Gå til innhold

Dere som har tatt brystreduksjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har store og tunge bryster, 75I, og sliter mer og mer med dem. Det er tungt, jeg har vondt i nakken, og jeg finner ikke klær som passer. Derfor lurer jeg på om jeg skal søke om brystreduksjon. Jeg hadde satt stor pris på om du hadde orket å svare på et par, tre spørsmål. 😊

Hvor store pupper hadde du da du ble operert?

Fikk du det dekket?

Var det vanskelig i tiden etterpå? Smerter? Sykemeldt lenge?

Og til sist - var det verdt det?

Takk!

Anonymkode: f313a...6b4

Fortsetter under...

Skrevet

Ble operer for 3år siden.

Hadde stoooore bryst. 75jklmno... nei altså det største jeg fant av bher. 

De fjernet 7-800 gram fra hvert bryst. 

Fikk det dekket ja

svært lite smerter etterpå. Brukte Paracet dagen etter operasjonen, ellers ingenting. Det var selvsagt ømt og ubehagelig men ikke vondt. Var sykemeldt i to uker fordi jeg jobber i barnehage. Kunne startet i en kontorjobb etter fire fem dager.  (Kanskje tidligere også)

er veldig fornøyd med mine små c-cuper. Anger ikke. Eneste jeg savner er mer følelse i brystvortene. Arrene et veldig fine, tapet dem i ca 6mnd etter operasjonen. 

Anonymkode: 581e0...ea9

Skrevet

Hadde 75e. Fjernet 300 fra hver. Gjorde brystløft samtidig. Så nå har jeg små spretne c-cup pupper. Kunne fått det dekket, men ville selv bestemme hvem som skulle operere meg. Ville ikke ha en ung lis i opplæring feks. Jobber som sykepleier. Var sykmeldt en uke, begynte da med tilrettelagte oppgaver. Syns det var vondt de første dagene, men absolutt verdt det. 

Anonymkode: 27405...b53

Skrevet

Fikk redusert i fjor. Hadde 75i ca. No har jeg 75d.

Fikk det dekket. Null problem. Ble henvist kjapt og operert etter få måneder, hos Aleris.

Hadde lite smerter etterpå. Tok noen Paracet de første dagene Hadde sykemeldt i 4 uker og var nøye med å ikke ta armene over hodet eller løfte tungt. 

Kan absolutt anbefale det! Du vil ikke angre. Trodde jeg skulle savne de men DET gjør jeg ikke. Digger de nye mindre, spretne puppene mine!

Anonymkode: 906b3...7f7

Skrevet

Å jenter, tusen takk for svar! Da bestiller jeg time til fastlegen og henvisning rett over påske. 👏🏻

HI

Gjest Marge Simpson
Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har store og tunge bryster, 75I, og sliter mer og mer med dem. Det er tungt, jeg har vondt i nakken, og jeg finner ikke klær som passer. Derfor lurer jeg på om jeg skal søke om brystreduksjon. Jeg hadde satt stor pris på om du hadde orket å svare på et par, tre spørsmål. 😊

Hvor store pupper hadde du da du ble operert?

Fikk du det dekket?

Var det vanskelig i tiden etterpå? Smerter? Sykemeldt lenge?

Og til sist - var det verdt det?

Takk!

Jeg husker ikke størrelsen, mener det var F.

Ja, jeg fikk det dekket.

Hadde lite smerter, brukte sterk smertestillende samme dagen og en dagen etter. Etter dette brukte jeg Paracet ved behov i noen få dager.. Dette varierer veldig, noen har veldig vondt. Du trenger mye hjelp i starten (vask av håret, tunge løft, du kan ikke løfte armene på så og så lenge osv). Det spørs hva slags jobb du har, men regn med alt fra 4-8 uker. Mener på at man ikke får sykmelding når det gjelder kosmetiske operasjoner da? 

Jeg angrer på at jeg ikke opererte før, hadde glatt betalt selv hvis det ikke ble dekket. Trolig den beste avgjørelsen jeg noensinne har tatt. Jeg er så fornøyd med resultatet. Før brukte jeg bh og stramme singleter for å holde på plass, men nå bruker jeg spileløs bh, sjeldent med spiler og ofte går jeg uten bh også 😊

Kontakt fastlege så fort som råd og få deg henvisning, eventuelt kontakt privat og heller gå tilbake til fastlegen etter du har hatt konsultasjon. Jeg gjorde dette, jeg bestilte time privat og så fikk jeg henvisning etterpå siden plastikkirurgen sa jeg ville få dekket. 

Masse lykke til😊

Annonse

Skrevet

Jeg opererte igår faktisk. Brystløft da men sies at det er omtrent samme operasjon. Kan derfor ikke svare på annet enn smertene, siden jeg betalte selv og ikke hadde noe særlig reduksjon. 

Igår var jeg så full av smertestillende etter operasjon etc så var overrasket over hvor lite vondt det gjorde. Ble litt verre i natt og slet m å sove pga at man ligger kun på rygg pluss smerter, så måtte opp og ta meg smertestillende iløpet av natten. 

Idag er det også litt mer smerter men ikke så det er uutholdelig og man får greit m smertestillende man kan ta.

Kirurg skal ringe meg idag og jeg har da noen spm i forhold til bandasje og tape, evt om jeg kan få sovetabletter og når jeg kan starte bruke vanlig genser, typ sånne små ting som jeg har skrevet ned.

Per nå så ser det ut som resultatet blir veldig bra, håper jeg kan ta av bandasjen imorgen kveld så jeg får se. Men har iallefall  struttepupper nå, noe jeg aldri har hatt! De kommer til å synke litt etterhvert de også, men blir aldri så ille som før. Og det er uaktuelt m implantat, det er jeg for gammal til. 

Tviler på jeg kommer til å angre hvertfall 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...