Gå til innhold

Kjapt spm om suksessterte eller gul kake...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal lage gul kake nå, men ser at jeg har glemt kremfløte. Kan jeg bruke kaffefløte i den gule kremen i stedet for kremfløte?

Anonymkode: 4ded7...5bd

Skrevet

Det tviler jeg på. Men jeg har aldri prøvd det da.

Anonymkode: 83830...e25

Skrevet

Nei det kan du ikke. Hele poenget med kremen er at den skal fluffes opp til slutt, og det skjer ikke med kaffefløte=) Hilsen en ekspert på denne kaken

Skrevet

Den skal jo piskes som en krem. antar man ikke kan piske kaffefløte til krem?

Skrevet

Den skal ikke piskes i min oppskrift. Men tviler likevel på at kaffefløte blir like bra.

Anonymkode: 26453...1bc

Skrevet

Min oppskrift piskes ikke fløten, men varmes sammen med smør og egg.  Likevel tror jeg kaffefløte blir for tynn/lite fett.  

Det går jo an å prøve, men da ville jeg rørt inn to plater oppbløtt gelantin når den tas av komfyren.  

Anonymkode: 4b2d4...92d

Skrevet

Piskes ikke egentlig i min oppskrift heller, men hvis man ønsker en tykk krem kan det gjøres. Uansett så skal den tykne en del med fløten, så tviler på denne kaffefløten =) Den vil bare renne av, og en annen ting er vel smaken. Bruker vel ikke akkurat kaffefløte for å få en god smak i gryten? eller?

Skrevet

Gulkremen er best når den ikke piskes ( hilsen annen ekspert på suksessterte.) går sikkert fint med matfløte, kanskje litt gelatin i. 

Anonymkode: b4474...01c

Skrevet

Det går, men du bør bruke gelantin. La kremen bli nesten kald før du har den på kaka.

Anonymkode: 2c193...62b

Skrevet

Takker så mye for svar! Tenker jeg satser på at Circle K er åpen - sendte mannen avgårde nå. 😅

HI

Anonymkode: 4ded7...5bd

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Den skal ikke piskes i min oppskrift. Men tviler likevel på at kaffefløte blir like bra.

Anonymkode: 26453...1bc

Jeg pisker ikke heller den kremen, bare brer den ut. 

Den er for øvrig mer enn feit nok uten fløte...

Anonymkode: e2c85...eec

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...