Anonym bruker Skrevet 29. mars 2018 #26 Skrevet 29. mars 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Det er en skikkelig uting når så mange slår sammen bursdagen. Det er kun for å spare penger, men de tenker ikke på at det ofte er mye for enkelte å skulle ut med flere hundre i bursdagsgaver på en gang. De skal spare selv men tenker ikke på andre. Vår eldste ble best i bursdag for en tid tilbake hvor ikke mindre enn 8 feiret sammen. Da stod det i invitasjonen at gavene skulle koste maks 50,- Anonymkode: 628e2...c32 Man kan jo ikke vinne.. feirer man sammen blir det dyrt med mange gaver samtidig.. Feirer man alene blir det veldig mange bursdager å dra i.. feirer man en helg ødelegger man for helgeaktiviteter.. feirer man en ukedag er det veldig stressende å rekke oppi fotballtrening, svømming og speider.. og til deg HI.. full forståelse for at dette blir dyrt og dermed vanskelig. Kommentaren over var ikke ment som et svar på det. Jeg synes du har fått mange gode svar her. Et tips som er superpopulært hos guttene og jentene i den alderen her er gavekort på frozen yoghurt (hvis dere bort i nærheten av et slikt sted). Anonymkode: b9cf4...bb2
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2018 #27 Skrevet 29. mars 2018 Kjøp et påskeegg 16kr på europris og godtekiste (snopepose 25kr) og fyll den posen oppi egget 😊😊 Anonymkode: a9abf...626
klg,2 boys now:) Skrevet 29. mars 2018 #28 Skrevet 29. mars 2018 Guttene her har noen ganger fått lommelykt evt hodelykt fra Biltema o.l å det er sikkelig populær gave og brukes mye.koster rundt 29-49kr
3 i april Skrevet 29. mars 2018 #29 Skrevet 29. mars 2018 Om bursdagen er etter påske, tipper jeg at både Europris og rema 1000 selger disse fullte påskeeggene til halv pris 😊 mannen kjøpte på rema i går og han betalte 50 kr og det var mye snop for pengene, jeg trodde at det koster minst rundt 100 lappen pga innholdet 😁
3 i april Skrevet 29. mars 2018 #30 Skrevet 29. mars 2018 Hos oss har vi bestemt at vi skal gi Max 50 kr pr barn. Men nå er det flere foreldre som har begynt å mase om at beløpet bør økes til 100 kr siden de fyller 10 år i år. Skjønner ikke hvorfor beløpsgrense bare kan være ,50 kr, sånn at alle har mulighet til å være med i stedene for at enkelte ikke kommer også at det blir for dyrt.. spesielt når det er flere som feirer sammen.
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2018 #31 Skrevet 29. mars 2018 14 minutter siden, klg,2 boys now:) skrev: Guttene her har noen ganger fått lommelykt evt hodelykt fra Biltema o.l å det er sikkelig populær gave og brukes mye.koster rundt 29-49kr Det er superpopulært her også, og har vært det en stund (gutten min er 11). Ull-sokker som noen har foreslått, not so much.. Anonymkode: 957df...d02
SharonNeedles Skrevet 29. mars 2018 #32 Skrevet 29. mars 2018 Hva med et flaxlodd til 25 kr og godteri?
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2018 #33 Skrevet 29. mars 2018 Ferdig fylt påskeegg fra europris koster 49,- super gave! Anonymkode: a40ad...b57
Gjest grønteple Skrevet 29. mars 2018 #34 Skrevet 29. mars 2018 Hvor bor du? Jeg hjelper gjerne om jeg kan! 😊
mollabell Skrevet 29. mars 2018 #35 Skrevet 29. mars 2018 Ikke helt svar på spørsmålet, for seint å gjøre dette nå, men kan jo være noe til neste år eller til andre i tråen som synes bursdag blir dyrt. Vi ble enige på foreldremøte at mamman og pappan til som har bursdagen selv kjøper en fellesgave fra klassen på 500 kr (summen kan man jo bli enige om). Da har man betalt for alle bursdagen det året. Synes det er genialt:)
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2018 #36 Skrevet 29. mars 2018 Jeg synes det er en uting at så mange slår seg sammen. Jeg skjønner det jo også, det blir billigere for de som arrangerer og de får unna alle bursdagene i ett. Men for gjestene som må ut med fem gaver på rappen.. Og min erfaring er at det ikke er alle som feirer bursdag hvert år, eller inviterer alle. Blir man invitert i fem separate bursdager så går det også an å velge bort noen om det er slik at en har dårlig råd. Anonymkode: d6826...0d9
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2018 #37 Skrevet 29. mars 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Har dere ikea i nærheten? Hva med en matboks fylt opp med noe godteri eller snacks 🙂 https://m2.ikea.com/no/no/p/festmaltid-matboks-gra-50340295/, trenger jo ikke være fra ikea, men denne er veldig bra 🙂 Anonymkode: 5ef2d...35a Fikk du med deg at gaver til 100 kroner x fem barn var for dyrt? Så en matboks til 45 kroner som fylles med godteri blir vel i dyreste laget... Men enig med de andre som foreslår sokker og sjokolade. Eller en t-skjorte på H&M. Du får t-skjortene for en femtilapp. Men før påske hadde de salg og jeg fant masse av fjorårets modeller til 30 kroner PR stk. Verdt å sjekke ut hvis du har tid. Våre barn har feiret sammen med klassekamerater. Og da har det vært så kaos rundt gaver at jeg kan garantere deg at ingen, hverken barn eller foreldre klarer å holde oversikt over hvilke gaver som er fra hvem. Anonymkode: 73a29...faf
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2018 #38 Skrevet 29. mars 2018 Ikke for å være slem her, men dere som foreslår ullsokker, har dere barn på den alderen selv? Ullsokker er noe tanter, onkler og besteforeldre gir, hadde sønnen min fått beskjed om å gi sokker i presang til en klassekamerat hadde han nektet plent. Ta heller en tur innom Class Ohlson eller biltema, der fins mase artige dippedutter til godt under kr 100,- Anonymkode: 957df...d02
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2018 #39 Skrevet 29. mars 2018 Kjøp slim! Det er superpopulæret. Og billig på feks TGR eller Nille. Anonymkode: f784d...58f
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2018 #40 Skrevet 29. mars 2018 25 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ikke for å være slem her, men dere som foreslår ullsokker, har dere barn på den alderen selv? Ullsokker er noe tanter, onkler og besteforeldre gir, hadde sønnen min fått beskjed om å gi sokker i presang til en klassekamerat hadde han nektet plent. Ta heller en tur innom Class Ohlson eller biltema, der fins mase artige dippedutter til godt under kr 100,- Anonymkode: 957df...d02 Jenta mi på 10 fikk ullsokker til bursdagen sin av en venninne, hun elsket dem - har brukt dem kjempemye! Men er kanskje litt sent på året for ullsokker nå. Er de slim gutter så kan du kjøpe noen timer lim på tgr og en pose godis , max 50 kr pr barn ☺ Lykke til ! ☺ Anonymkode: 95165...b7c
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2018 #41 Skrevet 30. mars 2018 7 timer siden, mollabell skrev: Ikke helt svar på spørsmålet, for seint å gjøre dette nå, men kan jo være noe til neste år eller til andre i tråen som synes bursdag blir dyrt. Vi ble enige på foreldremøte at mamman og pappan til som har bursdagen selv kjøper en fellesgave fra klassen på 500 kr (summen kan man jo bli enige om). Da har man betalt for alle bursdagen det året. Synes det er genialt:) Det synes ikke ungene er supert, noe av moroa med barneselskap er jo alle de små gavene, både å gi og å få Anonymkode: 45c84...45e
aanonym Skrevet 30. mars 2018 #42 Skrevet 30. mars 2018 (endret) 13 timer siden, Anonym bruker skrev: Det er en skikkelig uting når så mange slår sammen bursdagen. Det er kun for å spare penger, men de tenker ikke på at det ofte er mye for enkelte å skulle ut med flere hundre i bursdagsgaver på en gang. De skal spare selv men tenker ikke på andre. Vår eldste ble best i bursdag for en tid tilbake hvor ikke mindre enn 8 feiret sammen. Da stod det i invitasjonen at gavene skulle koste maks 50,- Anonymkode: 628e2...c32 Jeg synes ikke det er en uting, jeg synes det er svært fonuftig. Kan være eneste mulighet for mange til å ha en sånn kul "event"-bursdag. Det er jo som regel gutter i samme klasse ets, så de ville ha invitert de samme ungene likevel - bare fordelt over flere dager. Så, gaveutgiftene for gjestene blir akkurat de samme. Nå man har barn i en viss alder så vet man at disse utgiftene kommer. Da kan det være lurt å kjøpe inn litt småtteri på forhånd. Jeg har to gutter som er/har nylig vært ti år. Forslag til gaver: penalfyll eller hobbygreier fra Tiger, Normal el.l., godteri, f.eks. store sjokoladeplate (koster ofte 20-25 kr), nødladere til mobil eller annet mobiltilbehør, evt en pakke Ulvangsokker + en femtilapp som noen her foreslår. For øvrig, så har mine gutter fått både femti- og hundrelapper i gave. De husker overhodet ikke hvem de har hvilket beløp fra! Endret 30. mars 2018 av aanonym
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2018 #43 Skrevet 30. mars 2018 Eg personlig synest det er topp med klær og ingen tenker over kva det koster. Eg meine dei har tøffe capser på hm til 50 kr.det er ein super gave. El ei t-skjorte. Eller eit par poser med godteri. Nille har og dim regel ei 90 % tilbudshylle bakerst i butikken. Den er super.sist eg var på vår så låg det duplo og legoesker der til 30 kr Anonymkode: 25a78...f44
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2018 #44 Skrevet 30. mars 2018 Mye billige klær nå. Skjorter, capser, sokker. Min sønn hadde jublet over Star Wars sokker feks. Min nevø ELSKER flaxlodd som en annen foreslo. Han jublet mer over ett flaxlodd enn gaven til 1 000,- fra mor og far. Anonymkode: c1703...cf3
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2018 #45 Skrevet 30. mars 2018 16 timer siden, Anonym bruker skrev: Guttene kommer til å få så mange gaver at de kommer til å miste oversikt over hva de får av hvem. Du kan derfor trygt kjøpe noe billig uten at det vil bli lagt merke til. Alternativt kan du putte 50 kr i en konvolutt til hver av dem. Det tror jeg alle 10-åringer ville likt å få! Anonymkode: c3a1d...50e Dette. Hvis dere egentlig ikke kjenner de 4 andre, er det ikke naturlig å ha noe til alle. Anonymkode: be301...c65
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2018 #46 Skrevet 30. mars 2018 t skjorter fra hm koster 49 pr stk da blir det jo ca 250 for 5 gaver fotball kort som min 10 åring er veldig opptatt av koster 40 kr pr pakke sprettball koster 29 pr stk, de kan også være populære diverse spill er jo ofte på tilbud, kjøpte 2 til min sønn nå, som kostet 50 og 69, vanlig pris var 199 og 299 bøker hvis de liker og lese, kjøpte 2 bøker nå til 30 pr stk, som egentlig koster 199 Anonymkode: 1e65f...78c
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2018 #47 Skrevet 30. mars 2018 Mange gode ideer over her, men dropp for all del ullsokker. Det er det bare foreldre som liker å få. Noen barne er nok flinke til å late som de ønsker seg det for å glede giver, men ingen hadde valgt det fremfor nesten hva som helst annet. Anonymkode: 3263c...2fe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå