Anonym bruker Skrevet 2. april 2018 #51 Skrevet 2. april 2018 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Eller du kan snu på det og si at du sannsynligvis ikke elsker ham så høyt, hvis det ikke skal mer til for å fjerne alle følelser. Da elsker du jo ikke individet. Du elsker kun hans (eventuelle) evne til å holde seg kysk når ikke du er til stede... Anonymkode: 67ae3...d8e Følelsene mine hadde ikke forsvunnet, men jeg ønsker ikke å leve med en person som har bedratt meg. For meg er sex, intimitet og samhørighet i forholdet viktig, det er noe som er mellom oss to og ikke skal deles med andre. For meg, viser jeg min kjærlighet på mange måter, inkludert sex. Det er ikke bare et ligg for meg, det er en del av vårt bånd og en av måtene vi viser hverandre kjærlighet på. Du og jeg er forskjellig bygd opp på dette punktet, og kan nok diskutere i eninga fordi vi begge har rett, vi har rett for oss selv. Jeg er glad for at jeg har funnet en likesinnet partner og at vi har en gjensidig forståelse for hva som er greit og ikke, selv om det aldri er noen garantier. Så håper jeg at du også har en partner som er likesinnet for deg. Jeg kan iallfall, etter det jeg har lest her, veldig godt forstå at mange ikke har store problemer med utroskap, og jeg skjønner hvorfor mange trår over den grensa. Det er fordi det er «greit». Det er ikke store konsekvensene det gir. Det syns jeg er synd. Anonymkode: a95d4...acf
Anonym bruker Skrevet 2. april 2018 #52 Skrevet 2. april 2018 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Følelsene mine hadde ikke forsvunnet, men jeg ønsker ikke å leve med en person som har bedratt meg. For meg er sex, intimitet og samhørighet i forholdet viktig, det er noe som er mellom oss to og ikke skal deles med andre. For meg, viser jeg min kjærlighet på mange måter, inkludert sex. Det er ikke bare et ligg for meg, det er en del av vårt bånd og en av måtene vi viser hverandre kjærlighet på. Du og jeg er forskjellig bygd opp på dette punktet, og kan nok diskutere i eninga fordi vi begge har rett, vi har rett for oss selv. Jeg er glad for at jeg har funnet en likesinnet partner og at vi har en gjensidig forståelse for hva som er greit og ikke, selv om det aldri er noen garantier. Så håper jeg at du også har en partner som er likesinnet for deg. Jeg kan iallfall, etter det jeg har lest her, veldig godt forstå at mange ikke har store problemer med utroskap, og jeg skjønner hvorfor mange trår over den grensa. Det er fordi det er «greit». Det er ikke store konsekvensene det gir. Det syns jeg er synd. Anonymkode: a95d4...acf Først later du som om du forstår at man kan oppleve ting ulikt. Deretter forteller du i siste avsnitt hvor forsvinnende lite du har forstått. Du fortsetter å gnukke på at "dersom man ikke er som du, så betyr forholdet ingen ting, man reagerer jo knapt om partneren er utro", og du konkluderer med en verdivurdering av det. Med all respekt - dette er bare totalt misforstått, og en forvrengning av hva jeg sier. Vi som ikke vil skilles over en feil fra partneren er ikke mindre følsomme, og vi elsker heller ikke mindre dypt. Vi bare nekter å knytte så avgjørende betydning fast i partnerens kjønnsorganer og hva hun/han bruker dem til. Det er ikke en fornærmelse eller krenkelse mot meg om han bruker tida si, hendene sine, ørene eller øynene til handlinger som ikke er rettet mot meg. Hvis du går til noen land, eller til noen tidsepoker, vil du imidlertid finne at å kysse, se på eller bare være alene i et rom med en annen en partneren var regnet som utroskap. Ingen oppmerksomhet skulle tildeles andre enn ektefellen. For meg blir den monomane opptattheten av samleiet like absurd som dette. Jeg lever et helt liv med mannen, men forlanger ikke at hver time skal gjelde meg. Jeg blir ikke frarøvet noe ved at han ser på en annen. Heller ikke ved at han sitter alene i et rom med en annen. Og skulle han slumpe til å ligge med noen uten at jeg er der, og ikke engang vet det? Da har han fortsatt ikke frarøvet meg noe. Jeg kan ikke miste noe jeg ikke har fått. Det koker vel ned til at ekteskapet for deg er å eie og å eies, mens det for meg mer ligner på å velge og å velges. Jeg sier ja hver dag. Jeg velger aktivt, hver dag. Anonymkode: 67ae3...d8e
Anonym bruker Skrevet 3. april 2018 #53 Skrevet 3. april 2018 På Monday, April 02, 2018 den 1.02, Anonym bruker skrev: Hør: enten mannen eller kona gjør det, så er et knull bare et knull. En eventuell avgjørelse om skilsmisse kommer etterpå, og da er det den som føler seg krenka som må vurdere fram og tilbake: er ektefellens knull virkelig så vesentlig at det bør være nok til å starte en hel slik prosess? Å leve med en notorisk utro person er noe annet, da må man diskutere selve grunnpremissene for samlivet. Men å ikke ta høyde for at ektefellen noensinne vil gjøre en feil? Det er bare naivt. Anonymkode: 67ae3...d8e For ett monogamt par er det ofte bare det knullet som er det eneste de bare deler. Bare ett knull... Anonymkode: 25446...6d1
Anonym bruker Skrevet 4. april 2018 #55 Skrevet 4. april 2018 På Monday, April 02, 2018 den 20.07, Anonym bruker skrev: Først later du som om du forstår at man kan oppleve ting ulikt. Deretter forteller du i siste avsnitt hvor forsvinnende lite du har forstått. Du fortsetter å gnukke på at "dersom man ikke er som du, så betyr forholdet ingen ting, man reagerer jo knapt om partneren er utro", og du konkluderer med en verdivurdering av det. Med all respekt - dette er bare totalt misforstått, og en forvrengning av hva jeg sier. Vi som ikke vil skilles over en feil fra partneren er ikke mindre følsomme, og vi elsker heller ikke mindre dypt. Vi bare nekter å knytte så avgjørende betydning fast i partnerens kjønnsorganer og hva hun/han bruker dem til. Det er ikke en fornærmelse eller krenkelse mot meg om han bruker tida si, hendene sine, ørene eller øynene til handlinger som ikke er rettet mot meg. Hvis du går til noen land, eller til noen tidsepoker, vil du imidlertid finne at å kysse, se på eller bare være alene i et rom med en annen en partneren var regnet som utroskap. Ingen oppmerksomhet skulle tildeles andre enn ektefellen. For meg blir den monomane opptattheten av samleiet like absurd som dette. Jeg lever et helt liv med mannen, men forlanger ikke at hver time skal gjelde meg. Jeg blir ikke frarøvet noe ved at han ser på en annen. Heller ikke ved at han sitter alene i et rom med en annen. Og skulle han slumpe til å ligge med noen uten at jeg er der, og ikke engang vet det? Da har han fortsatt ikke frarøvet meg noe. Jeg kan ikke miste noe jeg ikke har fått. Det koker vel ned til at ekteskapet for deg er å eie og å eies, mens det for meg mer ligner på å velge og å velges. Jeg sier ja hver dag. Jeg velger aktivt, hver dag. Anonymkode: 67ae3...d8e Så du mister ikke tilliten? Anonymkode: 25446...6d1
Anonym bruker Skrevet 4. april 2018 #56 Skrevet 4. april 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Så du mister ikke tilliten? Anonymkode: 25446...6d1 Tilliten sitter ikke i pikken hans. Anonymkode: 67ae3...d8e
Anonym bruker Skrevet 4. april 2018 #57 Skrevet 4. april 2018 På 2.4.2018 den 16.34, Anonym bruker skrev: Du om det. Hadde min mann gjennom 20 år gjort en bommert hadde jeg tilgitt han. Vårt forhold er mye mer enn et ligg. Og jeg hadde forøvrig foretrukket at han ikke hadde fortalt meg om noe sånt hadde skjedd. Så nei, det er ikke alle som mener at det å bekjenne sine synder er selveste nirvana i ekteskapet. Å la sitt forhold defineres av et ligg og en såkalt «ærlighet» for å renvaske seg selv trodde jeg bare hørte til fjortisperioden. Anonymkode: cce25...2cf Nå vet vi ikke noe som helst om hvordan mannen har opplevd denne episoden. Vi vet heller ikke noe om hvordan forholdet var før utroskapet, hvordan kan vi dømme han for å gå? Det er hans liv, så han får bestemme om han aksepterer dette sviket! Anonymkode: 67036...4a8
Anonym bruker Skrevet 7. april 2018 #58 Skrevet 7. april 2018 På Wednesday, April 04, 2018 den 9.31, Anonym bruker skrev: Tilliten sitter ikke i pikken hans. Anonymkode: 67ae3...d8e Så du kan da dele han med alle. Anonymkode: 25446...6d1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå