Gå til innhold

Akutt svimmelhet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg våknet i natt av at jeg var ekstremt svimmel, akkurat slik man er dersom man har drukket for mye og legger seg med stigende promille. Lå helt i ro når dette skjedde.

Jeg har hatt flere slike "anfall" i dag hvor jeg bare må legge meg ned fordi jeg er nær å besvime. Er gravid i uke 29 og har ikke hatt lavt blodtrykk siden uke 20 (hadde da 80/40 men det har vært 115/80 de siste to mnd). Kan man plutselig få lavt blodtrykk igjen? Også midt på natten mens man sover? 

Noen her som har opplevd lignende?

Anonymkode: 8bbfb...35d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bør ringe legen din!

Det kan jo være andre årsaker til det som skjer, noe som ikke er relatert til svangerskapet. Men du bør oppsøke lege.

Anonymkode: aa464...c77

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du bør ringe legen din!

Det kan jo være andre årsaker til det som skjer, noe som ikke er relatert til svangerskapet. Men du bør oppsøke lege.

Anonymkode: aa464...c77

Skal ringe når de åpner tlf igjen om en halvtime. Kan selvfølgelig være noe annet enn graviditeten, det er egentlig det jeg bekymrer meg mest for. Blodtrykksfallene jeg har hatt tidligere har kun skjedd når jeg har reist meg osv, mens nå blir jeg svimmel bare jeg snur hodet(gjorde sikkert det i natt). 

Skrevet

Er det relatert til hodebevegelser? Jeg fikk krystallsyke da jeg var gravid. Fryktelig plagsomt, men helt ufarlig. Uansett burde du ringe lege for å sjekke det ut..

Anonymkode: 02dd6...fe9

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er det relatert til hodebevegelser? Jeg fikk krystallsyke da jeg var gravid. Fryktelig plagsomt, men helt ufarlig. Uansett burde du ringe lege for å sjekke det ut..

Anonymkode: 02dd6...fe9

Det ble iallefall helt forferdelig da jeg bøyde hodet framover for å ta et håndkle på etter bad, men tenkte da at det var blodtrykket pga. Varme. Holdt jeg på å gå rett i bakken.

Krystallsyken er vel relatert til ørebetennelse og/eller slag til hodet? 

Ringte legen og de ville se det ann... så ikke mye å hente der..

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det ble iallefall helt forferdelig da jeg bøyde hodet framover for å ta et håndkle på etter bad, men tenkte da at det var blodtrykket pga. Varme. Holdt jeg på å gå rett i bakken.

Krystallsyken er vel relatert til ørebetennelse og/eller slag til hodet? 

Ringte legen og de ville se det ann... så ikke mye å hente der..

Kan være både lavt og høyt blodtrykk, eller krystallsyken feks. 

Syntes du burde få sjekket blodtrykket og urinen din, feks hos Jm din. For lavt er ikke så farlig, men for høyt kan jo være ugreit (mtp sv forgiftning). Begge deler kan gi svimmelhet og ubehag i hodet.

Ved blodtrykksfall (lavt) går ofte pulsen opp (for å kompansere for fallende trykk), og roer seg når trykket er bedre.

ved krystallsyken så går likssom rommet rundt, og hvis du ligger så vil bevegelsen fra side til side med hodet («riste på hodet») forverre det veldig. 

Anonymkode: 9c83e...270

Skrevet

...og nei, trenger hverken ørebetennelser eller slag mot hodet for å få krystallsyken (eller virus på balansenerven, som har lignende symptomer(.

Anonymkode: 9c83e...270

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...