Anonym bruker Skrevet 29. mars 2018 #1 Skrevet 29. mars 2018 Annet enn grillpølser på engangsgrill. Noen som kan fortelle meg hva jeg trenger og hvordan jeg griller? Anonymkode: d7916...788
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2018 #2 Skrevet 29. mars 2018 Kull, grill, tennvæske og mat - og vannflaske på lur for sikkerhets skyld. Grill er så enkelt at det kan ikke gå feil. Løft av rista. Tøm en halvstor haug med kull nedi grillen. Sprut tennvæske på haugen. Sett fyrstikk borti. Vent til det brenner ned og bare gløder og er varmt - kullene begynner å bli grå - og grill i vei. Og kullgrill er ABSOLUTT best smak, el/gass er bare tull. Jeg har denne, den griller godt og er kjempegrei siden den kan bæres med rundt Bruker den hjemme, men har den også ofte stående i bilen for impulsgrilling. http://www.webergrill.no/grillmodeller/kullgrill/baerbare-griller-urtj/go-anywhere-briketter-1131004-s8.aspx Anonymkode: a1ae5...11b
TøffiTrynet☠ Skrevet 29. mars 2018 #3 Skrevet 29. mars 2018 Grillkull og tennvæske! La tennvæska trekke inn i kullene en stund før du tenner på. Bruk mye! Tenn på, og la kullene få en skikkelig grå farge før du begynner å grille. Da er grillen god og varm. Du kan grille hva som helst! Vannmelon, kylling, burgere, koteletter, indrefilet, grillspyd, maiskolber osv. Andre ting som er lurt å ha: Grillolje, pensel, pinsett/klype, grillvott, div aluminiumsformer (fint å grille fisk/grønnsaker i). Husk at kjøtt/fisk/grønnsaker bare blir bedre å marinering, samt pensling med grillolje når du steker.
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2018 #4 Skrevet 29. mars 2018 Jeg ville vel heller gått for en enkel grill enn en simpel grill... Anonymkode: ba1f0...630
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2018 #5 Skrevet 29. mars 2018 Det de fleste gjør feil er å begynne grille for tidlig, mens det fremdeles brenner, da blir maten sort utenpå og rå inni. Vent med å grille til kullene har blitt rå. Bruk en metallspade og skyv grillkullet til den ene halvdelen av grillen, da kan du grille all slags kjøtt/kylling/fisk. Legg kjøttet rett over kullene hvor det er varmest og få en fin stekeskorpe, legg det så over på den siden av grillen som det ikke er grillkull under og sett på lokket. Da blir kjøttet gjennomstekt på indirekte varme og blir helt perfekt. Vi griller også mye grønnsaker, spesielt godt er asparges synes jeg. Bruker en liten aluminiumsform, har asparges, smør og salt i den og setter på grillen. Deilig. Anonymkode: 580ff...528
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2018 #6 Skrevet 29. mars 2018 Kullgrill er nok best på smak...men jeg er jammen meg glad i gassgrill. Å vente en evighet før det kan grilles passer dårlig for vår familie Anonymkode: 10b06...cab
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå