Anonym bruker Skrevet 31. mars 2018 #26 Del Skrevet 31. mars 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Jepp, selvfølgelig får jeg det. Overordnet har ikke lov til å spørre om relasjon til avdøde. Anonymkode: 00a9a...c29 Jo, det har de lov til å spørre om og de kan nekte deg om det ikke er av de nærmeste, men de aller fleste sjefer er velvillige til å gi fri til begravelser. Anonymkode: e0ec3...78b Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144344726-begravelse-forbig%C3%A5es-i-stillhet/page/2/#findComment-148718873 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2018 #27 Del Skrevet 31. mars 2018 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jo, det har de lov til å spørre om og de kan nekte deg om det ikke er av de nærmeste, men de aller fleste sjefer er velvillige til å gi fri til begravelser. Anonymkode: e0ec3...78b I flg vår personalavtale, så har ikke overordnet lov til å spørre om det, nei. Anonymkode: 00a9a...c29 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144344726-begravelse-forbig%C3%A5es-i-stillhet/page/2/#findComment-148718876 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superdolly Skrevet 31. mars 2018 #28 Del Skrevet 31. mars 2018 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: I flg vår personalavtale, så har ikke overordnet lov til å spørre om det, nei. Anonymkode: 00a9a...c29 Dere kan selvsagt ha andre avtaler. Der jeg jobber ble det strammet kraftig inn på fri til begravelser for noen år siden, fordi noen dro i omtrent alle begravelser og fikk voldsomt mye fravær pga det. Nå er regelen at vi får fri til begravelser etter personer i rett opp- og nedadstigende linje, der svigerfamilie regnes på lik linje som egen familie. Og det er det. Det samme gjelder for øvrig lege- og tannlegetimer. Vi får kun fri dersom det er akutt. Fri til screening som for eksempel mammografi gis ikke lenger. Også dette fordi noen utnyttet systemet og sørget for å flytte timer de fikk på fridager til arbeidsdager for eksempel. Jeg hadde aldri fått fri for å dra i begravelsen til en gammel ungdomsskolelærer eller en forelder til en barndomsvenn. For øvrig, sånn for å dra dette nesten tilbake til tema, så synes jeg slett ikke det er rart om de etterlatte velger å respektere avdødes ønsker angående begravelse. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144344726-begravelse-forbig%C3%A5es-i-stillhet/page/2/#findComment-148718885 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2018 #29 Del Skrevet 31. mars 2018 35 minutter siden, Anonym bruker skrev: Folk er nok veldig forskjellige her. Min bestemor var krystallklar på dette. Hun ville ikke ha gråtende personer i sin begravelse som ikke hadde snakket med henne på evigheter. Hun ville snakke med sine tidligere elever mens hun enda levde (og det satte hun virkelig pris på). For henne ville en full kirke av tidligere elever ikke nødvendigvis vært å vise en siste respekt, men kanskje respektløst. Folk er forskjellige. Synes en skal kunne komme med ønsker om egen begravelse Anonymkode: 0e80b...8b0 Selvsagt kan man komme med ønsker. Men når jeg er død, vet jeg ingen ting om hva de gjør. Jeg kan f eks ikke vite om min mann var for eller imot at vi sa ja til organdonasjon da han døde. Vi regner med at han var enig i dette, men vi kan ikke vite. Samme med kremasjonen. Aner ikke om han syns det var greit. Jeg vet at han ikke trodde på Gud, så derfor var det ingen prest i bisettelsen. Og vi vet hvor han ønsket å bli gravlagt. Men ut over det så ble alle avgjørelser tatt med tanke på hva som var den beste avskjeden for dem som sitter igjen etter ham. Og det er viktigst. Anonymkode: 8d1a4...066 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144344726-begravelse-forbig%C3%A5es-i-stillhet/page/2/#findComment-148718894 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå