Gå til innhold

Hva er dine favorittkrydder og hva bruker du de til?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er must haves i krydderhylla?

Anonymkode: 1f274...02d

Skrevet

Salt og pepper, brukes på alt. 

Anonymkode: e6e09...02a

Skrevet

Gastromat, salt, hvitløkssalt og pepper

Anonymkode: 0e75f...3b0

Skrevet

Salt og pepper, brukes på det meste. Ellers er jeg glad i rosmarin og timian til kylling og ovnsbakte poteter. 

Skrevet

Hvitløkspepper og hvitløkskrydder 🙂 brukes til Kjøttdeig, biff, kylling, i pastasalat, drysser litt i rømmen 

Anonymkode: ff34d...dc3

Skrevet

Gastromat på kjøtt, aromat på egg, gressløk til eggerøre, timian til pasta, pizzakrydder, så har jeg diverse kverner med pastakrydder, hvitløk & pepper, seafood. 

Anonymkode: cdf10...0d0

Skrevet

Ribbekrydder, gastromat , salt, pepper, dill, gressløk, hvitløk, løk.

Anonymkode: 33ea9...ff0

Skrevet

Jeg tror ikke jeg har ett favoritt krydder. På kjøkkenbenken har jeg roterende krydderhylle i to etasjer. De som fylles opp oftest er hvitløkpulver, paprika, oregano, basilikum, timian, karripulver, kanel, persille, garam masala, rosmarin og spisskummen.

Anonymkode: cf9eb...7f2

Skrevet

Sånn bortsett fra salt og pepper bruker vi en del pizzakrydder (brukes i det meste av tomat og pastaretter, pluss pizza og toast), provancekrydder (på ovnsbakte potetbåter), grillkrydder, ingefær, oregano.

Anonymkode: 386ac...8a5

Skrevet

Hvitløkssalt, hvitløkspepper og chilliflak

mmmm nam!

Anonymkode: 18cb8...bdc

Skrevet

Røkt chipotle chili

Røkt paprika

Spisskumen

Skrevet

Kjøpte et krydder for ikke så lenge siden som heter Mexico Mix. Smørte inn kyllinglår med det, utrolig god smak og det seilet opp blant favorittene

Skrevet

Røkt paprika

Spisskummen

Karriblanding / curry

Chilli

Bruker det i gryter (lager mange linsegryter - prøver å kutte ned på bruk av kjøtt), når jeg ovnsbaker grønnsaker, når jeg lager supper osv. Salt og pepper er også med i loopen.

Skrevet

Salt og pepper. 

Men også sitronpepper (hjemmelaget, ofc), gastromat og spisskummen. 

Anonymkode: c316a...79e

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men også sitronpepper (hjemmelaget, ofc)

Hvordan lager du det?

Skrevet

Cumin seeds!

Anonymkode: 91146...22e

Skrevet

Røkt paprika, chipotle,  spisskummen, koriander(frø), cayenne, timian, rosmarin. Disse har jeg alltid, tillegg til salt og pepper som jeg anser som en selvfølge. 

Foretrekker å kjøpe krydder som ikke er ferdig malt når det er mulig. 

På sommeren bruker jeg mer friske krydderurter enn tørket krydder. 

Skrevet

Hos oss bruker vi mye urter. Friske om sommeren, fra fryseren om vinteren. Koriander, mynte, oregano, rosmarin osv. 

Ellers liker jeg «rene» krydder, i stedet for krydderblandinger. Det går mye cumin, muskat, ulike typer frisk og tørket chili, ingefær og hvitløk. 

Anonymkode: 38d91...c93

Skrevet

Ingefær, koriander, spisskummen, gurkemeie, timian og basilikum. Ingefær og gurkemeie lager jeg mest te av. (pga kronisk betennelse)

Anonymkode: 9502f...94a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...