Gå til innhold

Må jeg kaste gamle håndklær?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller, gamle og gamle. De er ikke nødvendigvis så gamle, men de er i alskens farger og utførelser. Jeg har lyst til å kjøpe nytt der alt er likt. 

Synd å kaste de gamle. Kan man gi dem til Uff? Selge dem for en svært billig penge på Finn eller facebook? 

Anonymkode: aab13...a37

Skrevet

Legg de i en sånn innsamlingsboks, du skal aldri kaste tekstiler, de kan gjenvinnes. 

Både uff og fretex gjenvinner det som ikke kan selges 

Anonymkode: 665e7...1cf

Skrevet

Uff og Fretex gjenvinner alt av stoff og klær, så ingenting skal i restsøppel.

Tror ikke noen kjøper brukte håndkler. Men mange hundeeiere tar det nok i mot gratis

Anonymkode: a58e7...6e3

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Legg de i en sånn innsamlingsboks, du skal aldri kaste tekstiler, de kan gjenvinnes. 

Både uff og fretex gjenvinner det som ikke kan selges 

Betyr det at man også kan legge klær eller sengetøy med hull i der, så gjenvinner de det i stedet for at jeg kaster det i søpla? 

Skrevet

Jepp! ☝🏼

Anonymkode: 84f5a...0ab

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Betyr det at man også kan legge klær eller sengetøy med hull i der, så gjenvinner de det i stedet for at jeg kaster det i søpla? 

Ja, helt riktig 

Tekstiler skal aldri i søpla 

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jepp! ☝🏼

Anonymkode: 84f5a...0ab

Så bra. Det hadde jeg aldri gjort hvis jeg ikke så her at det gikk an! Ville vært redd for at de skulle tro jeg prøvde å gi dårlige saker til flyktninger. 

Skrevet

Klipp opp og bruk til kluter.

Anonymkode: 08d57...65e

Skrevet

Mannen trenger nok noen ronkehonkler!

Anonymkode: 8e1bd...658

Skrevet

For all del ikke gi noe til UFF. Fretex er bra!

Skrevet

Jeg vet det ikke er slikt du spør om, men håndklær er ofte glimrende å sy kosedyr av.

Anonymkode: e286d...571

Skrevet
25 minutes ago, Blondzilla said:

For all del ikke gi noe til UFF. Fretex er bra!

Jeg gir ubrukelige klær og tekstiler konsekvent til uff. Tror ikke de tjener noe på gjenvinning?

Anonymkode: a58e7...6e3

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Takk. Ser ut som UFF er litt strengere på det.

Hvordan er UFF strengere på det ?

Anonymkode: 6eaa7...b1b

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan er UFF strengere på det ?

De virka ikke like gira på den gjenvinningsbiten

Skrevet

"Det er en utbredt misforståelse at det kun er lite brukt tøy av høy kvalitet som er ønskelig. Du kan levere alle kvaliteter tøy og tekstiler, bare det er rent og tørt - vi sørger for grundig sortering av tekstilene. Det meste kan brukes om igjen, og det som ikke går til ombruk går til materialgjenvinning og blir til nye tekstilprodukter."

Tolker dette som at alt er ok å levere jeg da.

Men om man ikke vil gi til UFF finnes det mange andre alternativ. Svært mange klesbutikker og feks KID tar også imot tekstiler i all slags tilstand. Men de har ofte litt begrensing på mengden de kan ta i mot.

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

"Det er en utbredt misforståelse at det kun er lite brukt tøy av høy kvalitet som er ønskelig. Du kan levere alle kvaliteter tøy og tekstiler, bare det er rent og tørt - vi sørger for grundig sortering av tekstilene. Det meste kan brukes om igjen, og det som ikke går til ombruk går til materialgjenvinning og blir til nye tekstilprodukter."

Tolker dette som at alt er ok å levere jeg da.

Men om man ikke vil gi til UFF finnes det mange andre alternativ. Svært mange klesbutikker og feks KID tar også imot tekstiler i all slags tilstand. Men de har ofte litt begrensing på mengden de kan ta i mot.

Dette var da fra UFF sine sider.

Skrevet

Du kan også gi til loppemarked. Noen har dårlig nok råd til å kjøpe dem der, andre som meg kjøper i hauger til å tørke hund med, og så tjener korpset/idrettslaget litt også.

Anonymkode: 39469...585

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...