Gå til innhold

Normalt at mensen kan begynne å tulle når man nærmer seg 40 år?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har alltid hatt uregelmessig mens men etter at siste barnet ble født for snart 6 år siden så har den ligget på mellom 26-29 dager hver gang...Nå siste året har den noen måneder kommet etter 24-25 dager og en måned etter 38 dager...Nå er jeg på dag 32 og har bare svake mensmurringer...Ingen ømme tupper som jeg pleier å ha før mens...Jeg er ikke gravid for er sterilisert og har heller ikke hatt sex denne mnd..Er 40 om 1,5 mnd så vet ikke om kroppen begynner å forandre seg? Var på gyn i januar i fjor og alt var fint...

Anonymkode: de052...9d1

Fortsetter under...

Skrevet

Helt normalt.

Anonymkode: 0dc82...fe7

Skrevet

du er kommet i overgangsalderen!

Anonymkode: 2066c...531

Skrevet

Da er det bare å vente da, ikke dukket opp idag heller...Det gjør ikke noe at den ikke kommer, men jeg blir så stressa og redd det er noe galt..Vet jo det at den ikke kommer når jeg stresser men 😛...

Hi

Skrevet

Kan fort være et tegn på at overgangsalderen kommer. Men det kan være flere år mellom første tegn og til du er i gang. 

Anonymkode: 81e92...c27

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Da er det bare å vente da, ikke dukket opp idag heller...Det gjør ikke noe at den ikke kommer, men jeg blir så stressa og redd det er noe galt..Vet jo det at den ikke kommer når jeg stresser men 😛...

Hi

Min mor startet m overgangsalderen når hun var 37år.

Men om du googler «forsinket/forstyrret menstruasjonssyklus « så kommer det opp flere titalls (ufarlige) årsaker da :) 

Anonymkode: ee1e5...07e

Annonse

Skrevet

Helt normalt for min del. 39 år og fikk plutselig mye kortere syklus enn vanlig. Varte i 4-5 måneder så tilbake til normalen. Alt ok på undersøkelse

Anonymkode: 8874a...170

Skrevet

Her begynte den å tulle etter siste fødsel da jeg var i midten av 30 årene, gikk alt fra noen uker til noen måneder mellom hver mens, så kom plutselig for tidlig overgangsalder da jeg var rundt 40. Er bare å ta en sjekk hos lege/gynekolog, så får du svar på det ganske fort- om det er for tidlig overgangsalder.

Anonymkode: 97257...9b4

Skrevet

Jeg trodde det sommeren for 2 år siden. Var da 39 år..

Var gravid 😅 Har fått tilbake mensen etter fødsel nå og den er ganske så regelmessig. Blir 41 i juni. 

Skrevet
På 3/26/2018 den 17.22, Anonym bruker skrev:

Har alltid hatt uregelmessig mens men etter at siste barnet ble født for snart 6 år siden så har den ligget på mellom 26-29 dager hver gang...Nå siste året har den noen måneder kommet etter 24-25 dager og en måned etter 38 dager...Nå er jeg på dag 32 og har bare svake mensmurringer...Ingen ømme tupper som jeg pleier å ha før mens...Jeg er ikke gravid for er sterilisert og har heller ikke hatt sex denne mnd..Er 40 om 1,5 mnd så vet ikke om kroppen begynner å forandre seg? Var på gyn i januar i fjor og alt var fint...

Jeg ble storesøster da jeg var 15 år, selv om mamma var sterilisert ;) Egget hadde laget seg en ny vei ned til livmor, kroppen kan i sjeldne tilfeller reparere seg selv. Mener mamma sa at gynekologen hadde sagt det skjedde med ca 1 av 2.000 steriliserte kvinner...

Men om du ikke har hatt sex er det liten sjanse for det da, du er nok bare litt hormonforstyrret, det skjer de fleste en eller flere ganger i løpet av livet. Om det er starten på overgangsalderen kan det gå flere år før det skjer noe mer.

Anonymkode: da7a6...1b2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...