Anonym bruker Skrevet 29. mars 2018 #1 Skrevet 29. mars 2018 Min sønn har blitt invitert til bursdag. 5 stk fra klassen har slått seg sammen og skal feire på et sted som har lasertag. Det skal vist blir den festen (i følge min sønn) Min sønn vil så gjerne gå og jeg skjønner han, men jeg har ikke økonomi til å sende med 5 gaver. Her vi bor er det vanlig å gi bort 100,-. Har ikke råd til å sende han om jeg må bruke nærmere 500,- på en bursdag i en jafs. Har du et godt foreslag til hva min sønn kan gi bort som ikke virker smålig. Det er ingen som vet at vi bare har til akkurat det vi trenger så har ikke lyst til å si fra til foreldrene og å sende min sønn uten gave er uaktuelt. Setter veldig pris på råd og tips slik jeg kan sende sønnen på bursdagen:-) Anonymkode: e6fb7...020
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2018 #3 Skrevet 29. mars 2018 Er det noen andre som skal med dere kan slå dere sammen med? Ofte kan man få prisen litt ned på den måten. Anonymkode: c8081...5d4
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2018 #4 Skrevet 29. mars 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvilken alder? Anonymkode: c8081...5d4 10 år Anonymkode: e6fb7...020
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2018 #5 Skrevet 29. mars 2018 Jeg pleier å handle på salg. Nå har ark halv pris på alle spill, for en måned siden hadde de halv pris på alle mammutsalgbøker, obs hadde halv pris på lego forrige uke. Da handler jeg inn et par aktuelle pakker, og har liggende. Man vet jo ofte at det blir mange bursdager i perioder. Det hjelper deg jo ikke nå, men kanskje det er noe å tenke på fremover. Man kan brått spare mye på utgifter som uansett kommer. Anonymkode: 72f1e...6f2
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2018 #6 Skrevet 29. mars 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er det noen andre som skal med dere kan slå dere sammen med? Ofte kan man få prisen litt ned på den måten. Anonymkode: c8081...5d4 Kanskje, men er litt usikker på hvordan det vil bli mottatt av andre. Føler også det er å utsette oss litt overfor andre i klassen. Anonymkode: e6fb7...020
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2018 #7 Skrevet 29. mars 2018 Kjøp noen bøker på tilbud det er gode gaver Anonymkode: fced1...ed3
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2018 #8 Skrevet 29. mars 2018 Guttene kommer til å få så mange gaver at de kommer til å miste oversikt over hva de får av hvem. Du kan derfor trygt kjøpe noe billig uten at det vil bli lagt merke til. Alternativt kan du putte 50 kr i en konvolutt til hver av dem. Det tror jeg alle 10-åringer ville likt å få! Anonymkode: c3a1d...50e
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2018 #9 Skrevet 29. mars 2018 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kanskje, men er litt usikker på hvordan det vil bli mottatt av andre. Føler også det er å utsette oss litt overfor andre i klassen. Anonymkode: e6fb7...020 Tenker at barna heller vil ha bursdagsgjest enn gave 😊 Anonymkode: fced1...ed3
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2018 #10 Skrevet 29. mars 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tenker at barna heller vil ha bursdagsgjest enn gave 😊 Anonymkode: fced1...ed3 Tipper du ikke er "fattig". Ikke gøy for et barn å komme uten gave. Det er ikke morsomt å være den som skiller seg ut hver gang. Ofte må jeg finne på gode grunner til han ikke kan være med de andre på lekeland, på bursdager og annet som vi ikke har penger til slik han ikke blir lei seg. Han har opplevd å se på at de andre spiser is og koser seg med cola når vi bare hadde nok til badebilletten. Får sende med 50,- og så får vi spise pasta og grøt et par dager. Anonymkode: e6fb7...020
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2018 #11 Skrevet 29. mars 2018 Bor du i nærheten av Strømmen storsenter har de på Kozmos/Lekia Nanoblocks (slik mini-lego) på kjempe-tilbud. Mine på 10 og 12 elsker disse. Anonymkode: 3263c...2fe
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2018 #12 Skrevet 29. mars 2018 Gå på HM og kjøp en t-skjorte til hver. Der får du t-skjorter til 49 kr stk nå og ungene får aldri nok t-skjorter. http://www2.hm.com/no_no/productpage.0610822010.html Da sønnen min hadde bursdag sist var vi fire stykker som slo sammen. Den ene gutten i klassen gav trysilsokker, mammaen hadde kjøpt en sånn 4pk med trysilsokker på Europris og pakket inn et par til hvert sammen med en melkesjokolade. Super gave, billig og har blitt brukt hver uke siden. Anonymkode: 45c84...45e
Ida M Skrevet 29. mars 2018 #13 Skrevet 29. mars 2018 100 kroner er mye, spesielt når det multipliseres med mange! Jeg vet at de ofte har mye på salg på Ark, enten det er bøker, tegnebøker, fargestifter eller annet. Jeg tror du kan finne ting til rundt 50,- per stk. der. Håper du finner noe fint på salg, og at det blir en bra fest for sønnen din! Litt off topic, men er forresten veldig lite fan av at bursdager skal koste så mye. Gaver bør da ikke være i sentrum? Jeg ville absolutt ikke krevd gaver i et selskap, ville satt pris på selve selskapet. Men, vet at det er en del av greia.
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2018 #14 Skrevet 29. mars 2018 Det er en skikkelig uting når så mange slår sammen bursdagen. Det er kun for å spare penger, men de tenker ikke på at det ofte er mye for enkelte å skulle ut med flere hundre i bursdagsgaver på en gang. De skal spare selv men tenker ikke på andre. Vår eldste ble best i bursdag for en tid tilbake hvor ikke mindre enn 8 feiret sammen. Da stod det i invitasjonen at gavene skulle koste maks 50,- Anonymkode: 628e2...c32
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2018 #15 Skrevet 29. mars 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Gå på HM og kjøp en t-skjorte til hver. Der får du t-skjorter til 49 kr stk nå og ungene får aldri nok t-skjorter. http://www2.hm.com/no_no/productpage.0610822010.html Da sønnen min hadde bursdag sist var vi fire stykker som slo sammen. Den ene gutten i klassen gav trysilsokker, mammaen hadde kjøpt en sånn 4pk med trysilsokker på Europris og pakket inn et par til hvert sammen med en melkesjokolade. Super gave, billig og har blitt brukt hver uke siden. Anonymkode: 45c84...45e Det koster 99 kr for en sånn pakke med 4 trysilsokker, ungene tenker garantert ikke over at pakken er delt og de får et par hver. Alle foreldre setter pris på noen flere sokker (de blir jo alltid borte). Legger du ved en sjokolade, er det helt topp https://www.europris.no/trysilsokk-4-pk-m77.html Anonymkode: 45c84...45e
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2018 #16 Skrevet 29. mars 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Tipper du ikke er "fattig". Ikke gøy for et barn å komme uten gave. Det er ikke morsomt å være den som skiller seg ut hver gang. Ofte må jeg finne på gode grunner til han ikke kan være med de andre på lekeland, på bursdager og annet som vi ikke har penger til slik han ikke blir lei seg. Han har opplevd å se på at de andre spiser is og koser seg med cola når vi bare hadde nok til badebilletten. Får sende med 50,- og så får vi spise pasta og grøt et par dager. Anonymkode: e6fb7...020 Tja, vi er en uføre og en annen på aap i familien med to barn. Vi har ikke mye, men det går rundt og vi har råd til litt ekstra og gaver. Har derimot opplevd at noen kontaktet oss med beskjed at de dessverre ikje hadde råd til gave og vi sa de selvsagt måtte komme. Gi 50kr. Vi har samlet inn konvolutter og åpnet de så har barnet fått pengene samlet så det ikke skal bli synlig hva de får. Vært alt mellpm 50-200 fra klassekamerater. Anonymkode: fced1...ed3
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2018 #17 Skrevet 29. mars 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Det er en skikkelig uting når så mange slår sammen bursdagen. Det er kun for å spare penger, men de tenker ikke på at det ofte er mye for enkelte å skulle ut med flere hundre i bursdagsgaver på en gang. De skal spare selv men tenker ikke på andre. Vår eldste ble best i bursdag for en tid tilbake hvor ikke mindre enn 8 feiret sammen. Da stod det i invitasjonen at gavene skulle koste maks 50,- Anonymkode: 628e2...c32 I klassen til datteren min er det 6 jenter som har bursdag i samme måned, så antall gaver blir jo det samme uansett om de slår sammen eller har hvert sitt selskap. Men når man slår sammen har man råd til bursdager man ikke kan ha om man skal betale alene. Vi har gått sammen alt fra 2 til 5 stykker og gjort ting som å invitere hele klassen til vitensenteret, leid en hel sal på kino, leid diskoteket med DJ (ungdomsklubben), bursdag på badeland o.l. ting som man bare kan gjøre når man slår sammen og spleiser. Billig blir det ikke uansett. Men siden det er en stor klasse har vi blitt enige på foreldremøte at vi ikke gir mer enn 30-50 kr da, som regel gis en 50-lapp når man gir penger, men når man gir gave er det ikke nødvendig å gi så mye. Eksempler på gaver datteren min har fått og blitt veldig glad for som koster under 50 kr er nøkkelring til å henge på sekken, prompepute, slim, en pakke fine hårstrikker, en glitterpenn, lukteviskelær, søte sokker med pusekatt på osv. Anonymkode: 45c84...45e
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2018 #18 Skrevet 29. mars 2018 En sjokolade med en 50-lapp rundt er innafor, eller hva med et påskeegg? Gjør det billig. Spiller ikke så stor rolle. Anonymkode: ccc45...8e8
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2018 #19 Skrevet 29. mars 2018 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: I klassen til datteren min er det 6 jenter som har bursdag i samme måned, så antall gaver blir jo det samme uansett om de slår sammen eller har hvert sitt selskap. Men når man slår sammen har man råd til bursdager man ikke kan ha om man skal betale alene. Vi har gått sammen alt fra 2 til 5 stykker og gjort ting som å invitere hele klassen til vitensenteret, leid en hel sal på kino, leid diskoteket med DJ (ungdomsklubben), bursdag på badeland o.l. ting som man bare kan gjøre når man slår sammen og spleiser. Billig blir det ikke uansett. Men siden det er en stor klasse har vi blitt enige på foreldremøte at vi ikke gir mer enn 30-50 kr da, som regel gis en 50-lapp når man gir penger, men når man gir gave er det ikke nødvendig å gi så mye. Eksempler på gaver datteren min har fått og blitt veldig glad for som koster under 50 kr er nøkkelring til å henge på sekken, prompepute, slim, en pakke fine hårstrikker, en glitterpenn, lukteviskelær, søte sokker med pusekatt på osv. Anonymkode: 45c84...45e En må ikke dra i alle seka bursdagene når de feirer hver for seg, så det samme uansett blir det ikke. Anonymkode: 3263c...2fe
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2018 #20 Skrevet 29. mars 2018 Det var salg på både ToysRus, TGR, og Ark når jeg var innom kjøpesenter der jeg bor nå før påske. Anonymkode: 13b6f...7d7
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2018 #21 Skrevet 29. mars 2018 En enkel potte og en pakke med frø koster ikke så mye. Anonymkode: 899f0...5f8
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2018 #22 Skrevet 29. mars 2018 De Tshorte'ene fra H&M var jo kjempetøffe 😀 49 kr stk er jo mye billigere en 100 kr til hver, å ingen bryr seg om hva de koster. Anonymkode: 5ef2d...35a
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2018 #23 Skrevet 29. mars 2018 Dra på Europris/sparkjøp/Jula/Nille og kjøp sokker/notesbøker/viskelær/påskefigurer/hva-som-helst-nesten som selges flere i pakken. Kjøp med en pakke godteri som kan deles på flere. Da har du raskt fem gaver som er en god del billigere enn 100 kr stk. Og likevel er det ganske populære gaver som ikke ser spinket ut. Anonymkode: c8081...5d4
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2018 #24 Skrevet 29. mars 2018 20,- for ullsokker på Europris. Det er fint å få ullsokker i gave😊 Anonymkode: 3b342...a4c
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2018 #25 Skrevet 29. mars 2018 Har dere ikea i nærheten? Hva med en matboks fylt opp med noe godteri eller snacks 🙂 https://m2.ikea.com/no/no/p/festmaltid-matboks-gra-50340295/, trenger jo ikke være fra ikea, men denne er veldig bra 🙂 Anonymkode: 5ef2d...35a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå