Gå til innhold

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, 

Jeg har blitt uplanlagt gravid og fortalte dette til barnefaren (vi er ikke sammen, har bare datet) I begynnelsen så tok han det fint, men nå - noen få dager senere så prøver han alle virkemidler for å presse meg til å ta abort. Han sier at han har alvorlige problemer han ikke har fortalt meg om og å bli pappa igjen nå hadde bare ikke passet seg (Han har barn fra før av)

Hva gjør jeg?

Dette barnet er en velsignelse og jeg vil ikke ta abort, men samtidig blir jeg bekymret når han påstår at det blir katastrofe om barnet blir født 1f622.png😢

Noen som har vært i lignende situasjon før, og kunne jeg fått noen råd? Jeg tenker ikke klart akkuratt nå og trenger input på hvordan jeg skal takle dette 1f494.png

Anonymkode: cea25...3e9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er i så og si samme situasjon selv, gjerne send meg en melding om du vil prate :)

Skrevet

1. din kropp, ditt valg.

2. da skulle han ikke hatt sex uten kondom

3. din kropp, ditt valg.

4. det er mange kvinner som har oppdratt barn helt på egen hånd og klart det helt fint og barna har det gått helt strålende med.

5. din kropp, ditt valg.

Jeg vet ikke om jeg fikk med det, men din kropp, ditt valg. Det vil si at det er kun og bare du som bestemmer. At han trygler og ber når han har gjort deg gravid er bare tåpelig. Da skulle han ha tenkt på det før!

Anonymkode: 1e5db...f17

Skrevet

Du må ihvertfall ikke la deg presse til abort 😔 lytt til kroppen din og gjør det du selv ønsker.

Jeg har et barn som ikke har kontakt med sin far, selv om han i senere tid har fått flere barn.. men mitt barn har en god reserve pappa ❤ 

Det kan høres ut som han har litt panikk, det kan fort snu.. Dere får bare ta avstand til hverandre en stund.. og kanskje forberede deg på å bli alene med omsorgen

Ønsker deg lykke til ❤❤❤❤

Anonymkode: 334be...f89

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du må ihvertfall ikke la deg presse til abort 😔 lytt til kroppen din og gjør det du selv ønsker.

Jeg har et barn som ikke har kontakt med sin far, selv om han i senere tid har fått flere barn.. men mitt barn har en god reserve pappa ❤ 

Det kan høres ut som han har litt panikk, det kan fort snu.. Dere får bare ta avstand til hverandre en stund.. og kanskje forberede deg på å bli alene med omsorgen

Ønsker deg lykke til ❤❤❤❤

Anonymkode: 334be...f89

Og det tror jeg er viktig å få med seg. Å få barn er ikke lenger det samme som å være spedalsk. Det går helt fint å finne en ny mann, som gjerne vil være (ste-)far, i dag. En god, varm, snill, mann som er en god rollemodell.

Så uansett, livet ender ikke med barn. Tvert i mot er det jo en begynnelse på nytt liv, men ja. :P 

Anonymkode: 1e5db...f17

Skrevet

Jeg har tatt en abort jeg ikke ønsket selv, glemmer det aldri, tilgir det aldri !

Gjør det som er riktig for deg, det er du som skal leve med valget ❤

Anonymkode: f5607...437

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...