Gå til innhold

Hva er «forbruksvarer» hos deg?

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synes bare det er veldig rart at folk ikke bryr seg om å finne ut hvor det blir av tingene deres.

Anonymkode: 109a4...8fa

Jeg synes det er mer merkelig å henge seg opp i at ting blir borte i andres hus. Har det aldri blitt en eneste sokk borte i klesvasken din?

Anonymkode: c64f7...3ce

Fortsetter under...

Jeg har en eske med paracet stikkpiller i skapet på badet. Men selv om jeg vet at eska var nesten full sist jeg tok av den, så er det alltid bare 1 eller 2 piller igjen når jeg trenger. Aner ikke hvem som forsyner seg, men mistenker en venninne. Men kan jo ikke bare anklage henne heller. 

Anonymkode: 0f049...00b

11 minutter siden, Twintipp skrev:

Melange.

Synes jeg kjøper og kjøper Melange, men det er alltid tomt😅

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har en eske med paracet stikkpiller i skapet på badet. Men selv om jeg vet at eska var nesten full sist jeg tok av den, så er det alltid bare 1 eller 2 piller igjen når jeg trenger. Aner ikke hvem som forsyner seg, men mistenker en venninne. Men kan jo ikke bare anklage henne heller. 

Anonymkode: 0f049...00b

Disse to synes jeg er bisarre. Melange er jo så vondt at det ikke kan brukes til noe, mens å stjele stikkpiller - RESEPTFRIE paracet stikkpiller - fra venner må kvalifisere som over grensa til drøyt.

1 minutt siden, sug lut skrev:

Disse to synes jeg er bisarre. Melange er jo så vondt at det ikke kan brukes til noe, mens å stjele stikkpiller - RESEPTFRIE paracet stikkpiller - fra venner må kvalifisere som over grensa til drøyt.

Hun tar seg vel et lite stikk hver gang hun er på badet hennes. Lov å ta litt «dop» da😂

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Altså ting man kjøper om og om igjen og likevel har man det ikke

her er det

- blyanter

- viskelær 

- sokker

- lyspærer (aner ikke hvor de blir av)

- t-skjeer (merkelig ting å måtte kjøpe nye av hele tiden)

tskjeer her også, penner, blyanter, viskelær, sokker

Anonymkode: 8d795...ef9

Annonse

45 minutter siden, Anonym bruker skrev:

tskjeer her også, penner, blyanter, viskelær, sokker

Anonymkode: 8d795...ef9

Hva er det med de skjeene!? Kjøpte 6 nye for 3 uker siden. 50% er borte!

12 minutter siden, Modesty Blaise. skrev:

Små plastboller av alle mulige ting. Og sakser.

Det er jo helt latterlig at disse bollene forsvinner, godt de er billige på IKEA 😂

Jepp. Vanligvis forsvinner boller og bokser dessuten uten lokkene. Eller så forsvinner lokkene uten boksen . 

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du tror vel ikke de bare forsvinner i løse lufta?

Kaster dere dem når dere rydder?

Gidder dere ikke be om å få dem tilbake når noen låner dem?

Er det enklere å ta ny blyant enn å spisse den du fant først?

Tømmer dere ting i søpla uten å sjekke hva det egentlig er?

Så utrolig irriterende og kjedelig det er med sånne som må kverulere! Dette er en morsom tråd, kan du ikke bare la oss slippe gnålet ditt? 

Spør så pent jeg kan, altså. 

Anonymkode: fe56c...df2

Lokkene til småboksene forsvinner sporløst. 

Det er alltid jeg som tar de ut av matboksen, legger i og tar ut av oppvaskmaskinen og jeg legger ALDRI en boks uten lokk i skuffen, likevel er det en haug med toppløse bokser oppi der. 

Det er virkelig et mysterium.

Teskjeer forsvinner nok i søppelet, så de må jeg også stadig fylle på. Heldigvis har jeg et stålbestikk som de selger i 'løst'. 

Annonse

Sokker er vaskemaskinens godteri, så jeg skjønner jo den spiser noen sokker i ny og ne. Vi trenger alle litt snop for å overleve 😂Passer perfekt for 21.3 der vi alle skal ha ulike sokker, ikke vanskelig å få til. 

Hårbørster. Jeg kjøper meg nye støtt og stadig, selv om jeg sjeldent eller aldri børster håret. Kort hår så sjeldent jeg må gjøre det, men hver gang jeg må gjøre det så finner jeg ingen. Jeg vet det er ungene som spiserr de, de dulker opp innimellom og da har vi mange før det plutselig ikke er noen igjen. 

Har en datter som har ett sinnsylt forbruk på hårstrikk. Jeg vet grunnen til at de forsvinner, men jeg har ikke funnet måten å lære ungen å legge strikk på ett sted eller der de skal være. Finner hårstrikk overalt, stua, kjøkken, gang, sov, bad, bod, loft, garasje og hage. Helt ufattelig hvordan hun bare strør de rundt seg. Men det er ingen krise, hun har stålkontroll på det meste annet og aldri mistet klær, sko eller slike ting i barnehage eller skole. Hun har full kontroll på slikt. 

Anonymkode: 9b114...749

På 21.3.2018 den 16.56, Anonym bruker skrev:

Så utrolig irriterende og kjedelig det er med sånne som må kverulere! Dette er en morsom tråd, kan du ikke bare la oss slippe gnålet ditt? 

Spør så pent jeg kan, altså. 

Anonymkode: fe56c...df2

Du kan bare hoppe over å lese eller la vær å svare. Jeg er interessert i å høre hvorfor ting blir borte. Du vil bare vite h å som blir borte. Hver sine interesser og like uvesentlig begge deler.

På 21.3.2018 den 10.44, Anonym bruker skrev:

Sokker (helt fascinerende hvor mange sokker vi har bare én av - hvor blir de av??)

Hårstrikk og votter.

Dette er de desidert verste tingene

Anonymkode: 90313...5ed

Det er den blå sokkespiseren. Plagsom type. Det bor en på mitt vaskerom også.

Anonymkode: 7a21f...f36

Stoppenåler. Jeg fester alltid nåla tilbake i foret på strikkekurven når jeg har festa tråder, men neste gang er den søkk vekk. Sakser er også et problem. Jeg fatter ikke at det kan være så vanskelig å legge de tilbake etter bruk. Jeg hadde tre på vaskerommet og tre i kjøkkenskuffen. Sist jeg skulle ha saks, så var det en på vaskerommet og det var det. Tre av dem er spora opp, men to er fortsatt borte. 

Hårstrikker, hårspenner, hansker og luer😞. Spesielt i vintersesongen står jeg og banner og steiker når guttene skal hansker og jeg finner seks stykker. Problemet er bare at alle er høyrehansker. 

Anonymkode: ab7e8...eb2

På 21.3.2018 den 15.24, Anonym bruker skrev:

Hva er det med de skjeene!? Kjøpte 6 nye for 3 uker siden. 50% er borte!

T-skjeer forsvinner her og, trodde vi var de eneste i hele verden. Har to igjen nå, må gå til innkjøp av nye 🙄

Anonymkode: 7ead5...a72

Hender jeg må lete etter en av de to saksene, men de dukker jo alltid opp igjen.

Mitt beste råd for å slippe slikt er å bli fattig. Før forsvant ting for meg også, etter jeg ble langvarig syk og fattig sluttet ting å forsvinne. Rart det der, når man må passe på tingene sine fordi de ikke kan erstattes, da forsvinner de heller ikke ;)

Anonymkode: 8ef34...c9f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...