Anonym bruker Skrevet 22. mars 2018 #1 Skrevet 22. mars 2018 Sønnen min går i 2. klasse. Foreløpig har vi arrangert disse aktivitetene: Spillkveld × 2 Halloween Juleverksted Lommelykttur med grilling av pølser på bål Tur Lek ved en badestrand I tillegg kommer avslutning før jul og sommer. Mødrene har hatt mammakveld. Hva gjør dere? Jeg tar gjerne imot tips og ideer! Anonymkode: b281e...930
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2018 #2 Skrevet 22. mars 2018 Oi det var mye! Her holder vi oss til en avslutning før jul og en avslutning før påske/ sommerferie. Ene klassen har vi i tillegg hatt en spillkveld, etter ønske fra en forelder. Tenker vi tar et vårtreff når snøen smelter etterhvert, men med vennegrupper i tillegg tenker jeg at det holder i lange baner, i en ellers ganske så travel hverdag😊 Anonymkode: 2f283...fff
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2018 #3 Skrevet 22. mars 2018 Vi har to mammakvelder i året, telttur rundt pinse, klassefest et par ganger i året, julegrøt med mandel en gang i pret og to pappakvelder fast. Så har det kommet noe ekstra her og der. Jentefest og guttefest bla. De går i 4. Trinn. i 2. Trinn har det vært en akedag, men trinnkontaktene der er mitt slappere Anonymkode: 4c570...806
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2018 #4 Skrevet 22. mars 2018 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Sønnen min går i 2. klasse. Foreløpig har vi arrangert disse aktivitetene: Spillkveld × 2 Halloween Juleverksted Lommelykttur med grilling av pølser på bål Tur Lek ved en badestrand I tillegg kommer avslutning før jul og sommer. Mødrene har hatt mammakveld. Hva gjør dere? Jeg tar gjerne imot tips og ideer! Anonymkode: b281e...930 Dette er alle aktivitetene vi har hatt i både 1. og 2. klasse. HI Anonymkode: b281e...930
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2018 #5 Skrevet 22. mars 2018 Mammatreff vår og høst Pappatreff vår og høst Høstaktivitetsdag Halloween Julegrøt Juleverksted Vinteraktivitetsdag Is til barna, gaver til lærerne (lærerne deltar ikke på sommeravslutningen) Sommeravslutning Vennegrupper (lærerne setter sammen gruppene, vi lager skriv om og legger føringer for gjennomføringen) Det har vært film-, spill-, pizzakvelder ol., men det er det foreldre i de enkelte klassene som tar initiativ til på egenhånd. Vi har hatt dugnad - salg av kaker og drikke - på Åpen skole to ganger. I tillegg har hvert trinn faste dugnadsoppgaver (arrangere juletrefest, bake lussekatter, bake kaker til 17. mai, arrangere 17. mai osv.). Anonymkode: c1df6...ea4
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2018 #6 Skrevet 22. mars 2018 Her har vi hatt en akedag og en spillekveld før jul og planlegger en sommeravslutning før skolen slutter. Hadde egentlig planer om flere aktiviter, men denne gjengen med foreldre er noe av der tregeste jeg har opplevd. Samtidig er det mange som klager på lite aktiviteter, men når jeg foreslår noe er det null kommentarer eller respons. Har vært flere som har sagt til meg at de ønsker mammatreff, og jeg la ut et arrangement på klassens fb side med to forskjellige datoer man kunne stemme over for å se hva som passet best. Eller om man ønsket helt andre datoer, eller sted. 2 av 40 gadd å svare. De som har etterspurt treff har vært stille som i graven. Orker ikke bli masete heller, tenker at alle har et ansvar. Har gitt opp og gleder meg stort til noen andre skal overta stafettpinnen😂 (Hvis noen kjenner meg igjen er det HELT greit!) I klassen til de eldre barna mine har det vært normalt med aktiviteter (2-4 pr skoleår) og et par foreldretreff det første skoleåret (mammakveld og pappakveld). Ikke minst foreldre som engasjerer seg bittelitt mer og gjør en innsats for å bli kjent. Anonymkode: 3d1f5...007
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2018 #7 Skrevet 22. mars 2018 Har vært vanlig i våre klasser at foreldrene er delt inn i årstidsgrupper, og at hver gruppe arrangerer aktiviteter som juleavslutning, hyttetur, høsttreff, vårtreff etc. Klassekontaktene trenger ikke arrangere alt alene. Anonymkode: d14bc...f85
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2018 #8 Skrevet 22. mars 2018 vert disco en gang og pizza og film engang, de går i første Anonymkode: c1ae2...a91
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå