Gå til innhold

Tror min gutts finger er brukket

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg var i ferd med å lage middag, hørte jeg gutten min hyle i rommet ved siden av. Han hadde klart å åpne verandadøren og klemme fingeren sin i dørkarmen. Neglen er borte, fingeren er helt blå og øm, og han kan ikke bevege den. Mannen nekter å kjøre oss til akutten, og sier at det kommer til å gå helt greit. Akkurat nå ligger han i sengen og hylgråter fordi det gjør så vondt. Tror dere den er brukket, eller kommer den til å bli bedre av seg selv?

Anonymkode: 6e261...a2c

Skrevet

Nei, dere må på legevakten. Et lite barn skal ikke ha så vondt.

-dette er jo barnemishandling , hvis mannen din (og du) klarer å se på dette uten å dra på Lgv. Gutten trenger jo smertestillende. Stakkar

Anonymkode: b0ced...765

Skrevet

Hvorfor drar du ikke bare på legevakten selv, når mannen er helt idiot? Selvfølgelig må dere sjekke dette. Om han ikke klarer å bøye den er den brukket. 

Anonymkode: a5191...158

Skrevet

...får vondt av å vite at nå ligger det et barn og hyler av smerte, uten at foreldrene gjør noe for det 🙈

Anonymkode: b0ced...765

Skrevet

Men kjære vene, hva slags menn er det som blir beskrevet på forumet her i dag...

Selvfølgelig må gutten på legevakten, det kan være skader inni fingeren og han må selvfølgelig ha riktig smertestillende medisiner. Dette må legen avgjøre, det er ikke alle smertestillende som kan gis ved f.eks brudd, så dere må ha proff hjelp til dette.

Om mannen "nekter å kjøre" og du ikke har lappen selv ringer du selvfølgelig etter taxi.

Hvor gammel er gutten din? Du kan ikke la han ligge og hyle av smerte sånn stakkar.

Bare for å vekke deg litt, jenta i nabohuset her tok en finger i ytterdøra (klemte den i den siden av døra som gjengene er) og hun måtte amputere det ytterste leddet av fingeren. Det var knusningskader inni der.....

Anonymkode: 796a3...063

Skrevet

Huff, det samme skjedde jenta mi i fjor. Heldigvis viste røntgen ingen brudd, men sykepleier på legevakta var veldig tydelig på at vi måtte komme dit for en sjekk når hun hadde såpass vondt. 

Håper det går bra for der. 

Anonymkode: b44fb...74e

Skrevet

Unnskyld meg, men hvorfor i h... er du sammen med en mann som nekter å ta med seg et barn med så store smerter til legevakten??? Det er jo omsorgssvikt!

Ring legevakten, kan du ikke kjøre selv, si at mannen nekter å kjøre deg og at du kommer med drosje. Har du ikke nok penger selv så sier du det også til legevakten, da vil de sende en drosje til deg.

Anonymkode: 51fcb...d3d

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men kjære vene, hva slags menn er det som blir beskrevet på forumet her i dag...

Selvfølgelig må gutten på legevakten, det kan være skader inni fingeren og han må selvfølgelig ha riktig smertestillende medisiner. Dette må legen avgjøre, det er ikke alle smertestillende som kan gis ved f.eks brudd, så dere må ha proff hjelp til dette.

Om mannen "nekter å kjøre" og du ikke har lappen selv ringer du selvfølgelig etter taxi.

Hvor gammel er gutten din? Du kan ikke la han ligge og hyle av smerte sånn stakkar.

Bare for å vekke deg litt, jenta i nabohuset her tok en finger i ytterdøra (klemte den i den siden av døra som gjengene er) og hun måtte amputere det ytterste leddet av fingeren. Det var knusningskader inni der.....

Jeg er også skuffet over beslutningen hans.

Og taxier kjører nemlig ikke ut hit; vi bor på en øy.

Gutten min er 6.

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Gutten min er 6.

Du bor vel ikke på en øy uten selv å kunne manøvrere en båt? Ta med deg sønnen din til legen med en gang.

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Unnskyld meg, men hvorfor i h... er du sammen med en mann som nekter å ta med seg et barn med så store smerter til legevakten??? Det er jo omsorgssvikt!

Ring legevakten, kan du ikke kjøre selv, si at mannen nekter å kjøre deg og at du kommer med drosje. Har du ikke nok penger selv så sier du det også til legevakten, da vil de sende en drosje til deg.

Vi har ikke mobildekning ute på øyen der vi bor.

Skrevet

Gutten min er 6.

Da ringer du legevakten NÅ og forteller at mannen din nekter å få dere til legevakten og at du må ha hjelp for å komme deg til legevakten!

Vær tydelig på legevakten om at far nekter å bringe barnet til lege! Og senere - kom deg bort fra ham!

Skrevet

Du bor vel ikke på en øy uten selv å kunne manøvrere en båt? Ta med deg sønnen din til legen med en gang.

Dessverre kan jeg ikke det :fnise:.

Vi benytter oss av ferjen som kommer tre ganger om dagen.

