Anonym bruker Skrevet 21. mars 2018 #26 Skrevet 21. mars 2018 På 20. mars 2018 den 15.05, Anonym bruker skrev: Det har han ikke. Han har gått fra henne. Hun pulte vennen hans, og så? Hun sluttet jo ikke å elske mannen sin. Grunnen til at hun ville holde stille om det, ville det skulle være en hemmelighet for han, var jo fordi hun elsker han og ikke vil miste han. Når han går fra henne likevel så er det jo han som er den onde her, ikke hun! Anonymkode: 31303...d03 Faktisk litt enig. Han setter såret manndom foran barnas oppvekst. HI, han må gå av seg rådampen før det er noe poeng i å snakke. Anonymkode: 67ae3...d8e
Gjest Darwinia:-) Skrevet 21. mars 2018 #27 Skrevet 21. mars 2018 På 20.3.2018 den 15.05, Anonym bruker skrev: Når han går fra henne likevel så er det jo han som er den onde her, ikke hun! Anonymkode: 31303...d03 😂🤣😆Nice try!
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2018 #28 Skrevet 21. mars 2018 Så trist! Du tok en sjans på at kompisen holdt avtalen deres, og jeg tror ikke resultatet hadde vært særlig annerledes om du hadde fortalt det selv. Mannen din hadde nok følt det like ille da som nå, så jeg skjønner godt at du prøvde å holde det hemmelig. Det er nok ikke så mye du kan gjøre nå annet enn å la han rase fra seg litt. Om han er villig til å la barna gå gjennom en skilsmisse pga såret stolthet må du faktisk bare godta det. Du kan jo ikke tvinge han til å leve med deg. Om du skal ha noe håp om tilgivelse må du legge deg helt flat og unnskylde at du såret han. Lykke til. Anonymkode: 76b3f...66b
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2018 #29 Skrevet 21. mars 2018 På 20.03.2018 den 14.46, Anonym bruker skrev: Jeg tenker han kanskje trenger tid til å tenke på hva han vil, han har jo nettopp mistet sin kone og sin beste venn. Anonymkode: 4a6a3...f18 Enig. La ham sørge og reagere litt før dere snakker videre. Håper det ordner seg for dere! Anonymkode: b5cde...0b9
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2018 #30 Skrevet 21. mars 2018 59 minutter siden, Anonym bruker skrev: Så trist! Du tok en sjans på at kompisen holdt avtalen deres, og jeg tror ikke resultatet hadde vært særlig annerledes om du hadde fortalt det selv. Mannen din hadde nok følt det like ille da som nå, så jeg skjønner godt at du prøvde å holde det hemmelig. Det er nok ikke så mye du kan gjøre nå annet enn å la han rase fra seg litt. Om han er villig til å la barna gå gjennom en skilsmisse pga såret stolthet må du faktisk bare godta det. Du kan jo ikke tvinge han til å leve med deg. Om du skal ha noe håp om tilgivelse må du legge deg helt flat og unnskylde at du såret han. Lykke til. Anonymkode: 76b3f...66b Enig. Anonymkode: b5cde...0b9
Gjest Marge Simpson Skrevet 28. mars 2018 #31 Skrevet 28. mars 2018 Jeg husker deg og jeg rådet deg til å fortelle til mannen din. Ikke bare var du utro men du valgte å holde det skjult og nå har du virkelig dritet deg ut. Jeg råder deg til å la han få tid og fred. Ikke mas på han, han kontakter deg når han har samlet seg litt og da legger du deg helt flat. Kanskje han tar deg tilbake, kanskje ikke. Men nå er heldigvis valget opp til han og ikke dere to! Ta deg sammen foran barna! De fortjener i hvertfall å ha en fungerende mor, ikke en som går rundt og griner og er urolig. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 1. april 2018 #32 Skrevet 1. april 2018 På 20.3.2018 den 14.37, Anonym bruker skrev: Jeg ble med han hjem etter en fuktig kveld på byen, og hadde sex med ham hjemme i hans leilighet. Vi angret begge to, og ble enige om å ikke si noe til mannen min. Han er også nærmeste kompisen hans. Nå har han gått hen og fortalt mannen min alt!!!! Resultatet er nå blitt at kompisen fikk et par slag i fleisen, meg vil han ikke snakke med og nå har han flyttet til en annen kamerat. Ungene spør hvor pappa er, og jeg vet ikke min arme råd :-( Jeg sier han er på jobbreise, men de merker nok at jeg er urolig. Prøver å ta meg sammen. Har ringt ca en million ganger, men han svarer ikke. Jeg er så forbanna på kompisen hans som følte han måtte lette på samvittigheten sin. Han brøt løftet sitt til meg, og har nå satt oss begge i en fryktelig lei situasjon :-( Hva kan jeg gjøre? Jeg vet jeg gjorde noe dumt, det trengs ikke å gnis inn akkurat nå. Anonymkode: 7ae77...61a Tror ikke helt du har rett til å bli sur på kompisen som brøt løfte. Du har vel strengt talt brutt et større løfte så sant dere ikke lever i et åpent forhold. Betydde virkelig et kjapt nr mer en ungene dine... Anonymkode: f388e...9cd
Anonym bruker Skrevet 1. april 2018 #33 Skrevet 1. april 2018 37 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tror ikke helt du har rett til å bli sur på kompisen som brøt løfte. Du har vel strengt talt brutt et større løfte så sant dere ikke lever i et åpent forhold. Betydde virkelig et kjapt nr mer en ungene dine... Anonymkode: f388e...9cd Akkurat det kan man da heller spørre mannen om. Anonymkode: 67ae3...d8e
Anonym bruker Skrevet 1. april 2018 #34 Skrevet 1. april 2018 Hva skjer med folk? Mener dere at mannen skal godta pga barna? Når en kvinne skriver at mannen var utro så svarer nesten alle her hiv han ut. Hi som har driti seg ut her. Først utro holder ikke det så med en kamerat av mannen som hun gjør en avtale med og når han ikke holder avtalen blir hun sur! Anonymkode: 25446...6d1
Anonym bruker Skrevet 1. april 2018 #35 Skrevet 1. april 2018 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Hva skjer med folk? Mener dere at mannen skal godta pga barna? Når en kvinne skriver at mannen var utro så svarer nesten alle her hiv han ut. Hi som har driti seg ut her. Først utro holder ikke det så med en kamerat av mannen som hun gjør en avtale med og når han ikke holder avtalen blir hun sur! Anonymkode: 25446...6d1 Hør: enten mannen eller kona gjør det, så er et knull bare et knull. En eventuell avgjørelse om skilsmisse kommer etterpå, og da er det den som føler seg krenka som må vurdere fram og tilbake: er ektefellens knull virkelig så vesentlig at det bør være nok til å starte en hel slik prosess? Å leve med en notorisk utro person er noe annet, da må man diskutere selve grunnpremissene for samlivet. Men å ikke ta høyde for at ektefellen noensinne vil gjøre en feil? Det er bare naivt. Anonymkode: 67ae3...d8e
Anonym bruker Skrevet 1. april 2018 #36 Skrevet 1. april 2018 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hør: enten mannen eller kona gjør det, så er et knull bare et knull. En eventuell avgjørelse om skilsmisse kommer etterpå, og da er det den som føler seg krenka som må vurdere fram og tilbake: er ektefellens knull virkelig så vesentlig at det bør være nok til å starte en hel slik prosess? Å leve med en notorisk utro person er noe annet, da må man diskutere selve grunnpremissene for samlivet. Men å ikke ta høyde for at ektefellen noensinne vil gjøre en feil? Det er bare naivt. Anonymkode: 67ae3...d8e Et "knull" er sjelden bare akkurat det. Hvor stor betydning det har kommer helt an på den avtalen de to i forholdet har med hverandre. Det som er langt viktigere er at den som valgte å være utro, og lyve i ettertid om det har sveket partneren. Ikke bare én gang ved å være utro. Men mangedoblet sviket når "knullet" var med mannens aller beste kompis. Og så ved å inngå en avtale med kompisen. Og så ved å lyve til mannen (dvs. ikke fortelle sannheten). Dette handler om noe langt mer enn bare "et knull". Det handler om mannen kan ha tillit til sin kone igjen. Det i seg selv hadde vært vanskelig nok om hun bare hadde vært utro med en tilfeldig mann som ikke hadde noen tilknytning til livet deres. Men her valgte HI å være utro med mannens beste kompis. Videre viser det at kona ikke har særlig stor respekt for mannen sin når hun går bak hans rygg, forsøker å få kompisen til å lyve til mannen også. Og på toppen presterer hun å bli sur på kompisen som brøt et løfte til henne... akkurat det blir jo nesten latterlig. Det er ikke her snakk om at kona har gjort én feil. Det har med at kona gjorde en enorm feil, og så gjorde hun flere bevisste handlinger for å skjule, lyve, få andre som står mannen nær å lyve til ham. Da er det snakk om mange og bevisste feil. Hadde HI vært ærlig med mannen så hadde det vært ille nok, men hun mangedoblet hvor ille dette ble for mannen når hun valgte å handle som hun gjorde. Å tro at dette bare er snakk om "ett knull" er langt mer naivt... Og om HI ikke innser det har hun nok ikke noen som helst sjanse for å redde ekteskapet sitt. Anonymkode: dd6aa...f94
Anonym bruker Skrevet 2. april 2018 #37 Skrevet 2. april 2018 40 minutter siden, Anonym bruker skrev: Et "knull" er sjelden bare akkurat det. Hvor stor betydning det har kommer helt an på den avtalen de to i forholdet har med hverandre. Det som er langt viktigere er at den som valgte å være utro, og lyve i ettertid om det har sveket partneren. Ikke bare én gang ved å være utro. Men mangedoblet sviket når "knullet" var med mannens aller beste kompis. Og så ved å inngå en avtale med kompisen. Og så ved å lyve til mannen (dvs. ikke fortelle sannheten). Dette handler om noe langt mer enn bare "et knull". Det handler om mannen kan ha tillit til sin kone igjen. Det i seg selv hadde vært vanskelig nok om hun bare hadde vært utro med en tilfeldig mann som ikke hadde noen tilknytning til livet deres. Men her valgte HI å være utro med mannens beste kompis. Videre viser det at kona ikke har særlig stor respekt for mannen sin når hun går bak hans rygg, forsøker å få kompisen til å lyve til mannen også. Og på toppen presterer hun å bli sur på kompisen som brøt et løfte til henne... akkurat det blir jo nesten latterlig. Det er ikke her snakk om at kona har gjort én feil. Det har med at kona gjorde en enorm feil, og så gjorde hun flere bevisste handlinger for å skjule, lyve, få andre som står mannen nær å lyve til ham. Da er det snakk om mange og bevisste feil. Hadde HI vært ærlig med mannen så hadde det vært ille nok, men hun mangedoblet hvor ille dette ble for mannen når hun valgte å handle som hun gjorde. Å tro at dette bare er snakk om "ett knull" er langt mer naivt... Og om HI ikke innser det har hun nok ikke noen som helst sjanse for å redde ekteskapet sitt. Anonymkode: dd6aa...f94 Du har rett i dette. Det er han som skal leve med sviket om han velger å bli. På dette området feiler en ikke, det har med holdninger å gjøre. Først må han tenke over hva han klarer å leve med. Klarer han ikke ett forhold med kjærlighet videre så er skilsmisse det beste også for barna. Barna trenger foreldre som respekterer og er glad i hverandre. Anonymkode: 25446...6d1
Anonym bruker Skrevet 2. april 2018 #38 Skrevet 2. april 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Et "knull" er sjelden bare akkurat det. Hvor stor betydning det har kommer helt an på den avtalen de to i forholdet har med hverandre. Det som er langt viktigere er at den som valgte å være utro, og lyve i ettertid om det har sveket partneren. Ikke bare én gang ved å være utro. Men mangedoblet sviket når "knullet" var med mannens aller beste kompis. Og så ved å inngå en avtale med kompisen. Og så ved å lyve til mannen (dvs. ikke fortelle sannheten). Dette handler om noe langt mer enn bare "et knull". Det handler om mannen kan ha tillit til sin kone igjen. Det i seg selv hadde vært vanskelig nok om hun bare hadde vært utro med en tilfeldig mann som ikke hadde noen tilknytning til livet deres. Men her valgte HI å være utro med mannens beste kompis. Videre viser det at kona ikke har særlig stor respekt for mannen sin når hun går bak hans rygg, forsøker å få kompisen til å lyve til mannen også. Og på toppen presterer hun å bli sur på kompisen som brøt et løfte til henne... akkurat det blir jo nesten latterlig. Det er ikke her snakk om at kona har gjort én feil. Det har med at kona gjorde en enorm feil, og så gjorde hun flere bevisste handlinger for å skjule, lyve, få andre som står mannen nær å lyve til ham. Da er det snakk om mange og bevisste feil. Hadde HI vært ærlig med mannen så hadde det vært ille nok, men hun mangedoblet hvor ille dette ble for mannen når hun valgte å handle som hun gjorde. Å tro at dette bare er snakk om "ett knull" er langt mer naivt... Og om HI ikke innser det har hun nok ikke noen som helst sjanse for å redde ekteskapet sitt. Anonymkode: dd6aa...f94 Løgner er ikke med på å styrke et forhold. Helt sant. Og det problematiske med utroskap _over tid_ er jo at man liksom må lyve for å finne tid, sted og unnskyldninger for å møtes. Men det har ikke noen drevet med her. Det var en lapsus, og blir det med den ene gangen, er alle mest tjent med at det bare legges til side og glemmes. Han kompisen som nå har innrømt alt, hadde jo kun et egoistisk motiv for det, nemlig å rense sin samvittighet. Er det virkelig viktig nok...? Anonymkode: 67ae3...d8e
Anonym bruker Skrevet 2. april 2018 #39 Skrevet 2. april 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Du har rett i dette. Det er han som skal leve med sviket om han velger å bli. På dette området feiler en ikke, det har med holdninger å gjøre. Først må han tenke over hva han klarer å leve med. Klarer han ikke ett forhold med kjærlighet videre så er skilsmisse det beste også for barna. Barna trenger foreldre som respekterer og er glad i hverandre. Anonymkode: 25446...6d1 Svik og respekt er store ord å bruke. Er sex det eneste som binder to personer sammen, altså? For det MÅ det jo være, hvis logikken er at (så lite) sex er nok til å splitte dem også. Anonymkode: 67ae3...d8e
Anonym bruker Skrevet 2. april 2018 #40 Skrevet 2. april 2018 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Svik og respekt er store ord å bruke. Er sex det eneste som binder to personer sammen, altså? For det MÅ det jo være, hvis logikken er at (så lite) sex er nok til å splitte dem også. Anonymkode: 67ae3...d8e Ikke glem løgnene. Si meg deler du sexen med andre? Anonymkode: 25446...6d1
Anonym bruker Skrevet 2. april 2018 #41 Skrevet 2. april 2018 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Ikke glem løgnene. Si meg deler du sexen med andre? Anonymkode: 25446...6d1 Jeg har nulltoleranse for løgn, i betydningen "komme med usannheter for å føre andre bak lyset". Men jeg har ikke nulltoleranse for å være menneske og gjøre feil. Dét er imidlertid noe helt annet enn å "dele sexen med andre". (På dib fins kun to farger, svart eller hvitt: enten har man et "åpent forhold", eller man går rett til skilsmisse ved første lukt av kjønnslig omgang. Livet utenfor dib har imidlertid flere nyanser.) Anonymkode: 67ae3...d8e
Anonym bruker Skrevet 2. april 2018 #42 Skrevet 2. april 2018 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har nulltoleranse for løgn, i betydningen "komme med usannheter for å føre andre bak lyset". Men jeg har ikke nulltoleranse for å være menneske og gjøre feil. Dét er imidlertid noe helt annet enn å "dele sexen med andre". (På dib fins kun to farger, svart eller hvitt: enten har man et "åpent forhold", eller man går rett til skilsmisse ved første lukt av kjønnslig omgang. Livet utenfor dib har imidlertid flere nyanser.) Anonymkode: 67ae3...d8e Vel, Hi har jo avtalt med mannens beste kompis å føre mannen hennes "bak lyset", og selv om du kan pirke på at det hun har forsøkt å gjøre er å "holde igjen informasjon", så er det å føre mannen bak lyset. Det er respektfullt og det er svikefullt. Utroskap én gang i fylla er én ting - å avtale med andre om å føre mannen bak lyset, og la mannen bli sveket av de som han trolig står nærmest, det er enorme svik. Og nei, du tar feil, det er ikke bare svart-hvitt, det er heller du som tenker svart-hvitt når du mener dette ikke dreier seg om svik eller respekt og at det kun er "ett knull" og at det er greit. Anonymkode: dd6aa...f94
Anonym bruker Skrevet 2. april 2018 #43 Skrevet 2. april 2018 Er det virkelig sant det jeg leser? Mener enkelte virkelig at det er mannen som er en synder i denne saken om det blir brudd? Nå er jeg overrasket altså! Hadde mannen min bedradd og løyet for meg, hadde jeg gått fra han. Ikke fordi jeg har fått såret stoltheten min, men fordi han har sviktet meg og barna på det groveste med å være utro. Hadde aldri gått tilbake til henne hvis jeg hadde vært mannen altså!! Anonymkode: a95d4...acf
Anonym bruker Skrevet 2. april 2018 #44 Skrevet 2. april 2018 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er det virkelig sant det jeg leser? Mener enkelte virkelig at det er mannen som er en synder i denne saken om det blir brudd? Nå er jeg overrasket altså! Hadde mannen min bedradd og løyet for meg, hadde jeg gått fra han. Ikke fordi jeg har fått såret stoltheten min, men fordi han har sviktet meg og barna på det groveste med å være utro. Hadde aldri gått tilbake til henne hvis jeg hadde vært mannen altså!! Anonymkode: a95d4...acf Du om det. Hadde min mann gjennom 20 år gjort en bommert hadde jeg tilgitt han. Vårt forhold er mye mer enn et ligg. Og jeg hadde forøvrig foretrukket at han ikke hadde fortalt meg om noe sånt hadde skjedd. Så nei, det er ikke alle som mener at det å bekjenne sine synder er selveste nirvana i ekteskapet. Å la sitt forhold defineres av et ligg og en såkalt «ærlighet» for å renvaske seg selv trodde jeg bare hørte til fjortisperioden. Anonymkode: cce25...2cf
Anonym bruker Skrevet 2. april 2018 #45 Skrevet 2. april 2018 41 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du om det. Hadde min mann gjennom 20 år gjort en bommert hadde jeg tilgitt han. Vårt forhold er mye mer enn et ligg. Og jeg hadde forøvrig foretrukket at han ikke hadde fortalt meg om noe sånt hadde skjedd. Så nei, det er ikke alle som mener at det å bekjenne sine synder er selveste nirvana i ekteskapet. Å la sitt forhold defineres av et ligg og en såkalt «ærlighet» for å renvaske seg selv trodde jeg bare hørte til fjortisperioden. Anonymkode: cce25...2cf Det er jo et stort svik, men trenger ikke bety at det er det som definerer forholdet. Ikke rart folk er utro lett som ingenting når det bare er å komme hjem å bli tilgitt. Jeg sier ikke at alle skal tenke som meg, men at om min mann hadde måtte gå hen og ligge med noen andre enn meg, da hadde noe skrantet i vårt forhold altså! Det hadde vært over på minuttet, om vi hadde vært sammen i to måneder eller 20 år... Da er det HAN som har valgt å kaste det bort, ikke jeg. Anonymkode: a95d4...acf
Anonym bruker Skrevet 2. april 2018 #46 Skrevet 2. april 2018 Hi? Hvor eeeeeer du hen??? Anonymkode: b4234...f23
Anonym bruker Skrevet 2. april 2018 #47 Skrevet 2. april 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Du om det. Hadde min mann gjennom 20 år gjort en bommert hadde jeg tilgitt han. Vårt forhold er mye mer enn et ligg. Og jeg hadde forøvrig foretrukket at han ikke hadde fortalt meg om noe sånt hadde skjedd. Så nei, det er ikke alle som mener at det å bekjenne sine synder er selveste nirvana i ekteskapet. Å la sitt forhold defineres av et ligg og en såkalt «ærlighet» for å renvaske seg selv trodde jeg bare hørte til fjortisperioden. Anonymkode: cce25...2cf Enig. Kjærligheten er mer enn stolthet. Og jeg blir ikke katastrofalt krenket av at et menneske har menneskelige lyster og er feilbarlig. Det motsatte ville jo være mye rarere. Anonymkode: 67ae3...d8e
Anonym bruker Skrevet 2. april 2018 #48 Skrevet 2. april 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Det er jo et stort svik, men trenger ikke bety at det er det som definerer forholdet. Ikke rart folk er utro lett som ingenting når det bare er å komme hjem å bli tilgitt. Jeg sier ikke at alle skal tenke som meg, men at om min mann hadde måtte gå hen og ligge med noen andre enn meg, da hadde noe skrantet i vårt forhold altså! Det hadde vært over på minuttet, om vi hadde vært sammen i to måneder eller 20 år... Da er det HAN som har valgt å kaste det bort, ikke jeg. Anonymkode: a95d4...acf Nå har vi vært sammen i 20 år uten at han har vært utro, så det er neppe noen sammenheng mellom utroskap og mulighet for tilgivelse slik du påstår. Og om utroskap skyldtes at noe skrantet i forholdet, så hadde jeg heller brettet opp ermene og forsøkt å ta tak i nettopp det. I stedet for å kaste både mann og barn på båten. På grunn av noe så lite som et ligg. Anonymkode: cce25...2cf
Anonym bruker Skrevet 2. april 2018 #49 Skrevet 2. april 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Det er jo et stort svik, men trenger ikke bety at det er det som definerer forholdet. Ikke rart folk er utro lett som ingenting når det bare er å komme hjem å bli tilgitt. Jeg sier ikke at alle skal tenke som meg, men at om min mann hadde måtte gå hen og ligge med noen andre enn meg, da hadde noe skrantet i vårt forhold altså! Det hadde vært over på minuttet, om vi hadde vært sammen i to måneder eller 20 år... Da er det HAN som har valgt å kaste det bort, ikke jeg. Anonymkode: a95d4...acf Eller du kan snu på det og si at du sannsynligvis ikke elsker ham så høyt, hvis det ikke skal mer til for å fjerne alle følelser. Da elsker du jo ikke individet. Du elsker kun hans (eventuelle) evne til å holde seg kysk når ikke du er til stede... Anonymkode: 67ae3...d8e
Anonym bruker Skrevet 2. april 2018 #50 Skrevet 2. april 2018 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Vel, Hi har jo avtalt med mannens beste kompis å føre mannen hennes "bak lyset", og selv om du kan pirke på at det hun har forsøkt å gjøre er å "holde igjen informasjon", så er det å føre mannen bak lyset. Det er respektfullt og det er svikefullt. Utroskap én gang i fylla er én ting - å avtale med andre om å føre mannen bak lyset, og la mannen bli sveket av de som han trolig står nærmest, det er enorme svik. Og nei, du tar feil, det er ikke bare svart-hvitt, det er heller du som tenker svart-hvitt når du mener dette ikke dreier seg om svik eller respekt og at det kun er "ett knull" og at det er greit. Anonymkode: dd6aa...f94 Det er like "respektløst" å innvie mannen i noe han hadde levd bedre med å slippe å vite. Når man skal innrømme alt, er det jo kun av egoistiske årsaker (ens egen dårlig samvittighet). Det er ikke noe særlig mer høyverdig med det. Men man får ryggen fri, såklart. Barna til den personen vil nok takke deg for det om 15 år, liksom ... Anonymkode: 67ae3...d8e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå