Anonym bruker Skrevet 23. mars 2018 #1 Skrevet 23. mars 2018 Skulle snu i gata utenfor barnehagen igår, ved å kjøre forhjula innom ene naboens innkjørsel. Men da kom dama løpende bort til bilen og stoppet meg gitt, og henviste meg til snuplassen lenger nede i gata, på en ikke altfor hyggelig måte akkurat. Jeg visste ikke om at det fantes en snuplass lenger ned i veien, så var jo sånn sett greit jeg ble informert om det, og jeg vil nok fortsette å bruke den nå som jeg vet om den. Men lurer likevel, er det vanlig å være så striks på egen innkjørsel?? Tenker ikke sånn selv i det hele tatt, så greit å høre hva som er den gjengse oppfatning av dette😊 Anonymkode: 87332...420
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2018 #2 Skrevet 23. mars 2018 Når man bør sånn til at "alle" bruker den private innkjørselen som snuplass blir det ganske irriterende. Anonymkode: dcd8d...d50
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2018 #3 Skrevet 23. mars 2018 Jeg syns det høres merkelig ut å bry seg om at noen bruker innkjørselen til å snu på - det er vel ganske vanlig i trange veier og nabolag. Hadde ikke brudd meg (og bryr meg heller ikke, det skjer ganske ofte i min innkjørsel. Anonymkode: e1d51...d80
#Ariadne# Skrevet 23. mars 2018 #4 Skrevet 23. mars 2018 Hadde ikke brydd meg i det hele tatt om noen gjorde det
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2018 #5 Skrevet 23. mars 2018 Synes det er overreaksjon. Jeg bor ved en skole og rektor opplyser hvert år at det er forbud om å kjøre inn gaten skolen ligger i for å sette av barn fordi det er skoleveien til mange barn. Før gaten er det stor snuplass og barn må hå over banen. Likevel snur minst 30 biler i min oppkjørsel hver dag. På den tiden mine barn går til skolen. Det er ikke greit. Anonymkode: 51b02...4e5
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2018 #6 Skrevet 23. mars 2018 Det skjer fra tid til annen. Ingen krise, men bare syns det er litt rart når snuplassen er vis-a-vis over veien. 🙄 Anonymkode: 932db...03a
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2018 #7 Skrevet 23. mars 2018 Folk må gjerne snu hos oss, det plager ikke meg. Men jeg vet at noen naboer her stenger innkjørselen sin med en blomsterpotte eller et par hagestatuer, helt ytterst i innkjørselen, så ingen kan snu hos dem. Det må de bare gjøre! kan være at jeg hadde endret mening om jeg bodde slik at jeg ble barnehagens snuplass. 50 barn i barnehagen blir hundre biler daglig, ved henting og levering.... Anonymkode: 551d8...1b6
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2018 #8 Skrevet 23. mars 2018 Barnehagen har en stor parkeringsplass, så det er bare når denne er full at man må parkere i gata. Kan hende det er snakk om et par biler om dagen, vet ikke- men har vel bare skjedd meg to ganger før at parkeringen er full. Men sikkert et irritasjonsmoment for denne dama, som endelig fikk utløp for sin frustrasjon😅 HI Anonymkode: 87332...420
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2018 #9 Skrevet 23. mars 2018 Utenfor huset vårt er det to steder man kan benytte for å snu. Syns det er greit der hvor gamle garasjen står, for der er vi aldri. Men ! Vi holder på å sette opp gjerde og legge sten på gårdsplassen her og i sommer var det en jente som gjøre bånn gass inn her og kjørte over to fulle handleposer. Jordbærene mine ble til syltetøy ! Ho så meg hele tiden, jeg låste opp døra og ropte. Ho så på meg og bare kjørte videre. 😑 Vi må få opp det gjerdet. Skummelt at folk kjører inn her hvor barna leker. Anonymkode: fa979...729
Salomine Skrevet 23. mars 2018 #10 Skrevet 23. mars 2018 Tja, normalt sett ikke. Men nå har det blitt slik her hos meg, at vår innkjørsel etterhvert har blitt som en offentlig snuplass. Der jeg faktisk opplever å få kjeft når jeg står parkert i min egen innkjørsel, for da kan ikke andre snu der. Og da er nok nok, og nå blir det grind i innkjørselen min. Man blir lei til slutt.
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2018 #11 Skrevet 23. mars 2018 Så har det skjedd deg et par ganger, så noen andre tre-fire ganger, så er det fullt når det er mange der morgen og ettermiddag, når det er foreldremøter og foreldrekaffe, påskefrokost, lucia, osv. Det begynner å bli noen ganger da og jeg forstår godt at hun er lei. Jeg bor ikke slik til, og hadde noen snudd hos meg nå, hadde det selvfølgelig helt greit. Men når det blir flere ganger daglig, hadde jeg og blitt lei. Anonymkode: e5a36...f16
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2018 #12 Skrevet 23. mars 2018 Ja det irriterer meg. Har barn som leker på gårdsplassen. Anonymkode: ad100...f55
Superdolly Skrevet 23. mars 2018 #13 Skrevet 23. mars 2018 Jeg hadde ikke brydd meg, men som andre her sier: Det har noe med frekvensen å gjøre og graden av ulempe for den som bor der. Jeg bor ikke slik til at det er noe som skjer særlig ofte, det har hendt et par ganger kanskje. Men det kan godt hende at denne damen opplever det ofte, og det kan også godt hende at de som snur ikke kjører forsiktig, at de kjører ned blomsterbedene hennes eller ikke tar hensyn til barna hennes for eksempel. Ja, jeg vet godt at det ikke er mye blomsterbed nå, men hvis du kjører på plenen eller i bedene kan de bli veldig ødelagt nå tidlig på våren. Og som andre sier: Det som har skjedd deg et par ganger, har kanskje også skjedd alle de andre foreldrene et par ganger og da er det plutselig blitt mange ganger for denne damen. Og da renner det til slutt over, og nå var det deg det gikk ut over.
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2018 #14 Skrevet 23. mars 2018 Tja, skjønner henne hvis innkjørselen nærmest blir offentlig snuplass. Noen har også dyr belegningsstein i innkjørselen som de kanskje er redde for... Det er vel ikke normalt å reagere slik som dama gjorde, men noen gjør det. Har en nabo med svær gruslagt plass som hytter med neven, kommer styrtende ut i fullt raseri osv hvis noen snur hos ham. Han er hjertepasient, så jeg advarer foreldrene til ungenes venner ol om at de ikke må snu der. 😱 Men det må sies at han og kona er rimelig spesielle, minimal kontakt med andre naboer, alle er idioter osv osv. Anonymkode: 631d6...977
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2018 #15 Skrevet 23. mars 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tja, skjønner henne hvis innkjørselen nærmest blir offentlig snuplass. Noen har også dyr belegningsstein i innkjørselen som de kanskje er redde for... Det er vel ikke normalt å reagere slik som dama gjorde, men noen gjør det. Har en nabo med svær gruslagt plass som hytter med neven, kommer styrtende ut i fullt raseri osv hvis noen snur hos ham. Han er hjertepasient, så jeg advarer foreldrene til ungenes venner ol om at de ikke må snu der. 😱 Men det må sies at han og kona er rimelig spesielle, minimal kontakt med andre naboer, alle er idioter osv osv. Anonymkode: 631d6...977 Hehe, kanskje du skal oppfordre til å bruke det som snuplass da. Så løser det seg selv. Anonymkode: ee82b...f69
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2018 #16 Skrevet 23. mars 2018 53 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hehe, kanskje du skal oppfordre til å bruke det som snuplass da. Så løser det seg selv. Anonymkode: ee82b...f69 😈😜 Anonymkode: 631d6...977
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2018 #17 Skrevet 23. mars 2018 Det er jo mange hus bortover veien der, så kan ikke tenke meg at "alle" bruker hennes gårdsplass som snuplass. Første gang jeg har gjort det ihvertfall, og det var snakk om å bare sneie så vidt innom. Men dyr belegningsstein ja, der tror jeg vi kanskje er inne på noe! Dvs veldig dyr er den nok ikke, er sånn heldekkende betong (imitert) steinbelegg. Sikkert det hun er redd for!! Jaja, nå som jeg vet hvor denne snuplassen er skal jeg uansett bruke den neste gang det blir aktuelt, så får denne dama og muligens naboene også litt mer fred og ro i sinnet🤓 HI Anonymkode: 87332...420
Pobie Skrevet 23. mars 2018 #18 Skrevet 23. mars 2018 Jeg kjører aldri inn i andres oppkjørsel for å snu, men kan sneie innom med forhjulene hvis det er dårlig plass. Jeg unngår å kjøre inn bare i tilfelle eierne er litt strenge på det og jeg vil ikke ha noen konfrontasjon. Men folk er rare. Hvis man parkerer i gata utenfor huset til folk (f eks hvis det ikke er plass utenfor huset man skal besøke) blir man nærmeste nedstirret. Hvis man sneier innom oppkjørselen ser man folk kikker ut vinduet for å se hva som foregår.
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2018 #19 Skrevet 23. mars 2018 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Skulle snu i gata utenfor barnehagen igår, ved å kjøre forhjula innom ene naboens innkjørsel. Men da kom dama løpende bort til bilen og stoppet meg gitt, og henviste meg til snuplassen lenger nede i gata, på en ikke altfor hyggelig måte akkurat. Jeg visste ikke om at det fantes en snuplass lenger ned i veien, så var jo sånn sett greit jeg ble informert om det, og jeg vil nok fortsette å bruke den nå som jeg vet om den. Men lurer likevel, er det vanlig å være så striks på egen innkjørsel?? Tenker ikke sånn selv i det hele tatt, så greit å høre hva som er den gjengse oppfatning av dette😊 Anonymkode: 87332...420 Jeg tenker heller ikke sånn. Men så bor jeg heller ikke rett ved en barnehage hvor folk synes det er naturlig å snu i min oppkjørsel stadig vekk. Det ikke garantert ikke første eller siste gang noen har gjort det hos henne. Og hvis dette er noe som skjer ofte, så skjønner jeg henne godt Anonymkode: 927a5...ecd
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2018 #20 Skrevet 23. mars 2018 Hater det! Men det er fordi bikkja gauler hver gang det sneier en bil såvidt innenfor gården vår. Anonymkode: b7b84...2e7
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2018 #21 Skrevet 23. mars 2018 Bryr meg ikke. Vi er siste hus rett før en bom, dvs at folk MÅ snu her. Men så lenge de ikke parkerer, så legger jeg ikke merke til det. Anonymkode: 1b299...997
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2018 #22 Skrevet 23. mars 2018 Syns det er bra, jeg. Da kjører de ned snøkanten inn til oss sånn at jeg ikke trenger å måke/hakke den vekk selv! Anonymkode: e6ba7...d96
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2018 #23 Skrevet 23. mars 2018 At noen bruker oppkjørselen for å snu, har jeg opplevd flere ganger og det er greit. At noen har parkert på eiendommen, har skjedd noen ganger. Bor like ved en skog, null parkeringsmuligheter. Ganske stor eiendom, så bilen står ikke i veien. Men jeg lurer jo selvfølgelig på hva de tenker, de som parkerer her. Kan de i det minste spørre om det er greit, vi har vært hjemme de gangene det har skjedd. Synes det er litt frekt. Anonymkode: b01a5...ac5
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2018 #24 Skrevet 23. mars 2018 Ja, det irriterer meg for den brukes til snuplass for ofte. I sommer satt jeg trillebåren der for jeg holdt på å luke gårdsplassen. Da stopper en bil og sier at jeg må flytte den for de skal snu! Faren min irriterer seg også over dette hos oss, da det skjer hver dag. Han stilte seg midt i innkjørselen vår og bilen tutet på han for de skulle snu hos oss. De fikk høre det for å si det sånn... Anonymkode: 94822...a12
prekæs Skrevet 23. mars 2018 #25 Skrevet 23. mars 2018 Syns det er rart at folk tar seg til rette på andres eiendom ja. Man har ikke noe innpå andres eiendom å gjøre, enkelt og greit.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå