Anonym bruker Skrevet 24. mars 2018 #1 Skrevet 24. mars 2018 Jeg har hatt hormonspiral i ti år, kun med pause/mensen en måned eller to før jeg ble gravid med hver av de yngste barna. Det er fem år siden yngste ble født, og jeg er 34 år, ingen tenåring... Mannen har sterilisert seg, jeg har fjernet hormonspiralen. Var forberedt på at det blir litt styrete å ha mensen etter så mange år, men jeg var IKKE forberedt på massevis av kviser, hudormer, hud som er fet og tørr på samme tid, i hele ansiktet...😱 Er dette en reaksjon etter fjerning av spiral, eller blir det sånn i lang tid? Hva gjør jeg? Hadde håpet å kunne være hormonfri og slippe å sette inn ny spiral. Veldig takknemlig for alle gode råd, erfaringer og tips om produkter! Anonymkode: e0606...a0a
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2018 #2 Skrevet 25. mars 2018 Jeg har ikke brukt spiral, men sluttet med Diane p-piller. Gikk fra perfekt hud, til enorme kviseutbrudd og fet/tørr hud. Helt grusomt. Fikk pigmentflekker også. Sier bare litt om hva vi putter i oss tenker jeg, når reaksjonen blir så kraftig. Glad jeg har sluttet, selv om det var kjipt med kvisene. Det har normalisert seg nå, heldigvis. Bruker pigmanorm mot pigmentflekkene, som også peeler huden slik at jeg blir kvisefri. Ellers bruker min datter EpiDuo med god effekt. Begge deler er bare en resept unna Anbefaler deg å gå til legen for midler med best effekt. Ellers synes jeg tea tree oil-produktene fra the Body Shop er bra. Bruker Normaderm fra Vichy for oljefri fuktighet. Anonymkode: 103a9...5ed
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2018 #3 Skrevet 25. mars 2018 Elixir hudpleie serie . Beste som finnes og eneste som har fungert på meg Anonymkode: 31bc1...c3e
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2018 #4 Skrevet 25. mars 2018 Jeg sverger til La Roche-Posay fra apoteket. Milde produkter, mye å velge blant og ok i pris. Jeg har fet hud i panne og nese og tørr ellers. De har også en mattende krem som er veldig fin på oljete hud. Anonymkode: 62ee1...f5d
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2018 #5 Skrevet 25. mars 2018 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg sverger til La Roche-Posay fra apoteket. Milde produkter, mye å velge blant og ok i pris. Jeg har fet hud i panne og nese og tørr ellers. De har også en mattende krem som er veldig fin på oljete hud. Anonymkode: 62ee1...f5d De er ikke milde altså. Jeg får masse utslett av de. HI, jeg ville konsultert med lege. Ellers er gode rutiner med rens morgen og kveld og produkter huden din tåler. Ikke bruk negler direkte på huden om du klemmer kvisene. Jeg renset de hissigste kvisene mine med pyrisept og tok på en betennelsesdempende salve om kvelden. Det gjorde at kvisene roet seg raskere. Anonymkode: dc8a1...f69
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå