Gå til innhold

Hva tenker dere om Nina?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg synes dessverre ikke det er pent... for meg er det litt sånn 80-90 talls navn for barn som ikke kom fra de beste familiene... Litt sånn i samme sjanger som Ronny, Raymond osv.... synes heller ikke det passer særlig godt sammen med Birk. 

Birk synes jeg forøvrig er et fint navn :) 

Anonymkode: 461e2...2a4

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synes dessverre ikke det er pent... for meg er det litt sånn 80-90 talls navn for barn som ikke kom fra de beste familiene... Litt sånn i samme sjanger som Ronny, Raymond osv.... synes heller ikke det passer særlig godt sammen med Birk. 

Birk synes jeg forøvrig er et fint navn :) 

Anonymkode: 461e2...2a4

Hehe..

Jeg har godt utdannede foreldre med gode jobber og god familiebakgrunn.
Har selv høyere utdanning, og godt over en gjennomsnittlig lønn.

Mitt navn er Nina.

BTW: Er ganske fornøyd med det navnet. og liker det veldig godt

Anonymkode: 1c656...2b7

Helt Ok det, men synes kanskje ikke det passer så godt til Birk. Det blir to ulike kategorier. Da ville jeg gått for noe norrønt. Saga, Tyra, Frøya kanskje.

Liker Mina, Lina, Dina, Sina bedre enn Nina.

Hva med Live eller Fride?

Anonymkode: f819d...549

Annonse

Jeg kjenner mange fine voksne damer som heter Nina, så om dere liker navnet og har gode assosiasjoner så gå for det. Jeg synes ikke det er så viktig at søskens navn matcher heller. 

Jobber i barnehage og synes det er gøy med navn utenom topp 20-lista. Og selv om vi noen ganger blir overrasket over navn på søkerlista så blir barna navnet sitt når vi blir kjent med de. Har både en Lena, Kristin og Heidi i bhgen nå, gøy at noen av "70-/80-talls navnene" kommer tilbake. 

Anonymkode: bb002...f6a

Nina er et fint navn. Ikke vanlig blant småbarn nå, men slett ikke harry. Søskennavn må jo ikke matche heller. Birk og Nina klinger bra sammen selv om Nina ikke er norrønt. 

Eneste ulempe med Nina er at de fleste som heter det er i den generasjonen sol nå er foreldre. For dagens barn kan det derfor hende det lyder gammeldags. 

Anonymkode: b5cef...2c5

Annonse

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

For dagens barn er det et tantenavn. Ikke så gøy å hete det samme som de andre barns tanter.

Ellers helt greit. 

Anonymkode: a1e20...68e

Har aldri møtt på et barn som reagerer på det altså. 

Datteren min har en Karoline i klassen, og en tante Caroline. At et venninne og en tante har samme navn synes de bare er gøy, overhodet ikke negativt.

At flere personer kan ha samme navn finner barn fort ut, men at det er negativt at personer fra forskjellige generasjoner har samme navn har jeg aldri hørt fra barn.

Anonymkode: ff671...1dd

Takk for svar :)

blir nok en liten Nina, eneste begge falt for med engang. vert innom Synnøve, Solveig, Ingrid og Marte også,men mannen var ikke enig der. han ville ha Emma, Nina eller Thea, så da ble navnet navnet enkelt for meg, synes Nina er flott.

Takk for alle svar

Anonymkode: 4b6f1...f14

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...