Gå til innhold

Hvor mye får deres 14-15 åringer i månedslønn?

Anbefalte innlegg

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Denne gutten har ikke et sosialt liv eller fritidsaktiviteter på samme måte som sine jevnaldrende. Han er far i huset av en alder av 14 år. Det finnes en god mellomting mellom å måtte ta dette ansvaret og enkelte menn det skrives om i tråder her inne. 

Jeg mener helt ærlig at det ansvaret han må ta er urimelig. 

Anonymkode: af1be...0bf

Hadde det vært annerledes om han hadde jobbet et annet sted enn hjemme? Når jeg var 14 satt jeg barnevakt for en på 4 og en på 2, minimum 3 ganger i uka fra 15.30 - 22.00 mens mammaen var på jobb.Jeg lagde middag, og la de. I tillegg så jobbet jeg endel hos naboer med hagearbeid eller snømåking. Hjemme hadde jeg hovedansvar for stell av fugl og hund. Alt dette gjorde jeg frivillig. Har ingen dårlige minner med dette i det hele tatt. Kan ikke huske at dette begrenset det sosiale livet mitt noe. Man har ikke vondt av å bidra og jobbe selv om man er 14

Anonymkode: dada1...3a5

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hadde det vært annerledes om han hadde jobbet et annet sted enn hjemme? Når jeg var 14 satt jeg barnevakt for en på 4 og en på 2, minimum 3 ganger i uka fra 15.30 - 22.00 mens mammaen var på jobb.Jeg lagde middag, og la de. I tillegg så jobbet jeg endel hos naboer med hagearbeid eller snømåking. Hjemme hadde jeg hovedansvar for stell av fugl og hund. Alt dette gjorde jeg frivillig. Har ingen dårlige minner med dette i det hele tatt. Kan ikke huske at dette begrenset det sosiale livet mitt noe. Man har ikke vondt av å bidra og jobbe selv om man er 14

Ja stor forskjell. En jobb utenfor hjemmet kan man si opp når som helst. Denne jobben i hjemmet kan han aldri velge seg bort fra. Han er "dømt til å passe småsøsken tre kvelder i uka mange år fremover. Helt til han flytter ut. Før nest eldste tar over. Misbruk av barnas samvittighet spør du meg. En tenåring kan hjelpe til i hjemmet på andre måter enn å bruke tre kvelder i uka fast på legge yngre søsken å sitte barnepass til mor er hjemme fra jobb. 

Anonymkode: 7e018...deb

Skrevet
34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja. Det hadde vært. Hvor mange år satt du barnevakt, flere ganger i uka? 

Anonymkode: af1be...0bf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...