Anonym bruker Skrevet 2. april 2018 #1 Skrevet 2. april 2018 Når våren kommer for fullt skal vi male stua. Jeg er i tvil om hvordan vi skal male. Nå er ALT hvitt. Alle vegger, tak, kjøkken og karmer. Vi har mye morgensol, ellers er det greit med lys som kommer utenfra gjennom dagen. Stua er ikke spesielt stor, når leiligheten er 83 kvm fordelt på to etasjer. Jeg kan tenke med en «kontrastvegg», men er usikker på hvor mørkt jeg vil ha. Men tror veggen bak TV’en og peis er fin som litt mørkere (vegg nr. 1). Det er veggen som får lys gjennom hele dagen. Ellers vil jeg male de tre andre veggene i en annen farge (2-4). Spørsmålet er som følgende; hvilke farger tror dere egner seg i stua mi. Hva er det som er «inn» om dagen? 🤔😄 Blå= Møblement Grønn= Peis Rød= Dør/vindu Gult= Kjøkken Anonymkode: 106cf...a10
Anonym bruker Skrevet 2. april 2018 #2 Skrevet 2. april 2018 Ikke nal kontrastvegg. Mal hele stua i samme farge. Anonymkode: bb7de...fd9
Anonym bruker Skrevet 2. april 2018 #3 Skrevet 2. april 2018 Sjekk ut jotun sitt nye fargekart, rhytm of life og jotun lady minerals kalkmaling. Masse finne farger Anonymkode: 2426b...5ae
Anonym bruker Skrevet 2. april 2018 #4 Skrevet 2. april 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ikke nal kontrastvegg. Mal hele stua i samme farge. Anonymkode: bb7de...fd9 Hvorfor ikke? Ønsker ikke en spesielt mørk vegg, bare litt mørkere enn resten. For å bryte opp litt, skape litt liv. Anonymkode: 106cf...a10
Anonym bruker Skrevet 2. april 2018 #5 Skrevet 2. april 2018 Det blir mer liv hvis du maler alt likt i en pen farge. Anonymkode: bb7de...fd9
Anonym bruker Skrevet 2. april 2018 #6 Skrevet 2. april 2018 «Interessert» Jeg har ikke stor interesse for interiør, men jeg er særdeles interessert i grammatikk. Anonymkode: 3b0bf...932
Anonym bruker Skrevet 2. april 2018 #7 Skrevet 2. april 2018 Hadde ikke malt kontrastveg selv, dels fordi det ikke er pent og fordi det er veldig på vei ut. Men det er din stue. Hadde også holdt meg unna grå og trendfargene i blå (st.pauls Blue blant annet). Hva med grønt, brunt eller rødtoner? Se i det siste fargekartet til jotun, så mye fint! Hadde funnet 3-4 farger og kjøpt små spann og malt litt på en vegg. La den være der noen dager så ser du med lyset og hvordan den passer til møbler og gulv. Farger ser ofte veldig annerledes ut på veggen enn på fargekartet. Jeg har alltid blitt mest fornøyd når jeg har turt å være litt modig når det gjelder interiør og farger. De gangene jeg har «safet» har det ofte blitt blast og kjedelig. Og blir det helt feil kan du bare male over. Det er fort gjort😊 Anonymkode: a221b...b7e
Anonym bruker Skrevet 2. april 2018 #8 Skrevet 2. april 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Hadde ikke malt kontrastveg selv, dels fordi det ikke er pent og fordi det er veldig på vei ut. Men det er din stue. Hadde også holdt meg unna grå og trendfargene i blå (st.pauls Blue blant annet). Hva med grønt, brunt eller rødtoner? Se i det siste fargekartet til jotun, så mye fint! Hadde funnet 3-4 farger og kjøpt små spann og malt litt på en vegg. La den være der noen dager så ser du med lyset og hvordan den passer til møbler og gulv. Farger ser ofte veldig annerledes ut på veggen enn på fargekartet. Jeg har alltid blitt mest fornøyd når jeg har turt å være litt modig når det gjelder interiør og farger. De gangene jeg har «safet» har det ofte blitt blast og kjedelig. Og blir det helt feil kan du bare male over. Det er fort gjort😊 Anonymkode: a221b...b7e Har tenkt rødtoner i stua, noe lyst. Tenker å male hele stua i samme farge først, deretter å se det hvordan resultatet blir. Jeg har så veldig lyst på kalkmaling, men er ikke tøff nok til å ta hele stua. Derfor tenkte jeg en kontrastvegg med dette. Men hvis det er som du sier at det er på vei ut, så vil jeg ikke det. Derfor jeg spurte om råd her🤔 Hehe, har ikke peiling på sånt selv. Takk for svar! Anonymkode: 106cf...a10
Anonym bruker Skrevet 2. april 2018 #9 Skrevet 2. april 2018 Jeg er heller ikke så glad i kontrastvegger og alt er hvitt hjemme hos meg, selvom jeg må innrømme at jeg kunne egentlig også tenkt meg litt endring nå. Jeg ville tittet i interiørblader og sett hva som passer til dine møbler og bilder. Jeg har også en bok som heter "Dusty - tidløse fargevalg" og den har også fargekoder. Anonymkode: fcd4c...5cb
Anonym bruker Skrevet 2. april 2018 #10 Skrevet 2. april 2018 3 timer siden, Anonym bruker skrev: «Interessert» Jeg har ikke stor interesse for interiør, men jeg er særdeles interessert i grammatikk. Anonymkode: 3b0bf...932 Ser nå at jeg har skrevet feil. Vet at interessert skrives med E og ikke I. Beklager at du måtte ta deg tid til å rette på mine grammatiske feil. Anonymkode: 106cf...a10
Anonym bruker Skrevet 2. april 2018 #11 Skrevet 2. april 2018 Fargen «senses» er en utrolig behandling farge. Blir ikke fort lei av den, samtidig som den gir litt spill med lyset. Vi har malt en vegg i den fargen med kalkmaling, og de øvrige veggene i fargen uten kalk. Gir et veldig fint utrykk samt at man får litt farger på veggene uten å bli lei fort Anonymkode: d0f94...d59
Anonym bruker Skrevet 2. april 2018 #12 Skrevet 2. april 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Fargen «senses» er en utrolig behandling farge. Blir ikke fort lei av den, samtidig som den gir litt spill med lyset. Vi har malt en vegg i den fargen med kalkmaling, og de øvrige veggene i fargen uten kalk. Gir et veldig fint utrykk samt at man får litt farger på veggene uten å bli lei fort Anonymkode: d0f94...d59 Kanskje det er dette vi skal gjøre. Takk for innspill! 😊 Anonymkode: 106cf...a10
Anonym bruker Skrevet 2. april 2018 #13 Skrevet 2. april 2018 Skekk ut fragen soft teal - den er nydelig og veldig inn Anonymkode: c1953...33a
Anonym bruker Skrevet 2. april 2018 #14 Skrevet 2. april 2018 Velg en farge DU synes er fin, ikke tenk så mye på hva som er in. Jeg elsker blått og og vi har malt stua blå - er veldig fornøyd med det. Er enormt mange blåtoner å velge mellom. Synes også grønntoner er helt nydelig. Kjøp mange småprøver og mal på veggen, fargene endrer seg så mye med lysforholdene. Masse inspirasjon å finne på Jotuns blogg. Synes forresten det ble veldig bra med mørk vegg bak tv´n. Da ble ikke TV- monsteret så fremtredende;) Anonymkode: e22dd...7c9
Anonym bruker Skrevet 2. april 2018 #15 Skrevet 2. april 2018 Ellers - hvis du maler en mørkere kontrastvegg har jeg lært av min venninne som er interiørarkitekt: ikke bryt opp denne veggen på noe vis, det vil si verken lysbrytere, vinduer eller døråpninger. Hun var veldig streng med oss der 😃 Anonymkode: 4497a...d29
Anonym bruker Skrevet 2. april 2018 #16 Skrevet 2. april 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Ellers - hvis du maler en mørkere kontrastvegg har jeg lært av min venninne som er interiørarkitekt: ikke bryt opp denne veggen på noe vis, det vil si verken lysbrytere, vinduer eller døråpninger. Hun var veldig streng med oss der 😃 Anonymkode: 4497a...d29 Hva mener du? Anonymkode: ecf27...2d3
Anonym bruker Skrevet 3. april 2018 #17 Skrevet 3. april 2018 14 timer siden, Anonym bruker skrev: Hva mener du? Anonymkode: ecf27...2d3 Tror hun mener en vegg som ikke har dører, vinduer eller andre «forstyrrelser». Anonymkode: 106cf...a10
Anonym bruker Skrevet 3. april 2018 #18 Skrevet 3. april 2018 20 timer siden, Anonym bruker skrev: Velg en farge DU synes er fin, ikke tenk så mye på hva som er in. Jeg elsker blått og og vi har malt stua blå - er veldig fornøyd med det. Er enormt mange blåtoner å velge mellom. Synes også grønntoner er helt nydelig. Kjøp mange småprøver og mal på veggen, fargene endrer seg så mye med lysforholdene. Masse inspirasjon å finne på Jotuns blogg. Synes forresten det ble veldig bra med mørk vegg bak tv´n. Da ble ikke TV- monsteret så fremtredende;) Anonymkode: e22dd...7c9 Litt morsomt at du sier du ikke bryr deg om trender når både blått og grønt er i trend bilde. For fem år siden er det ingen som ville ta i de fargene med ildtang en gang 😂 Anonymkode: 4a4e0...423
Anonym bruker Skrevet 3. april 2018 #19 Skrevet 3. april 2018 29 minutter siden, Anonym bruker skrev: Litt morsomt at du sier du ikke bryr deg om trender når både blått og grønt er i trend bilde. For fem år siden er det ingen som ville ta i de fargene med ildtang en gang 😂 Anonymkode: 4a4e0...423 Haha, ja det var jo ikke det jeg skrev da. Poenget var at noen frarådet å velge ditt og datt fordi det var på vei ut, og DET synes jeg ikke man skal bry seg om hvis man selv synes det er fint. Beklager hvis det ble uklart for deg. Anonymkode: e22dd...7c9
vimsa3 Skrevet 3. april 2018 #20 Skrevet 3. april 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Haha, ja det var jo ikke det jeg skrev da. Poenget var at noen frarådet å velge ditt og datt fordi det var på vei ut, og DET synes jeg ikke man skal bry seg om hvis man selv synes det er fint. Beklager hvis det ble uklart for deg. Anonymkode: e22dd...7c9 Nei da tulla bare litt. Alltid litt morsomt at mange ikke innrømmer at de går etter trender. I verste shabby chic perioden var det så mange som sa JEG har ALLTID elsket hvit. Hvit er såååå fint passer til alt elsker alt hvit på hvit på hvit. Noen år tidligere jeg elsker rødt, svart og mørkt med tunge møbler. Noen år etter hvit elsker grønt og blått er bare sååå fint alltid elsket det altså!!🤣
Anonym bruker Skrevet 3. april 2018 #21 Skrevet 3. april 2018 Dusky blue fra Jotun, nydelig i alle typer lys Anonymkode: c832e...68f
Anonym bruker Skrevet 3. april 2018 #22 Skrevet 3. april 2018 1 time siden, vimsa3 skrev: Nei da tulla bare litt. Alltid litt morsomt at mange ikke innrømmer at de går etter trender. I verste shabby chic perioden var det så mange som sa JEG har ALLTID elsket hvit. Hvit er såååå fint passer til alt elsker alt hvit på hvit på hvit. Noen år tidligere jeg elsker rødt, svart og mørkt med tunge møbler. Noen år etter hvit elsker grønt og blått er bare sååå fint alltid elsket det altså!!🤣 Jeg går ikke etter trender selv, men vet likevel hva som er in i interiørverdenen. Regner med HI vil ha svar av noen som er oppdatert. Jeg har forøvrig hatt en litt tung, støvet kakigrønn farge i stua i snart 8 år, først nå fargen er populær. Har alltid hatt god smak jeg👍🏻 Anonymkode: a221b...b7e
Anonym bruker Skrevet 3. april 2018 #23 Skrevet 3. april 2018 På 2.4.2018 den 14.47, Anonym bruker skrev: Ser nå at jeg har skrevet feil. Vet at interessert skrives med E og ikke I. Beklager at du måtte ta deg tid til å rette på mine grammatiske feil. Anonymkode: 106cf...a10 Jeg aksepterer unnskyldningen din. Anonymkode: 3b0bf...932
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå