Anonym bruker Skrevet 23. mars 2018 #1 Skrevet 23. mars 2018 Jeg er gift, lykkelig også vil jeg si, men likevel er det en mann jeg aldri glemmer. Det er mer enn 20 år siden vi nesten ble kjærester, og jeg klarer ikke å slutte å tenke på han. Til tider er det så intenst at jeg ikke får gjort jobben min, jeg bare suser rundt. Han er alt jeg tenker på, alt jeg fantaserer om. Finnes det noen måte å komme over en så dryg forelskelse? Anonymkode: ee917...1d8
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2018 #2 Skrevet 23. mars 2018 Du må slippe den. Så enkelt, og så vanskelig. Du dyrker den ved å tenke og lengte, og da går den heller aldri over. Let it go. Anonymkode: e88c6...bd0
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2018 #3 Skrevet 23. mars 2018 Jeg er enig med først - du velger å dyrke denne "forelskelsen", du skaper denne forelskelsen selv. I et vanlig forhold varer ikke forelskelse konstant i 20 år. For at den skal være i live i dag må du dyrke den. Slutter du å dyrke den vil det gå over. Har dere kontakt i dag, dropp kontakten. Slutt å idolisere ham. Stopp deg selv mentalt når du begynner å fokusere på ham. Anonymkode: 34a6f...83d
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2018 #4 Skrevet 23. mars 2018 Kutt kontakten med han. Nå er du gift, så nå er det litt sent å tenke på å race rundt. Men det er mitt råd til unge jenter, vent til du er minst 27 med å gå inn i noe fast og seriøst. Da har en gjerne begynt å arbeide med sin karriere, i tillegg til å ha fått rast fra seg litt. Sånn at en er klar over at den forelskelsen som kommer bare er en kjemisk reaksjon. Det er mulig å finne en ny som gir en samme lykke, følelse og glede. Anonymkode: ffa9e...df8
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2018 #5 Skrevet 23. mars 2018 Jeg har ingen kontakt med han. Men jeg fikk en venneforespørsel på fb fra han for noen uker siden, og da våknet forelskelsen til live igjen. Jeg har ikke godtatt han, for da vet jeg at det bare blir verre. Dere har nok rett, jeg må rett og slett slutte å tenke på han. Men så var det det da - hvordan? Sukk. HI Anonymkode: ee917...1d8
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2018 #6 Skrevet 23. mars 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har ingen kontakt med han. Men jeg fikk en venneforespørsel på fb fra han for noen uker siden, og da våknet forelskelsen til live igjen. Jeg har ikke godtatt han, for da vet jeg at det bare blir verre. Dere har nok rett, jeg må rett og slett slutte å tenke på han. Men så var det det da - hvordan? Sukk. HI Anonymkode: ee917...1d8 Vel, hadde du vært singel ville løsningen vært enkel... Anonymkode: ffa9e...df8
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2018 #7 Skrevet 23. mars 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Vel, hadde du vært singel ville løsningen vært enkel... Anonymkode: ffa9e...df8 Hva mener du...? HI Anonymkode: ee917...1d8
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2018 #8 Skrevet 23. mars 2018 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har ingen kontakt med han. Men jeg fikk en venneforespørsel på fb fra han for noen uker siden, og da våknet forelskelsen til live igjen. Jeg har ikke godtatt han, for da vet jeg at det bare blir verre. Dere har nok rett, jeg må rett og slett slutte å tenke på han. Men så var det det da - hvordan? Sukk. HI Anonymkode: ee917...1d8 Du må rett og slett bare stoppe deg selv. Si gjernet "STOPP" høyt til deg selv også (eller inni deg om det er andre rundt). Aksepter at dette er en mann du hadde sterke følelser for. Aksepter at dere valgte å gå andre veier enn sammen. Aksepter at han ikke er en del av ditt liv i dag. Minn deg selv på at hvis du hadde vært med ham så hadde du ikke hatt mannen din, ekteskapet ditt, og heller ikke de barna du har i dag. Minn deg selv på at barna dine og din mann fortjener at du fokuserer på dem, ikke drømmen om en forelskelse som var for 20 år siden. Minn deg selv på at det å "få" den mannen i dag vil føre til at du velger bort familien din. Si stopp til deg selv, og begynn så å tenke på andre ting. Slutt å dyrke denne drømmen. Anonymkode: 34a6f...83d
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2018 #9 Skrevet 23. mars 2018 36 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du må rett og slett bare stoppe deg selv. Si gjernet "STOPP" høyt til deg selv også (eller inni deg om det er andre rundt). Aksepter at dette er en mann du hadde sterke følelser for. Aksepter at dere valgte å gå andre veier enn sammen. Aksepter at han ikke er en del av ditt liv i dag. Minn deg selv på at hvis du hadde vært med ham så hadde du ikke hatt mannen din, ekteskapet ditt, og heller ikke de barna du har i dag. Minn deg selv på at barna dine og din mann fortjener at du fokuserer på dem, ikke drømmen om en forelskelse som var for 20 år siden. Minn deg selv på at det å "få" den mannen i dag vil føre til at du velger bort familien din. Si stopp til deg selv, og begynn så å tenke på andre ting. Slutt å dyrke denne drømmen. Anonymkode: 34a6f...83d ...takk. 😌 HI Anonymkode: ee917...1d8
Superdolly Skrevet 23. mars 2018 #10 Skrevet 23. mars 2018 Jeg tror også at det er viktig at du innser at du overhodet ikke kjenner denne mannen. Du kjente ham (litt?) for 20 år siden, men du vet ingenting om hvem han er i dag. Du er forelsket i et fantasibilde. Du kunne like gjerne vært forelsket i en person fra en bok eller en film. Alle de egenskapene ved ham som får blodet til å bruse i deg, har du funnet opp selv. Og da tenker jeg at du egentlig er mer forelsket i forelskelsen enn i denne mannen, og at han ble et passende middel for å skape disse følelsene. Så jeg tenker at du må stoppe deg, hver gang du begynner å tenke på ham og drømme om ham og være susete. Du har opphøyet et fantasibilde til å være Prinsen På Den Hvite Hesten, og din mann av kjøtt og blod har ikke en sjanse til å konkurrere med dette fantasibildet ditt.
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2018 #11 Skrevet 23. mars 2018 2 minutter siden, Superdolly skrev: Jeg tror også at det er viktig at du innser at du overhodet ikke kjenner denne mannen. Du kjente ham (litt?) for 20 år siden, men du vet ingenting om hvem han er i dag. Du er forelsket i et fantasibilde. Du kunne like gjerne vært forelsket i en person fra en bok eller en film. Alle de egenskapene ved ham som får blodet til å bruse i deg, har du funnet opp selv. Og da tenker jeg at du egentlig er mer forelsket i forelskelsen enn i denne mannen, og at han ble et passende middel for å skape disse følelsene. Så jeg tenker at du må stoppe deg, hver gang du begynner å tenke på ham og drømme om ham og være susete. Du har opphøyet et fantasibilde til å være Prinsen På Den Hvite Hesten, og din mann av kjøtt og blod har ikke en sjanse til å konkurrere med dette fantasibildet ditt. Helt klart. I mine fornuftige øyeblikk er det akkurat dette jeg har resonnert meg frem til selv. Veldig rart, egentlig, at jeg kan fremprovosere disse nydelige følelsene (for det er jo deilig å være forelsket.) Men om det er så sunt, det tror jeg ikke. HI Anonymkode: ee917...1d8
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2018 #12 Skrevet 23. mars 2018 Jeg har også en sånn. Bortsett fra at vi var kjærester i nesten 3 år. Ungdomskjærester. Ikke sett/snakket med ham på maaaange år, men så i fjor fikk vi kontakt på snap. Ikkje braaa for hodet mitt - gikk litt i krøll der noen uker, men rettet seg fort Har bare godtatt at jeg alltid kommer til å ha en "greie" for ham (er ganske sikker på at det er gjensidig) men at sånn er det bare - og ikke noe jeg gjør noe med eller kommer til å gjøre noe med. Anonymkode: 0dcf2...406
Twintipp Skrevet 23. mars 2018 #13 Skrevet 23. mars 2018 Kutt kontakt, si til deg selv at det kun er fantasi.. Hadde det slik som deg, og det gikk over. Helt til min eks og jeg skulle gå fra hverandre, da slapp jeg opp❤️ Men, det gikk fint de årene vi ikke hadde kontakt.
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2018 #14 Skrevet 23. mars 2018 Sliter med det samme som deg. Og jeg vet i tillegg, sånn rent teoretisk, at han er manipulerende. Men likevel... jeg vil ikke at noen andre skal få være kjæreste min 'store kjærlighet'. Hva om han egentlig er perfekt? Hva om jeg og han er ment for hverandre? Forferdelige tanker, som spinner rundt og rundt i hodet mitt, helt til jeg tar en alvorsprat med meg selv og minner meg selv på at jeg ikke skal ha delt omsorg for barna mine pga en fantasi-fyr. Der går grensa. Anonymkode: 59457...ed1
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2018 #15 Skrevet 23. mars 2018 The one who got away.... sukk.... det er 20 år siden. Let it go! Jeg har en sånn jeg og. Det er 8 år siden jeg så han sist. Da han la meg til på LinkedIn hoppa hjerte mitt over et slag. Jeg sendte han en mld og sa jeg ikke var aktiv der og han svarte med at det var viktig å ha bra kvinnfolk i nettverket sitt. Han vet nøyaktig hva jeg føler og at jeg alltid kommer til å ha en plass til han i hjertet mitt selvom det aldri blir oss to.... Anonymkode: dc747...95e
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2018 #16 Skrevet 23. mars 2018 Jeg tror også han tenker på meg, og det gjør det ikke enklere. I tillegg er han singel og barnløs, og i mitt dumme hode er det fordi han aldri fikk meg. 🙄 HI Anonymkode: ee917...1d8
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2018 #17 Skrevet 24. mars 2018 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg tror også han tenker på meg, og det gjør det ikke enklere. I tillegg er han singel og barnløs, og i mitt dumme hode er det fordi han aldri fikk meg. 🙄 HI Anonymkode: ee917...1d8 Prøv heller å tenk at det er fordi han er ubrukelig og lite familievennlig.. Anonymkode: e3d72...350
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå