Anonym bruker Skrevet 22. mars 2018 #1 Skrevet 22. mars 2018 Sønnen min går i 2. klasse. Foreløpig har vi arrangert disse aktivitetene: Spillkveld × 2 Halloween Juleverksted Lommelykttur med grilling av pølser på bål Tur Lek ved en badestrand I tillegg kommer avslutning før jul og sommer. Mødrene har hatt mammakveld. Hva gjør dere? Jeg tar gjerne imot tips og ideer! Anonymkode: 47740...72e
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2018 #3 Skrevet 23. mars 2018 Oi, dette var veldig mye mer enn det er er vakt til! Men flott med engasjerte foreldre! Anonymkode: 1ee40...1ae
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2018 #4 Skrevet 23. mars 2018 På 22.3.2018 den 12.40, Anonym bruker skrev: Sønnen min går i 2. klasse. Foreløpig har vi arrangert disse aktivitetene: Spillkveld × 2 Halloween Juleverksted Lommelykttur med grilling av pølser på bål Tur Lek ved en badestrand I tillegg kommer avslutning før jul og sommer. Mødrene har hatt mammakveld. Hva gjør dere? Jeg tar gjerne imot tips og ideer! Anonymkode: 47740...72e Altfor mye :/ 😅 Hadde ikke kommet på alt tror jeg. Vi har 1-2 arrangement i halvåret Anonymkode: 621a5...541
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2018 #5 Skrevet 23. mars 2018 Her er jul og sommeravsluttning det eneste. Foreldre legger ut på facebokk at de er i akebakken den og den dage kl x, tenner grillen og håper de som kan vil komme. Slike ting syns jeg er ok, men ikke andre ting som arrangeres som det forventer at vi blir med på. Med flere unger så er det begrenset hvor mye vi kan være med på uten å ødlegge andre ting som skjer. Nå kan alle låne skolen nesten som de vil, så her har vi lånt biblioteket, aulaen til å se kino, bibliotek osv når vi vil noe, men da sendes det ut en mld på facebokk at de/vi er der osv. Låne aulaen på skolen for å se på film er helt genialt, det er kinolerret så det er mye gøyere å se film der. At flere vil se med oss er bare hyggelig. Noen ganger kan disse mld gå over flere klassetrinn også, slik at det ikke bare er klassen til barnet. Men jeg ser det som en utting at klassekontakter arrangerer for mye. Unger blir også lei seg når det er flere ting vi ikke kan være med på. Hatt noen klassekontakter som har ordna og styra mye, dette har vært forelder som kun har ett barn. Ting ble plutselig anderledes når de fikk flere barn eller ungen ble større og fikk flere fritidsinteresser det gikk på, da skjønte de hva vi andre foreldre sa om tidsklemmen og hva vi kan prioritere. Anonymkode: 5379f...1ec
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2018 #6 Skrevet 23. mars 2018 Juleavslutning og sommeravslutning. Synes dere har altfor mye Anonymkode: f1527...063
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2018 #7 Skrevet 23. mars 2018 Jesus, det er jo komplett overkill. Sommer og jul, kanskje påske- det holder lenge. Vi har da et liv! Anonymkode: 575a9...145
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2018 #8 Skrevet 23. mars 2018 En aktivitet i halvåret her. Akebakken sist. Anonymkode: 034a3...5e0
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2018 #9 Skrevet 23. mars 2018 Ungene våre trener 4 økter i uka, mange slike ekstra ting ødelegger veldig når det forventes at man stiller. I tillegg er det veldig mange som jobber turnus, da er det vanskelig med så mye ekstra i regi av foreldrekontakter. Anonymkode: bd042...f10
Blondzilla Skrevet 23. mars 2018 #10 Skrevet 23. mars 2018 Kjære vene det var da voldsomt. Du trenger ikke flere ideer, det der holder lenge. Jeg har tre egne barn, og et fosterbarn. Skal godt gjøres at vi kunne stilt på alt det der.
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2018 #11 Skrevet 23. mars 2018 HI her igjen. Som nevnt er dette fra både 1. og 2. trinn. Vi som er pressekontakter forventer ikke at alle stiller på hver aktivitet. Det varierer hva som passer for folk. Selv var det tre av aktivitetene vi ikke var på i 1.klasse. Anonymkode: 47740...72e
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2018 #12 Skrevet 23. mars 2018 6 timer siden, Blondzilla skrev: Kjære vene det var da voldsomt. Du trenger ikke flere ideer, det der holder lenge. Jeg har tre egne barn, og et fosterbarn. Skal godt gjøres at vi kunne stilt på alt det der. Uansett kjekt med ideer til hva slags aktiviteter vi kan ha selv om vi ikke skal ha flere aktiviteter. HI Anonymkode: 47740...72e
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2018 #13 Skrevet 24. mars 2018 På 22.3.2018 den 12.40, Anonym bruker skrev: Sønnen min går i 2. klasse. Foreløpig har vi arrangert disse aktivitetene: Spillkveld × 2 Halloween Juleverksted Lommelykttur med grilling av pølser på bål Tur Lek ved en badestrand I tillegg kommer avslutning før jul og sommer. Mødrene har hatt mammakveld. Hva gjør dere? Jeg tar gjerne imot tips og ideer! Anonymkode: 47740...72e Huff, alt for mye! Veldig glad for at det ikke har vært så mange aktiviteter i mine barns klasser. Jule- og sommeravslutning er fint, men vi trenger ikke mer. Med flere barn som har fritidsaktiviteter og lekser er ukene absolutt fulle nok som de er. Anonymkode: 4d0fd...857
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2018 #14 Skrevet 24. mars 2018 Her deler vi trinnet i 4 grupper hvor gruppene har ansvar for en årstid hver. De som er vintergruppen arrangerer juleavslutning og sommergruppen tar seg av sommeravslutningen. De som har høst og vår har pleid å arrangere tur, men i fjor arrangerte høstgruppen Halloween fest på skolen med foreldre og søsken. Det var Veldig vellykket og ungene snakker om det enda. Læreren arrangerte spillkveld for barna i klassen med foreldre og søsken. Det var veldig gøy. Nesten alle kom, jenteforeldrene tok med noe å spise(kjeks, popcorn, kake, boller osv) og gutteforeldrene tok med drikke(saft, juice, brus, smoothie) De aller fleste i klasse synes det er nok med de 5 treffene i løpet av et skoleår. Anonymkode: 2b9f8...360
Yellow Brick Road Skrevet 24. mars 2018 #15 Skrevet 24. mars 2018 I utgangspunktet har vi arrangert en aktivitet om høsten og en i vårhalvåret. Vårhalvåret har for det meste vært sommeravslutning. I tillegg har vi selvfølgelig jobbet tett sammen med læreren og tatt tak i ting som hun/han har gitt beskjed om at har vært viktig for klassemiljøet. Det kan være å arrangere spillekveld i klasserommet eller filmkveld hjemme hos noen. En gang hadde vi sløydkveld for guttegruppa fordi det var litt problemer der og kunstkveld for jentene da det begynte en ny jente i klassen. I tillegg ble det et par ta-på-sparket-aktiviteter som f.eks å sende ut en melding om "pølser og saft" på skøytebanen eller i akebakken da det plutselig kom snø eller var kaldt nok til at det ble is. Antall aktiviteter har variert fra 2 til 6 i løpet av et år. Det er behovprøvd.
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2018 #16 Skrevet 27. mars 2018 Jeg er takknemlig for at noen tar på seg vervet å være klassekontakt, men skulle ønske latsabb-foreldrene gjorde det oftere. Duracell-foreldrene, som er de som vanligvis tar på seg slike verv, gjør litt for mye ut av rollen, rett og slett. Det du skriver holder for 1.–7. klasse, spør du meg. Er fan av at barna leker med hverandre, uorganisert. Anonymkode: 7bede...981
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2018 #17 Skrevet 27. mars 2018 Dette høres veldig mye ut HI. Vi har hatt aking og skogtur og et par avslutninger med grilling. For meg blir det litt mye med masse sånne ekstra ting. Har i grunn nok med fet som skjer i hverdagen. Anonymkode: f8f4f...f05
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2018 #18 Skrevet 27. mars 2018 Å være klassekontakt er en DEMOKRATISK funksjon, ikke en sosial. Så svaret er: ingen. Men de tre aktivitetsgruppene i klassen arrangerer én aktivitet hver pr. år. Anonymkode: 6b053...eae
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå