Anonym bruker Skrevet 20. mars 2018 #26 Skrevet 20. mars 2018 Reis med god samvittighet! En 70 års dag trumfer dugnadsplikt på 17. Mai. God tur!! Anonymkode: b8212...a82
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 20. mars 2018 #27 Skrevet 20. mars 2018 20 minutter siden, Anonym bruker skrev: Reis med god samvittighet! En 70 års dag trumfer dugnadsplikt på 17. Mai. God tur!! Anonymkode: b8212...a82 Men tenk om alle andre også tenkte sånn? Hvem skulle da arrangert 17.mai? Det eneste riktige er at HI sørger for vikar for seg når hun reiser bort, hvis resten av foreldregjengen er avhengig av deres innsats. Slik dugnad er overhodet ikke noe gøy, men det er snakk om ett år. Det er helt ok å dra på tur, så lenge man ordner andre som kan fylle plassen sin.
Twintipp Skrevet 20. mars 2018 #28 Skrevet 20. mars 2018 Reis. Det er 70 års lag, familie og ferie. Jeg hadde nok lagt ned en ekstra innsats i forkant som å samle inn ekstra med premier, tatt på meg jobben med å lage eventuelle invitasjoner, handlet inn det de trenger av servietter, plastkopper etc. SÅ hadde jeg reist med god samvittighet!
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2018 #29 Skrevet 20. mars 2018 29 minutter siden, Twintipp skrev: Reis. Det er 70 års lag, familie og ferie. Jeg hadde nok lagt ned en ekstra innsats i forkant som å samle inn ekstra med premier, tatt på meg jobben med å lage eventuelle invitasjoner, handlet inn det de trenger av servietter, plastkopper etc. SÅ hadde jeg reist med god samvittighet! Takk, det skal jeg gjøre. Jeg kan gjerne kjøpe premier også. Forslag til premier? Anonymkode: 44a0f...890
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2018 #30 Skrevet 20. mars 2018 40 minutter siden, Anonym bruker skrev: Takk, det skal jeg gjøre. Jeg kan gjerne kjøpe premier også. Forslag til premier? Anonymkode: 44a0f...890 Du må jo snakke med arrangemamgskommiteen om hva du skal gjøre. Det kan hende det er helt andre oppgaver de trenger å få løst. Det beste er nok om du finner en å bytte med. Som regel er det vanskeigst å få folk nok på selve dagen, men det er sikkert noen på trinnet under som gjerne vil bytte. Foreldre som er skilt og som ikke har barna i år men til neste år før eksempel, vil sikkert bytte slik at de kan væe med sine barn neste år. Anonymkode: fa6d5...6d8
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2018 #31 Skrevet 21. mars 2018 Bak noe på forhånd eller ordne med noen premier , bli med å handle inn eller lignende jeg er en av de som alltid drar lasset og begynner å bli sliten av at alle andre skal ditt eller datt 😅 Så litt hjelp er viktig jeg er klassekontakt på 4 året på rad , mannen og jeg er lagleder og trener på idrettslaget . Samt Fau i barnehagen . Igjen fordi ingen andre stiller. Jeg synes det er pinlig ovenfor læreren når man spør hvem som stiller til valg og alle ser rett ned i bordet. Jeg skulle ønske jeg også kunne komme til dekket bord på en avslutning en gang også Anonymkode: bac04...a15
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2018 #32 Skrevet 21. mars 2018 Kan ikke se at det er noe problem, er jo bare å tilby å gjøre litt oppgaver som kan gjøres før. Mye som ikke utføres på selve dagen. Anonymkode: 54e51...77c
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2018 #33 Skrevet 21. mars 2018 18 timer siden, Anonym bruker skrev: Vi reiser uansett, men vi skal selvfølgelig tilby oss å hjelpe til på forhånd. Her er det ikke bare et par timer på en skole. Her har klassene ansvaret for hele opplegget fra morgen til kveld. Vi er satt opp på to ulike ting allerede, så jeg skal gi beskjed i dag. Jeg har tvillinger på tre år, så jeg kunne uansett ikke tatt min vakt. Kan ikke ha barnevakt til dem på selveste 17. mai føler jeg. Anonymkode: 44a0f...890 Akkurat det er en dårlig unnskyldning da. Å reise i 70-årslag er greit, men å ha yngre barn er ikke greit å bruke. Man kan faktisk ha barnevakt på 17. mai eller la far ha de eller ha de selv, mens far jobber i komiteen Anonymkode: 95053...4ae
Nyttårs barn Skrevet 21. mars 2018 #34 Skrevet 21. mars 2018 En 70-årsdag er viktig, ser den. Problemet er jo bare at så mange har masse unnskyldninger når det kommer til dugnadsarbeid. Det ender gjerne med at de samme stiller opp og tar ansvaret. Jeg ville tilbudt meg å gjøre noe i forkant.
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2018 #35 Skrevet 21. mars 2018 4 minutter siden, Nyttårs barn skrev: En 70-årsdag er viktig, ser den. Problemet er jo bare at så mange har masse unnskyldninger når det kommer til dugnadsarbeid. Det ender gjerne med at de samme stiller opp og tar ansvaret. Jeg ville tilbudt meg å gjøre noe i forkant. Det skal jeg. Har skaffet fem gavekort nå. Tre til Tusenfryd og to til badeland. Håper de blir fornøyde. 🙈 Anonymkode: 44a0f...890
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2018 #36 Skrevet 21. mars 2018 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Akkurat det er en dårlig unnskyldning da. Å reise i 70-årslag er greit, men å ha yngre barn er ikke greit å bruke. Man kan faktisk ha barnevakt på 17. mai eller la far ha de eller ha de selv, mens far jobber i komiteen Anonymkode: 95053...4ae Enig ! Alle må bidra selvom de har mindre barn Anonymkode: bac04...a15
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2018 #37 Skrevet 21. mars 2018 God tur og kos dere! 17. mai er noe langt mer enn potetløp og ballkast, og det er en fridag der man gjør akkurat hva man vil. Her er det mange som pleier å dra på skitur. Det må man få velge selv, dugnad eller ei. De som bruker tilbudet får drifte tilbudet. Men veldig flott at du har gjort noe på forhånd. :-) Anonymkode: 9c7bf...723
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2018 #38 Skrevet 21. mars 2018 Herlighet, folk er jo helt på tur her jo! Selvsagt skal man ikke droppe en 70-års feiring fordi man har 17-mai dugnad det året. Som flere andre foreslår her er det mer enn nok å gjøre i forkant av 17-mai, så man kan virkelig få bidratt med sitt selv om man er vekke på selve dagen. Det å reise vekk med familien for å feire mormors 70-års dag og dermed gå glipp av en uke på skolen er helelr ikke verdens undergang, særlig ikke på barneskolen. Så lenge skolen gostar slik fri, er det jo bare å reise. Er jo ikke akkurat som om mormor fyller 70 hvert år;-) Vi gjorde det samme da mannen fylte 40. Begge ungene + kusiner og fettre som var med fikk fri en uke fra skolen, ikke noe problem. De fikk oppgaver å gjøre i løpet av uken så de ikke skulle henge etter, så det gikk helt fint. Til og med guttungen som går på ungdomsskolen og hadde heldagsprøver den uken fikk fri, med beskjed om å kose seg og å ta igjen prøvene senere. God tur og kos dere med god samvittighet i 70-års dag :-) Anonymkode: 77d1d...499
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2018 #39 Skrevet 21. mars 2018 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: God tur og kos dere! 17. mai er noe langt mer enn potetløp og ballkast, og det er en fridag der man gjør akkurat hva man vil. Her er det mange som pleier å dra på skitur. Det må man få velge selv, dugnad eller ei. De som bruker tilbudet får drifte tilbudet. Men veldig flott at du har gjort noe på forhånd. :-) Anonymkode: 9c7bf...723 Det er et argument som stadig går igjen, og som blir litt tynt. I tillegg pleier vel HI å være på arrangementet? Nå har hun jo tatt grep og løst dugnaden på forhånd, og det er flott! På vår skole er det flere arrangement gjennom året. De aller fleste deltar på et eller flere. Alle er gjenomført på dugnad, og noen gjør (som alltid) mest. Jeg bruker som sagt hele 17. mai både i år og i fjor til dugnad. Andre arrangement deltar jeg på uten dugnadsinnsats. Dere som mener 17. Mai er for voldsomt, at det er for mye å gjøre, at alle gruer seg, osv - ENGASJER DERE I KOMITEEN! Der kan dere påvirke arrangementet i ønsket retning. Anonymkode: f600c...a22
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2018 #40 Skrevet 21. mars 2018 32 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er et argument som stadig går igjen, og som blir litt tynt. I tillegg pleier vel HI å være på arrangementet? Nå har hun jo tatt grep og løst dugnaden på forhånd, og det er flott! På vår skole er det flere arrangement gjennom året. De aller fleste deltar på et eller flere. Alle er gjenomført på dugnad, og noen gjør (som alltid) mest. Jeg bruker som sagt hele 17. mai både i år og i fjor til dugnad. Andre arrangement deltar jeg på uten dugnadsinnsats. Dere som mener 17. Mai er for voldsomt, at det er for mye å gjøre, at alle gruer seg, osv - ENGASJER DERE I KOMITEEN! Der kan dere påvirke arrangementet i ønsket retning. Anonymkode: f600c...a22 Og en ting til: hos oss, og veldig mange steder, er 17. mai viktigste inntektskilde for FAU. Midlene i FAU kommer alle elevene til gode gjennom nærmiljøtiltak, opplevelser som leirskole og skidag, osv. Det handler om mer enn hvem som benytter seg av tilbudet på 17. mai. Anonymkode: f600c...a22
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2018 #41 Skrevet 21. mars 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Enig ! Alle må bidra selvom de har mindre barn Anonymkode: bac04...a15 Ja. Jeg stod og kokte kaffe og stekte vafler i ett sett da jeg hadde en på 10år, en på 2år og en på nesten 2 mnd. Fikk ammepauser da, men ellers hjalp jeg til. Anonymkode: 95053...4ae
sug lut Skrevet 21. mars 2018 #42 Skrevet 21. mars 2018 På 20.3.2018 den 8.55, Leverpostei skrev: Da foreslår jeg at dere tar kontakt med klassen under, og ber pent om å få bytte. Det er garantert noen som uansett skal være hjemme, og som kan ta deres dugnad, mot at dere tar dugnaden til neste år. Jeg er i komiteen på vår skole, og er helt sjokkert over hvor dugnadsskye folk er. Det er snakk om et par timers vakt på arrangementet, ETT år i løpet av barneskolen. Jeg bruker til sammenlikning et titalls timer i forkant, og hele 16. og 17. mai i år. Dette er et veldig bra innspill.
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2018 #43 Skrevet 21. mars 2018 1 time siden, sug lut skrev: Dette er et veldig bra innspill. Ja, har bedt en venninne legge ut spørsmål om bytting på Facebooksiden til klassen under nå. Håper noen kan. 😊 Anonymkode: 44a0f...890
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2018 #44 Skrevet 21. mars 2018 håper dere mister skoleplassen, skolen før ferie Anonymkode: 5569a...237
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2018 #45 Skrevet 21. mars 2018 Herligland! Selvfølgelig reiser dere! Det er tross alt en 70-års feiring. 👍🏼 Jeg hadde lett gjort det 😊 Anonymkode: 97859...69c
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2018 #46 Skrevet 21. mars 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: håper dere mister skoleplassen, skolen før ferie Anonymkode: 5569a...237 Dust. Man mister da ikke en skoleplass. Anonymkode: fdf24...ec5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå