 110 kg tar stadig treningsøkten på den, enda så dumt det kanskje må se ut. Glede for store og små 😜

Anonymkode: 4d258...09d

45 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kan du forklare hvorfor? 

Anonymkode: 64f79...1c6

Fordi å ha det på utsiden øker sjansen for skader ved å hoppe på fjærene og sette fast bein eller lande feil på de ved salto.

22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fordi å ha det på utsiden øker sjansen for skader ved å hoppe på fjærene og sette fast bein eller lande feil på de ved salto.

Kvalitetstrampoliner med nettet på utsiden har kant som dekker lengre inn på duken. Risikoen for å tråkke på fjærene er derfor større når nettet er på innsiden da kanten ikke kan dekke fjærene like godt. Det tryggeste er derfor å ha nettet på utsiden. 

Anonymkode: c3588...4c5

46 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kjøp fra xxl! De har gode tilbud nå på våren. Kjøpte trampoline på 4m med nett for 2500. 

Det avgjrøende for oss var at nettet var på innsiden av fjørene og ikke på utsiden. Trampolinene fra xxl har sikkerhetsnettet på innsiden. Utrolig mye tryggere, samt at trampolinen var overraskende god og stødig til den prisen. 

Til og med jeg på 110 kg tar stadig treningsøkten på den, enda så dumt det kanskje må se ut. Glede for store og små 😜

Anonymkode: 4d258...09d

Trodde max kg var 100 på de jeg?

Anonymkode: 41f32...b3e

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Har erfart at det ikke har så mye å si om nettet er på innsiden eller på utsiden, siden det er åpningen mellom hoppeduken og fjærene som må dekkes, ikke beskyttelseskanten. Vi har tidligere hatt trampoline med nett på utsiden, og har nå en med nett på innsiden, og det er jammen ikke bedre sikring av den grunn, eneste forskjellen er at en med nett på innsiden virker mindre enn en med nett på utsiden selv om de er akkurat like i str. 

Anonymkode: 64f79...1c6

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo ikke riktig. Når nettet er på innsiden kan benet komme ned langs nettet og brekke tvers av. På gode trampoliner med nettet på utsiden er det en bred padding som går godt innenfor fjærene og det er umulig å få benet ned i noe "hull"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...