Skrevet

Vi har ikke mobildekning ute på øyen der vi bor.

Fasttelefon, internett - naboer? Jeg tror du tuller, for så tafatt og ansvarsløs som du virker å være nå tror jeg nesten ikke at noen kan være. Eller kanskje, om du lever i et forhold med psykisk vold som gjør at du lar mannen kontrollere deg i så stor grad at du har begynt å ikke bry deg om normal omsorg for barna dine? Du er jo på internett, da greier du også fint å kontakte andre!

Om du bor på en øde øy uten mulighet til å kontakte omverdenen og søke hjelp til dine barn om noe skjer, ikke er i stand til å kjøre båt selv, så kan dere ikke bo der!

Kom deg til en nabo og skaff deg hjelp. NÅ!!!!

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du ler av at du ikke er i stand til å skaffe ditt barn legehjelp når det trenger det?

Å opprette trolletråder om slike ting er ikke morsomt, det er sykt!

Skrevet

Vi benytter oss av ferjen som kommer tre ganger om dagen.

Skjønner ikke helt hvorfor du fniser av det

Du bor på en øy, med et barn, og eneste måten å komme seg til lege på utenom fergetidene er å kjøre egen båt, og du kan ikke bruke den?

Når du da atpåtil bor sammen med en sadist av en mann skjønner jeg overhodet ikke hvorfor du ler. Jeg hadde flyttet til mandag.

Skrevet

Er du helt blåst i hue hi? 

Kom dere på legevakta NÅ!!

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fasttelefon, internett - naboer? Jeg tror du tuller, for så tafatt og ansvarsløs som du virker å være nå tror jeg nesten ikke at noen kan være. Eller kanskje, om du lever i et forhold med psykisk vold som gjør at du lar mannen kontrollere deg i så stor grad at du har begynt å ikke bry deg om normal omsorg for barna dine? Du er jo på internett, da greier du også fint å kontakte andre!

Om du bor på en øde øy uten mulighet til å kontakte omverdenen og søke hjelp til dine barn om noe skjer, ikke er i stand til å kjøre båt selv, så kan dere ikke bo der!

Kom deg til en nabo og skaff deg hjelp. NÅ!!!!

Jeg pakket fingeren hans inn i en kald klut, og det høres ut som det hjalp. Mannen min lovte også å kjøre oss til legevakten i morgen når ferjen kommer. Jeg tror han gikk lei av bråket :glare:.

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg pakket fingeren hans inn i en kald klut, og det høres ut som det hjalp. Mannen min lovte også å kjøre oss til legevakten i morgen når ferjen kommer. Jeg tror han gikk lei av bråket :glare:.

Dere to burde aldri hatt barn!

Om gutten din må amputere i morgen er det DIN feil.

Noen fortjener virkelig ikke å ha barn. Hvis du ikke troller så er du syk, HI. Så syk at du er skadelig for ditt barn!

Skrevet

Stefar?

Stakkars barn. En egoistisk far uten empati og en tafatt og kuet mor. 

Anonymkode: 24048...f18

Skrevet

Hvilken finger er det, og på hvilken hånd? Du må være klar over at ved å vente til i morgen med å gå til lege kan fingeren bli varig skadet. Det er viktig å finne ut om ledd, sener o.l. er skadet, og ikke minst sjekke om det er brudd så det kan behandles på riktig måte. En varig skade på tuppe av lillefingeren på venstrehånden er ikke verdens undergang, men en varig skade på pekefingeren på høyrehånden.....

Kontakt alltid lege ved mistanke om brudd i fingeren

https://helsenorge.no/forstehjelp-og-skader/klemming-av-fingre

Skrevet

Gi iallfall barnet smertestillende, og et fang å sitte på!

Klemskader er vanvittige vonde, og som de andre her sier kan det være indre skader.

Stakkar stakkar onge som har så tafatte omsorgspersoner irundt seg. 

Hva skal til for at han blir kjørt til legevakten?

Skrevet

Men herregud da damer. Hun tuller jo bare. Dere er så lettlurte. 

Anonymkode: fd774...6ec

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men herregud da damer. Hun tuller jo bare. Dere er så lettlurte. 

Anonymkode: fd774...6ec

Med sånne tråder må man nesten bare anta at de snakker sant fordi det er en viss mulighet for at det er det. Finnes mange foreldre som er blåste i huet dessverre. Så selv om det sannsynligvis er troll må man faktisk si klart ifra bare i tilfelle. 

Hvis dette er sant HI så er både du og barnets far helt føkkigs dårlige foreldre. Ring legevakten. Hvis du bare er et troll så er du bare patetisk. Håper det er det siste.

Anonymkode: 7d7e9...897

Skrevet

Hvem bor på en øy der de prioriterer internettdekning over mobildekning? 

Tror ikke noe på dette, men er det sant er det faktisk omsorgssvikt å ikke gi barn nødvendig legehjelp!

Anonymkode: 69278...0b5

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Gutten min er 6.

Skuffet over beslutningen hans? Er han sjefen din? Fader, hva er du for en fordømt feiging

Anonymkode: fcc39...1a8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...